مقدمه
رهبران صنعت آبگرم مستقر در نیویورک بیش از هفت سال دو سازمان بینالمللی را ایجاد و اصلاح کردهاند که امروزه به طور مؤثری صنعت آبگرم استراحتگاه را ترویج و هدایت میکنند. در ایفای این نقش، این رهبران به صاحبان و مدیران اسپاها و شرکتهای جانبی نشان دادهاند که چگونه تسلط و پذیرش ارزشهای مثبت سلامتی و برنامهنویسی میتواند هم یک وظیفه مدنی و هم یک فرصت تجاری جذاب باشد.
این دو سازمان عبارتند از: Global Spa and Wellness Institute (GSWI) و Global Wellness Institute (GWI).
GSWI از یک اجلاس سالانه حمایت می کند که به هر یک از هفت سال گذشته در نقاط مختلف جهان کمک می کند. این یک گردهمایی فقط دعوت است.
موسسه سلامت جهانی
یک سازمان مادر – GWI، در تمام طول سال فعالیت می کند. به عنوان یک سازمان هلدینگ/چتر مانند عمل می کند. علاوه بر سازماندهی اجلاس سران، تحقیقات را آغاز و تأمین مالی می کند و گردشگری سلامتی را انجام می دهد. این یک اتاق فکر بین المللی است. این رهبران و بینندگان را گرد هم می آورد. هدف اصلی آن تأثیر مثبت بر آینده صنعت آبگرم و سلامتی است.
GWI در انجام ماموریت خود به دنبال تسهیل گفتگوها و همکاری های صنعتی، ایجاد و در دسترس قرار دادن اطلاعات تحقیقاتی و بینش های صنعتی به طور گسترده و ایجاد نوآوری در محصولات و خدمات است، همگی در عین توجه به رشد پایدار و بهترین شیوه های تجاری.
GWI دیدگاهی فعال (در مقابل پیشگیری یا پزشکی) از سلامتی، دیدگاه جهانی و تعهد به صداقت (به عنوان مثال، تحقیقات بیطرفانه)، حل مشکلات مشترک و بالاترین استانداردهای عقل، علم و صداقت برای موقعیتهای مبتنی بر شواهد در هر زمان اتخاذ کرده است. از نظر انسانی ممکن است
همه علاقه مندان به سلامتی واقعی باید از این متحد قدرتمند که به دنبال پیشبرد جنبش سلامتی در سراسر جهان بر مبنای مثبت و چند رشته ای است، به ویژه با منابع و ارتباطات در بالاترین سطوح تصمیم گیری در بخش های دولتی و خصوصی، استقبال کنند.
اجلاس جهانی آبگرم و سلامتی
دکتر جان تراویس در هشتمین اجلاس سالانه جهانی اسپا و سلامتی (GSWS) در مراکش، مراکش در سپتامبر 2014 چند ارائه ارائه کرد. من و او چیزهای زیادی در مورد صنعت آبگرم یاد گرفتیم، که بسیاری از آنها را به طور کامل تشخیص ندادیم یا قدردانی نکردیم. . ما با افراد لذتبخشی آشنا شدیم که به رفاه مثبت و همه چیزهایی که همراه آن است (مثلاً آگاهی زیستمحیطی، سیاستهای اجتماعی، دوام اقتصادی) مانند افرادی که در طول دههها حضور در کنفرانس افسانهای سلامتی ملی دانشگاه ویسکانسین-استیونز با آنها مواجه شدیم، ملاقات کردیم. . و ما قدردانی جدیدی از پتانسیل های صنعت آبگرم ایجاد کردیم. نه در آخر (مزایای جدید مطمئناً در زمان مشخص خواهد شد)، ما بیش از چند رابطه لذت بخش به دست آوردیم و همکاری هایی را آغاز کردیم که احتمالاً در سال های آینده لذت بخش و سازنده خواهند بود.
سه روز کامل ارائه و همه نوع جلسات اساسی و فعالیت های سرگرم کننده وجود داشت. چهل و پنج کشور در میان حدود 400 نماینده حضور داشتند. دامنه ارائه ها چشمگیر بود، از جمله توجه به انطباق های طراحی معماری در مورد ماهیت تجربه آبگرم، تمرکز فزاینده بر پایداری، پیامدهای احتمالی تغییرات نسلی و جنسیتی لرزه ای، تأثیر پیش بینی شده فناوری بر تعامل انسانی و موارد دیگر. وزن اقتصادی صنعت؟ کمتر از 3.4 تریلیون دلار آمریکا.
این یک دست کم گرفتن است که بگوییم اجلاس یک رویداد قابل توجه بود. من با این حس کنار آمدم که می تواند یک رویداد مهم برای صنعت و شاید برای جنبش سلامتی نیز باشد. به نظر من رهبران آبگرم تشخیص میدهند که میتوانند جنبش سلامتی را در جهت رفاه مثبت شکل دهند، همانطور که سلامتی اولین بار توسط دکتر هالبرت ال. دان و دیگران نیم قرن پیش پیشرفت کرد. با درگیر شدن با سلامتی واقعی، این صنعت خدمات بیاندازهای را به جوامع خود ارائه میکند و در عین حال موفقیت اسپاها را در سراسر جهان افزایش میدهد.
مزیت اسپا
با توجه به حمایت مالی از آموزش سلامتی REAL، اسپاهای استراحتگاه مقصد حداقل سه مزیت نسبت به حامیان مالی شرکت ها و سایر سازمان ها (به عنوان مثال، بیمارستان ها و دانشگاه ها) دارند:
- استراحتگاه های اسپا دلیل کمتری برای ترس از جنجال دارند. این به مدیران سلامتی اجازه میدهد تا سخنرانیها و کارگاههایی را در مورد موضوعاتی ارائه دهند که در آن شرکتکنندگان برنامه ممکن است از دیدگاهها و حقایق مغایر با مناطق آسایش آنها احساس آزرده خاطر کنند. از سوی دیگر، مدیران سلامت شرکت از حمایت مالی از برنامههای حیاتی مانند عقل، قدردانی از علم و مهارتهای تفکر انتقادی، کاوش در معنا و هدف، حتی تمرکز بر طنز و سرگرمی خودداری میکنند. چرا؟ زیرا چنین بحثهایی احتمالاً بسیاری از کارمندان را به دردسر میاندازد که ترجیح میدهند چنین تفکری نداشته باشند. بسیاری ممکن است احساس کنند که چنین مسائلی از مرزها عبور می کنند، به راحتی توهین می کنند یا به نظر می رسد که نسبت به هنجارهای تعیین شده انتقاد دارند. یک سخنرانی شرکتی در مورد حق مردن را تصور کنید. بعید است، با این حال، برخی از کارشناسان، مانند الاهیدان فقید جرالد آ. لارو، معتقد بودند که ما هرگز از اهمیت پیگیری زندگی تا زمانی که واقعیت فناپذیری و مواجهه با مرگ را نپذیرفته باشیم، آگاه نیستیم.
- استراحتگاه های اسپا بر روی کنترل هزینه ها متمرکز نیستند. پیشنهادات سلامتی شرکت تقریباً به طور کامل برای پس انداز کوتاه مدت از طریق استفاده کمتر از مراقبت های پزشکی طراحی شده است. به اصطلاح آموزه های سلامتی در واقع تلاش هایی برای کاهش خطر و پیشگیری پزشکی هستند.
- استراحتگاه های اسپا عمدتاً توسط پزشکان و سایر پرسنل آموزش دیده پزشکی کار نمی کنند. حرفه ای ها آنچه را که می دانند ترویج می کنند و اصول ابتکارات جسمی و ذهنی را آموزش نمی بینند یا به آن ها توجه نمی کنند که منجر به وضعیت های پیشرفته رفاه می شود که کاملاً به بیماری یا نگرانی های سلامتی مرتبط نیست.
قدرت صنعت آبگرم برای اطلاع رسانی/شکل دادن به سلامتی واقعی
صنعت آبگرم قدرت اقتصادی زیادی دارد و فرصتهای زیادی برای برنامهریزی تخیلی دارد. میزان این تأثیر را می توان در گزارشی که توسط SRI International در مورد اقتصاد جهانی آبگرم و سلامتی تهیه شده است، مشاهده کرد. یک نمایش اسلاید در وب سایت GSWS حقایق کلیدی در این گزارش را برجسته می کند.
به چند مورد از یافته های برجسته می توان اشاره کرد:
- بخش اسپا و سلامتی در حال حاضر یک صنعت 3.4 تریلیون دلاری است.
- صنعت آبگرم را می توان در چهار بخش اقتصادی توصیف کرد: 1) صنعت آبگرم، 2) گردشگری سلامت، 3) سبک زندگی سلامت، محصولات و خدمات و 4) چشمه های آب گرم و معدنی.
- یک بخش، یعنی سبک زندگی سلامتی، محصولات و خدمات به خودی خود ارزشی معادل 2.806 میلیارد دلار دارد. این نرخ نسبت به سال قبل 13 درصد رشد داشته است.
- در سراسر جهان، 105591 اسپا در حال فعالیت هستند. آسیا با 32000 امکانات بیشترین را دارد. افزایش در همه مناطق به رشد طبقه متوسط نسبت داده می شود.
آینده در پیش است
صنعت آبگرم بیش از هر چیز دیگری نوید و تأثیر دارد تا جنبش سلامتی را به عنوان یک مفهوم مثبت برای بهبود زندگی، برای اندیشیدن به سلامت به روشهای غیرپزشکی با خوشبینی و شادی تا حد امکان به ریشههای خود برگرداند. همه سخنرانی های اصلی در اجلاس 2014 به لطف سخاوت GSWS می توانند برای مخاطبان جهانی مفید باشند. متخصصان اسپا و مشتریانی که نتوانستند در اجلاس سران و سایر نقاط جهان شرکت کنند، می توانند چیزهای زیادی از منابع موجود در وب سایت GSWS بیاموزند.
این در مورد 400 نفر خوش شانسی که در آن شرکت کردند صادق است، زیرا چندین جلسه به طور همزمان در مکان های مختلف در چهار فصل برگزار شد – و حتی نمایندگان نمی توانستند در همه پیشنهادات آموزشی شرکت کنند. نگران نباشید – GSWS ویدیوها، کاغذهای سفید، رونوشت ها و پاورپوینت های تمام یا تقریباً تمام جلسات را ارسال می کند و صدها عکس حرفه ای از ارائه و همه جشن ها نیز در سایت موجود است.
چه تعداد از کنفرانسها چنین وسعتی را نه تنها به مشتریان پرداختکننده خود، بلکه به همه کسانی که نیاز دارند و مطمئناً از چنین فرصتهای آموزشی استقبال خواهند کرد، ارائه میدهند؟
حقایق اضافی در مورد GSWS
GSWS یک سازمان بین المللی مستقر در شهر نیویورک است. چند سال پیش از بازدید و بازدید از دفتر مرکزی لذت بردم، و چند ماه پس از آن سوزی الیس، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل، با من در ارائهای درباره اسپا و سلامتی در کنفرانس ملی سلامتی 2011 در استیونز پوینت همکاری کرد. WI.
ماموریت GSWS بیان می کند که سازمان:
… نماینده مدیران ارشد و رهبران است که با علاقه مشترک در پیشبرد توسعه اقتصادی و درک صنایع آبگرم و سلامتی به آنها ملحق شده است. نمایندگانی از بخشهای مختلف، از جمله مهماننوازی، گردشگری، سلامت و تندرستی، زیبایی، مالی، پزشکی، املاک، تولید و فناوری در اجلاس سالانه سازمان که هر ساله در کشور میزبان متفاوتی برگزار میشود، شرکت میکنند.
در حالی که اجلاس سالانه محدود به افرادی است که در سطوح ارشد صنعت آبگرم و چند نفر دیگر که از بخشهای مرتبط با این صنعت ارتباط نزدیک دارند (و چند خارجی خوش شانس که در قرعهکشی سخنران از طریق دعوتنامه برای حضور به عنوان مجری برنده میشوند)، اطلاعات از همه اجلاس سران در نهایت در دسترس همه است. این یک چیز بسیار خوب است و من شما را تشویق می کنم که از آن استفاده کنید.
خوب باشید – و از بازدید بعدی خود از یک آبگرم مقصد لذت ببرید – یا اگر هنوز یکی از آن ها را نداشته اید ابتدا. دستور کار سلامتی را بررسی کنید – ممکن است متوجه شوید که عناصر آموزشی سلامت واقعی ارائه شده است.