«گلکسی» یک مسابقه تلویزیونی پرهزینه نیست، ما از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در بازی ها استفاده کردیم


صبح امروز 12 آبان ماه نشست خبری فصل جدید مسابقه هکشن پنج سیم در استودیو این مسابقه تلویزیونی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، نشست خبری فصل جدید مسابقه «هکشن» امروز سه شنبه 12 آبان 1401 ساعت 10:00 در زیرزمین استودیو «هکشن» با حضور کارکنان و بازیگران این مسابقه تلویزیونی.

در ابتدای این نشست جمعی از خبرنگاران به همراه عوامل این مسابقه به قسمت های مختلف سوله استودیو کخشان رفتند و از محل برگزاری مسابقه بازدید کردند. بخش‌های مختلف این مسابقه در 4 بخش کارستان، ادبستان، دیدستان و سروستان برگزار می‌شود که هر کدام به ترتیب نمادی از تاریخ زندگی انسان‌های اولیه، قاجار، مدرن و آینده هستند.

«کهکشان» پرهزینه ترین سریال نیست

کمیل سوهانی تهیه کننده این مسابقه درباره پخش «هکاشان» گفت: جمعه این هفته اولین قسمت از فصل دوم سریال «هکاشان» از شبکه پنج سیما پخش می شود. این مسابقه تلویزیونی قرار است هر هفته جمعه و شنبه ساعت 21:00 پخش شود.

وی درباره تغییرات فصل جدید این مسابقات نسبت به فصل گذشته تصریح کرد: در نوع روایت، کارگردانی و دکور تغییرات عمده ای داشتیم. همچنین روند بازی را پیچیده کردیم و روایت و جهت را از ایستا به پویا تغییر دادیم تا حس تنش استودیویی به مخاطب منتقل شود. امیدواریم اتفاق خوبی بیفتد و مخاطبان راضی باشند.

این تهیه کننده درباره تغییر مجری گفت: قرار بود مجری که در فصل قبل داشتیم روی صحنه باشد و شرکت کنندگان را هدایت کند، اما در این فصل مجری در اتاق فرمان می نشیند و از راه دور بر مسابقه نظارت می کند. تصمیم گرفتیم سپند امیر سلیمانی را به عنوان میزبان این فصل انتخاب کنیم که توانایی کنترل و پذیرایی از شرکت کنندگان را داشت. به عنوان یک قاعده، هر تهیه کننده به سراغ اجراکنندگان مختلفی می رود و گزینه های اجرایی متفاوتی دارد. دلیل خاصی برای غیبت نیما فلاح در این مدت وجود نداشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این مسابقه پرهزینه ترین مسابقه تلویزیونی نیست چرا که از بودجه سایر مسابقات مطلع هستیم. همچنین با وجود اینکه این مسابقه دکورهای زیادی دارد و بیش از 20 پیمانکار روی آن کار می کنند، با تمهیداتی که اندیشیده شد، کار را با هزینه کمتری تولید کردیم.

این مسابقه به دلیل تنوع مکان ها و فناوری ها برنده شده است

فاطمه دلاوری سردبیر «کهکشان» درباره ویژگی های این مسابقه تلویزیونی گفت: می توان گفت این مسابقه از تنوع لوکیشن ها و فناوری هایی مانند AR و VR بهره می برد. همچنین این اولین مسابقه تلویزیونی است که در آن یک نمایش و یک مسابقه با هم ترکیب می شوند.

مجید روزگار کارگردان فصل جدید «کهکشان» درباره چالش های خود گفت: بسیاری از آثاری که تولید می شوند مانند مسابقه «جوکر» تک لوکیشن هستند اما در لوکیشن های مختلف روند پیچیده ای داشت. در واقع باید سه فضای مختلف را همزمان مدیریت می کردم، یعنی فضایی که شرکت کنندگان در آن حضور داشتند، فضایی که بازیگران نقش خود را بازی می کردند و اتاق فرمانی که مجری در آن حضور داشت. اتفاقات همزمان رخ داده و باید در آن لحظه حساسیت ایجاد شود تا تماشاگران از تماشای این مسابقه لذت ببرند. به جرات می توان گفت که گلکسی یکی از چالش برانگیزترین پروژه هایی بود که من روی آن کار کردم.

کمیل سوهانی درباره سختی ساخت این مسابقه گفت: تصمیم گرفتیم یک مسابقه تخیلی برگزار کنیم و در یک موقعیت واقعی از افراد واقعی واکنش‌های واقعی دریافت کنیم. ترکیب نمایش و واقعیت نیز دشوار بود. در هر اتاق یک دوربین و یک بلندگوی سیستم تعبیه شده بود تا سپند امیرسلیمانی بلافاصله واکنش نشان دهد. این یک کار چالش برانگیز بود و ما توانستیم با کمک تیم پشتیبانی فنی تولید و هدایت بر این چالش ها غلبه کنیم.

مجید رستگر اظهار داشت: روزی 60 دقیقه وقت داشتیم و با وجود رئالیتی شو و مشکلات فنی، کارگردان نمی توانست آرام بنشیند، باید همیشه در حال حرکت و کنترل بود تا کار از روند منحرف نشود. ما به بازیگران فیلمنامه می دادیم اما آنها باید منتظر اکشن واقعی بودند که کمتر تجربه شده است.

این هنر ماست

وی درباره درک نادرست مخاطب از پیچیدگی کار توضیح داد: این هنر ماست که سعی کردیم همه چیز را درست کنیم و در جای خود، هنگام عکاسی در یک نقطه، همه دوربین ها با استفاده از کابل به مانیتور متصل می شوند، اما این کار را انجام نمی دهیم. این گزینه رو نداریم چون تعداد صندلی ها زیاد بود و دور زدن اون کابل غیرممکن بود، البته حتی اگه ممکن بود کار به خاطر سر و صدا خراب میشه و غیره. ، پس چاره ای جز میدان نداشتیم. انبار استودیو 2000 متر را پوشش می دهد و ما هر کاری که می توانستیم انجام دادیم تا مطمئن شویم کمبودی وجود ندارد و یک مسابقه تلویزیونی تمیز و روان ایجاد کنیم.

شیمی گیلانی این بازیگر و مجری درباره مسابقات «کهکشانی» و «کهکشانی» بیان کرد: «کهکشان» مسابقه زنده ای است که در آن سه مسابقه به صورت همزمان از طریق پیامک، اپلیکیشن و تماس تلفنی برگزار می شود. مخاطبان ما بازی‌های زیادی را دنبال می‌کنند و با دقت وارد چالش‌ها می‌شوند، حتی تماشاگرانی که در خانه نشسته‌اند به خوبی می‌توانند سختی حضور در مسابقه را درک کنند. در فصل آینده «کهکشانی» سعی می کنیم قسمت های مختلف مسابقه «کهکشانی» را انجام دهیم و همچنین نظرسنجی هایی را برای تقویت ارتباط با مخاطب در نظر داریم. در این بازی زنده تلفنی، برخلاف همه بازی های تلویزیونی که از مخاطبان می خواهند گوشی را زمین بگذارند، ما از آنها دعوت می کنیم تا با گوشی در دست بازی کنند.

فاطمه دلاوری در خصوص طراحی و ایده اولیه مسابقه کهکشان گفت: ما تحقیقات جانبی انجام می دهیم و دوره های تاریخی مختلفی داریم. ما از فناوری های اولیه مانند درمانی الهام گرفتیم که اولین تلگراف نوری بود که اخبار، داستان های تاریخی، شخصیت های فانتزی و معماری های مختلف را ارسال می کرد. هر یک از شخصیت‌های ما پیشینه‌ای برای بررسی تأثیرشان بر مخاطب دارند.

خانم جون، نگین الرایه و مشکل ساز

آزیتا ترکاشوند درباره نقش خانم جون در این مسابقه تلویزیونی گفت: خانم جون یک مادر سنتی است که در عین حال بازی را مدیریت می کند و بازی پسرش را زیر نظر دارد و تلاش می کند شرکت کنندگان برنده شوند. در مجموع او یک شخصیت دوست داشتنی است که در زمان کارگردانی مجید رستگار این نقش را به خوبی ایفا کرد.

وی درباره چالش بداهه نوازی با توجه به واقعیت های این مسابقه گفت: در بداهه نوازی قوی هستم و مشکلی برایم ایجاد نکرد.

کیمیا گیلانی درباره نقش خود تصریح کرد: نگین الرایا روزنامه نگاری با آینده نگری است. او در واقع در اوایل دوره پهلوی و قاجار زندگی می کند و نسخه فانتزی مریم امید است. او طرفدار قانون اساسی است و سعی می کند مشکلات فعلی را بیان کند. سعی می کنیم با طنز به موضوعات عمیق تری فکر کنیم و از وقایع دوران قاجار صحبت کنیم. همچنین در این میان رابطه عاطفی بین نگین الرایا و امیر سلیمان که هر دو در زمان های مختلف زندگی می کنند شکل می گیرد و جالب است. در مجموع یک زن ایرانی را می بینیم که آگاه است و می خواهد آگاهی را گسترش دهد.

فراخوان برای اقدام در پروژه های موردی

اصغر حیدری این بازیگر نقش پسر خانم جون رسنا درباره نقش خود گفت: با کارگردان هایی کار کردم که اجازه نمی دادند حتی یک کلمه در دیالوگ عوض کنیم، بازی در ابتدای این کار برایم سخت بود. پروژه چون ما باید بازیگرانی را که وارد می‌شدند کارگردانی می‌کردیم. و فیلمنامه هم نداشتیم، اما بالاخره دست به کار شدیم و زمانی که وارد شدیم، تولید فصل دوم تمام شد.

علی کاظمی این بازیگر نقش فضانوردی که غذای زیادی می خورد و به حفظ محیط زیست اهمیت می دهد، درباره بازی خود گفت: در کارهای داستانی زیادی بازی کرده ام و مثل مهر او بر پیشانی ام است. در ابتدای کهکشان فکر می کردم مثل بقیه کارها با خیالی آسوده و سبک می آییم و می رویم تا اینکه وارد دل کار و مطالعه شدیم و به سختی برخورد کردیم. میزانسن ها و دکوپاژها به جز توجه به متن و بازیگری، ارتباط با سپند امیرسلیمانی و بودن در کنار شرکت کنندگان سخت بود.

کمیل سوهانی در پایان با تشکر از گروه‌های مختلفی که در این پروژه همکاری کردند، گفت: «در این مرحله مدیریت هر بخش را یک گروه بازی داشتیم. عباس نیک نفس این کار را بر عهده داشت و از او تشکر می کنم که کار را برای ما آسان کرد. 80 نفر در این طرح حضور فعال داشتند و نام 250 نفری که با ما همکاری کردند در اعتبارات ذکر شده است.

مجید روزگار در حاشیه این نشست از پیش تولید مجموعه تلویزیونی «وضعیت زردوی 3» نیز خبر داد.

«کهکشان» شامل 26 قسمت 55 دقیقه ای بود.

انتهای پیام/