اتحادیه اروپا در مورد پیشنهاد 20 میلیارد دلاری برای Figma هشدار ضد تراست Adobe را صادر کرد


ادوبی یک شکایت رسمی ضد تراست توسط قانونگذاران اتحادیه اروپا در رابطه با پیشنهاد 20 میلیارد دلاری خود برای پلتفرم طراحی محصول مبتنی بر ابر Figma صادر کرده است. پس از تحقیقات عمیقی که در 7 آگوست آغاز شد، کمیسیون اروپا در روز جمعه به این نتیجه اولیه رسید که در صورت انجام این معامله، ممکن است “رقابت در بازارهای جهانی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد” برای عرضه ابزارهای طراحی محصول تعاملی، بردار. ابزارهای ویرایش و ابزارهای ویرایش شطرنجی.

کمیسیون بیانیه ای اعتراضی صادر کرده است که نگرانی های مربوط به رقابت خود را بیان کرده است. این نشان می دهد که مقامات اتحادیه اروپا معتقدند Figma در حال حاضر “تأثیر محدود کننده قابل توجهی” بر ابزارهای ویرایش ادوبی ایلوستریتور و فتوشاپ اعمال می کند و “به طور قابل توجهی احتمال دارد” به یک نیروی رقابتی در بازار ابزارهای ویرایش بردار و شطرنجی بدون ادغام تبدیل شود.

کمیسیون اروپا هنوز تا 5 فوریه مهلت دارد تا تصمیم نهایی را در مورد ادغام پیشنهادی Adobe / Figma صادر کند.

بیانیه اعتراضات نتیجه تحقیقات اتحادیه اروپا را که هنوز تا 5 فوریه مهلت دارد، پیش داوری نمی کند. Adobe و Figma اکنون می‌توانند به صورت کتبی به اعتراض‌ها پاسخ دهند تا امتیازاتی را ارائه کنند که نگرانی‌های دقیق نظارتی کمیسیون را برطرف می‌کند، و درخواست استماع کنند، پس از آن کمیسیون تصمیم خواهد گرفت که آیا این تملک قوانین ضدتراست را نقض می‌کند یا خیر.

یکی از سخنگویان ادوبی در بیانیه ای گفت: “ما به شایستگی پرونده خود اطمینان داریم، زیرا طراحی محصول Figma همجواری با محصولات خلاقانه اصلی Adobe است و Adobe هیچ برنامه معناداری برای رقابت در فضای طراحی محصول ندارد.” بلومبرگ. سخنگوی فیگما نیز گفت بلومبرگ ما به توانایی خود در حل نگرانی های تنظیم کننده ها اطمینان داریم و به گفتگوهای سازنده با تمرکز بر مزایایی که این معامله برای مصرف کنندگان و اقتصاد نوآوری اروپا ایجاد می کند، ادامه خواهیم داد.

تا به امروز، هر دو شرکت Adobe و Figma هیچ راه حلی برای رفع نگرانی های ضد انحصار ناشی از تحقیقات ارائه نکرده اند. ادوبی در اوایل سال جاری و پس از اعلام این قرارداد شروع به حذف تدریجی در دسترس بودن Adobe XD – یک برنامه طراحی محصول UX/UI که شباهت هایی با Figma دارد- را آغاز کرد. کمیسیون اکنون ادعا می‌کند که توقف Adobe XD، در کنار هر محصول بالقوه جانشین، یک «خرید معکوس» خواهد بود – وضعیتی که در آن شرکت‌ها از محصولات داخلی برای حذف ریسک‌های رقابتی بالقوه برای محصولات یا خدمات تازه خریداری شده استفاده می‌کنند.



منبع