چگونه یک تجزیه و تحلیل SWOT می تواند به تجارت بازاریابی شبکه ای یا بازاریابی شبکه ای شما کمک کند؟

تجزیه و تحلیل SWOT یک روش استراتژیک رایج در دنیای تجارت است که به بررسی آن می پردازد اسنقاط مثبت، دبلیوضعف ها، Oفرصت ها و تیتهدیدهایی که یک کسب و کار دارد یا ممکن است با آن روبرو شود.

این می تواند یک ابزار بسیار مفید در ارزیابی وضعیت موجود و جهت گیری آینده کسب و کار بازاریابی شبکه ای یا بازاریابی شبکه ای شما باشد. و اگر شما در حال تجربه بیش از حد اطلاعات هستید و نمی دانید چه کاری باید انجام دهید، می تواند به شما کمک کند تا روی ایجاد کسب و کار خود تمرکز کنید.

برای اهداف ما در اینجا، تجزیه و تحلیل SWOT به عنوان یک “پروژه بزرگ” در نظر گرفته نشده است. فقط 15 تا 20 دقیقه وقت بگذارید و اطلاعات زیر را در مورد کسب و کار بازاریابی شبکه ای یا بازاریابی شبکه ای خود یادداشت کنید. ممکن است از آنچه به دست می آورید شگفت زده شوید.

انجام تحلیل SWOT

1. بیانیه ماموریت و اهداف MLM خود را تعریف کنید

قبل از اینکه به انجام SWOT بپردازید، بسیار مهم است که بدانید اهداف کسب و کار شما چیست. و بیانیه ماموریت شما چیست؟

نکته برای تعریف بیانیه ماموریت: الهام بخش باشید: مبادا که “بیانیه ماموریت” شما چیزی غیرعادی باشد مانند “ماموریت کسب و کار من کسب درآمد است.” از بیانیه ماموریت خود بخواهید الهام بخش باشد، یک فراخوان برای اقدام، چیزی شبیه به “ماموریت MLM من کمک به رفاه بشریت است (با ارائه محصولاتی که سلامت و تندرستی را ارتقا می دهند.” در اینجا فرصت شما برای الهام گرفتن از کسب و کارتان، توسط خودتان است. آن را دریافت کنید؟

2. نقاط قوت MLM خود را فهرست کنید

کسب و کار شما چه ویژگی ها یا ویژگی هایی دارد که به آن کمک می کند تا به اهداف خود دست یابد؟ ارزش افزوده شما چیست؟ در چه کاری خوب هستید؟

3. نقاط ضعف MLM خود را فهرست کنید

چه چیزی شما را عقب نگه می دارد؟ چه چیزی به اندازه کافی ندارید؟ چه چیزی “شکسته” است که نیاز به تعمیر دارد؟ چه چیزی به شما اجازه نمی دهد جلو بروید؟

4. فرصت های MLM خود را فهرست کنید

چه چیزهای خارجی به موفقیت کسب و کار شما کمک می کند؟ کسب و کار شما از چه جنبش ها یا گرایش های اجتماعی استفاده می کند؟ از چه ابزارها و فناوری هایی می توانید برای بهبود کسب و کار خود استفاده کنید؟

5. تهدیدات MLM خود را فهرست کنید

چه چیزهای خارجی مانع دستیابی کسب و کار شما به اهدافش می شود؟ رقبای شما چه کسانی هستند؟ رقبای شما چه کاری انجام می دهند یا انجام نمی دهند که مانع رشد کسب و کار شما می شود؟

نکته برای نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدها:

تمرکز بر کار تو. وقتی می گویم “مالیات بازاریابی شما” منظورم “شرکت شما” نیست شما و سازمان شما شما لزوماً در موقعیتی نیستید که بتوانید بر فرصت ها یا تهدیدات شرکت خود تأثیر بگذارید، بنابراین بر روی کار تو به شما قدرت می دهد تا اقدامات مناسب را انجام دهید.

6. تجزیه و تحلیل و ایجاد استراتژی

در مورد آنچه که نوشته اید چه کاری می توانید انجام دهید فکر کنید. چگونه می توانید «نقاط قوت» را به «تسلط» تبدیل کنید؟ چگونه می توانید نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیل کنید؟ چگونه می توانید فرصت های خود را به حداکثر برسانید؟ چگونه می توانید تهدیدات خود را به حداقل برسانید؟

7. یک طرح ایجاد کنید

یافته های خود را به یک برنامه اقدام استراتژیک تبدیل کنید. سپس آن را اجرا کنید.

نکاتی برای ایجاد استراتژی و ایجاد یک برنامه:

آ. صادق باشید: این واقعاً یک نکته برای کل فرآیند است. در مورد وضعیت کسب و کارتان به طرز وحشیانه ای با خودتان صادق باشید. شما سعی نمی کنید کسی را تحت تاثیر قرار دهید. در واقع، هیچ کس دیگری نیازی به دیدن تحلیل SWOT شما ندارد. شما فقط سعی می کنید عمیقاً با آنچه واقعاً در تجارت شما اتفاق می افتد ارتباط برقرار کنید تا بتوانید کاری در مورد آن انجام دهید.

ب خاص باشید: هنگام ایجاد یک برنامه اقدام، تا حد امکان دقیق باشید. “من باید نتایج تکراری خود را بهبود بخشم” تقریباً به اندازه “ماه آینده، قصد کمک به شما” قدرتمند (یا عملی) نیست. اعضای X از تیم downline من تعداد افراد حمایت شده خود را افزایش می دهد مقدار Y

با انجام یک تجزیه و تحلیل SWOT به صورت دوره ای، می توانید به طور مداوم پیشرفت خود را مجدداً ارزیابی کنید و چشم انداز در حال تغییر بازار خود را دوباره ارزیابی کنید. این به شما کمک می کند تا از بار اطلاعاتی عبور کنید تا همیشه مسیر روشنی برای دنبال کردن داشته باشید و مراحل بعدی را مشخص کنید، در حالی که چشم خود را به جایزه نگاه دارید.