کلسترول – نکاتی برای کاهش کلسترول

کلسترول یک جزء ساختاری ضروری است که در غشای سلولی یافت می شود و به تولید ویتامین D، هورمون های استروئیدی و اسیدهای صفراوی کمک می کند. کبد ما حداقل 80 درصد کلسترول بدن را تولید می کند که به خون ما منتقل می شود. شما می توانید سطح کلسترول بدی داشته باشید که برای بدن شما مضر است یا سطح خوبی از آن برای حفظ سلامت و تناسب اندام خود داشته باشید.

جدای از انتقال آن از طریق ژن ها به فرزندان، این مشکل زمانی ایجاد می شود که بدن شما شروع به تولید بیش از حد آن به دلیل ترکیب غذاهایی که معمولاً می خورید، می شود. این مقدار زیاد کلسترول در خون شما می تواند شریان های شما را پاره کند و باعث حمله حاد قلبی شود.

از این رو، انتخاب های خوب در رژیم غذایی می تواند به کاهش کلسترول بد کمک کند. ابتدا شروع به خوردن غذاهای گیاهی از جمله میوه ها، سبزیجات و لوبیا کنید. دوم، برای حفظ تعادل در پروتئین ها، چند بار در هفته ماهی، لوبیا و آجیل بخورید.

صبحانه یک وعده غذایی بسیار مهم در روز است. شما واقعاً می توانید با شروع به خوردن صبحانه سالم روزانه تفاوتی در سلامت خود ایجاد کنید. از مصرف روغن های گوشت قرمز، نخل و نارگیل به طور جدی پرهیز کنید زیرا این روغن ها حاوی چنین چربی هایی هستند که کلسترول شما را تا حد نگران کننده ای بالا می برند.

بنابراین توصیه می شود هر هفته ماهی هایی مانند ماهی تن یا سالمون را در رژیم غذایی خود بگنجانید زیرا حاوی امگا 3 است که برای قلب شما بسیار مفید است. علاوه بر این، سیب را با پوست بخورید زیرا سرشار از خواص ضد کلسترول است.

وقتی صحبت از سلامت قلب به میان می آید، متخصصان پزشکی به شما توصیه می کنند که کاملاً از استفاده از مواد سفید مانند کف سفید، شکر و پاستاهای سفید خودداری کنید زیرا همگی قند خون شما را به سرعت بالا می برند که می تواند یک عامل خطر بالقوه برای بیماری قلبی ایجاد کند. همچنین چربی خون را افزایش می دهد و سلول های شریان های شما را ضعیف می کند.

مطالعات نشان می دهد که پوست انگور قرمز حاوی رسورترول است که کلسترول خوب را در بدن شما افزایش می دهد، اما شراب قرمز باید به یک لیوان برای زنان و مردان محدود شود.

دانشمندان معتقدند که استرس سطح کلسترول شما را نیز بالا می برد. بنابراین، توصیه می‌شود هر زمان که دچار تنش می‌شوید، نفس عمیق بکشید، زیرا ثابت می‌کند که تنفس ابزاری عالی برای مدیریت استرس شماست. خود را آموزش دهید تا روی همه چیزهایی تمرکز کنید که به شما احساس خوبی نسبت به خودتان می دهد زیرا فقط یک ذهن شاد می تواند قلب را شاد کند. روانشناسان توصیه می کنند تا جایی که می توانید از افکار منفی دوری کنید و برای کاهش پاسخ التهابی بدن به شما مدیتیشن پیشنهاد می کنند.

علاوه بر این، تمرینات قلبی نیز توسط بسیاری از پزشکان برای حفظ سلامت قلب ضروری است. بنابراین، این تمرینات را به برنامه خود اضافه کنید. پیاده روی کنید، شنا کنید یا در صورت امکان روزانه نیم ساعت بدوید. هر یک از این تمرینات بدن و ذهن شما را شاداب نگه می دارد. پزشکان حتی حرکت دادن دست ها و پاهای خود را هنگام تماشای تلویزیون بهتر از انجام هیچ کاری بهتر است.

اگر واقعاً می‌خواهید از بیماری‌های قلبی جلوگیری کنید، به نوعی فعالیت بدنی را انجام دهید و سعی کنید بدن خود را به هر طریقی حرکت دهید، در حالی که هیچ کاری انجام ندهید منجر به افزایش کلسترول می‌شود. بیماری‌هایی مانند دیابت، تصلب شرایین و سکته‌های قلبی در حال حاضر ارقام نگران‌کننده هستند. احساس ترس کنید زیرا این یک داستان ترسناک است. اینطور نیست؟