از پزشکی تا فناوری پیشرفته: چگونه همکاری منحصر به فرد دانشگاه عبری اورشلیم با نیروهای دفاعی اسرائیل جهان را بهتر می کند


از زمان حملات تروریستی 7 اکتبر علیه اسرائیل، دانشجویان و اساتید دانشگاه عبری اورشلیم بر ماموریت مستمر خود برای بهتر کردن جهان متمرکز شده اند.

Yishai Fraenkel، معاون رئیس و مدیر کل دانشگاه می گوید که جوامع دانشگاهی این موسسه 100 ساله با طیف وسیعی از چالش های روانی و عاطفی روبرو هستند. کسانی هستند که دوستان یا اعضای خانواده خود را از دست داده اند یا خودشان آسیب جسمی دیده اند. با این حال، آنها برای احساس عادی بودن تلاش می کنند.

ما متوقف نمی‌شویم. فرانکل می‌گوید: ما متوقف نمی‌شویم یا دنبال بهانه نیستیم. “دانشگاه عبری یکی از مهم ترین موسسات غیرنظامی در اسرائیل است و ما می خواهیم به ارائه آموزش در سطح جهانی و تحقیقات در سطح جهانی ادامه دهیم.”

در حالی که پیشنهادات دانشگاهی آنها طیف گسترده ای از رشته ها از علوم اجتماعی تا پزشکی را پوشش می دهد، مشارکت دانشگاه با ارتش اسرائیل منجر به برنامه های متعددی شده است که برای دهه ها تحقیق و توسعه را در مقیاس جهانی پیش می برد.

فرانکل توضیح می‌دهد: «ما سه برنامه اصلی با همکاری ارتش اسرائیل داریم: Havatzalot، Tzameret و Talpiot». این برنامه‌های نظامی بسیار مهم هستند، زیرا این ارتش برای محافظت از دموکراسی است که بسیار ارزشمند است.»

هواتزالوت: آموزش رهبران اطلاعات نظامی آینده

بیش از یک دهه پیش، بخش اطلاعات نظامی برنامه ای را برای استخدام اعضای نیروهای دفاعی اسرائیل با پتانسیل برای برتری به عنوان افسران در زمینه اطلاعات ایجاد کرد. این برنامه از سال 2019 در دانشگاه عبری اورشلیم بوده است.

فرنکل می‌گوید: «Havatzalot یک برنامه سه ساله است که به دانشجویان جوانی که دانش‌آموزان نیز هستند اجازه می‌دهد تا یک مدرک کارشناسی دو رشته‌ای را با ترکیبی از مطالعات خاورمیانه و یک علم دیگر مانند ریاضیات، علوم کامپیوتر، اقتصاد و گاهی اوقات فلسفه تکمیل کنند. . آنها آموزش‌های خود را به پایان می‌رسانند و اساساً به عنوان ستون فقرات اطلاعات اسرائیل عمل می‌کنند.»

نیروهایی که به برنامه ملحق می شوند با درجه ستوانی فارغ التحصیل می شوند و سپس به مدت حداقل شش سال به واحد اطلاعات نظامی می پیوندند.

Tzameret: پزشکی نظامی نخبه که جان انسان ها را نجات می دهد

خدمت به عنوان یک پزشک نظامی برای افراد ضعیف نیست و پذیرش در برنامه Tzameret بسیار رقابتی است. داوطلبان برای این برنامه باید توانایی های شناختی دقیق و شرایط آمادگی جسمانی را برآورده کنند. در حین شرکت در این برنامه، دانشجویان اجازه دارند خدمت سربازی خود را به تعویق بیاندازند و بعداً پنج سال به عنوان پزشک نظامی در ارتش اسرائیل مهلت دهند.

یکی از اهداف اصلی این برنامه افزایش تعداد پزشکان نظامی حرفه ای است. هر چه پزشکان با آموزش عالی در این زمینه بیشتر باشند، برای هر کسی که نیاز به مراقبت های ویژه دارد بهتر است. این برنامه در دهمین سال خود قرار دارد. از سال تحصیلی 2023-2024، تعداد کل پزشکان نظامی جدید در حال آموزش، از جمله پزشکانی که قبلاً آموزش را به پایان رسانده اند، از 850 نفر فراتر رفته است.

مانند بسیاری از برنامه های دیگر آنها، Tzameret دامنه جهانی دارد. حداکثر 20 دانشجو در سال ششم تحصیلی خود برای شرکت در یک برنامه تبادل یک ماهه با سایر برنامه های پزشکی نظامی در سراسر جهان انتخاب می شوند.

Talpiot: پرورش نسل بعدی رهبران در دفاع و فناوری

وقتی به Talpiot فکر می کنید، آن را به عنوان آموزش افرادی در نظر بگیرید که فناوری هایی مانند Iron Dome را توسعه می دهند. برنامه Talpiot احتمالاً معتبرترین برنامه دانشگاهی و نظامی در اسرائیل است که افراد فوق العاده با استعداد را از سراسر اسرائیل برای آموزش در علم، فناوری و رهبری انتخاب می کند.

فرانکل می‌گوید: «تالپیوت آن ذهن‌های علمی فوق‌العاده درخشان، کسانی را که در ریاضیات و فیزیک سرآمد هستند، جذب می‌کند تا بتوانند استعدادهای خود را در توسعه فناوری نظامی به کار گیرند». “بسیاری از فارغ التحصیلان این برنامه به یک حرفه نظامی موفق ادامه می دهند و بعداً به عنوان کارآفرینان موفق به زندگی غیرنظامی راه می یابند. آنها مولد ایده هستند.»

اگرچه این سه برنامه ممکن است شناخته شده ترین باشند، اما شما همچنین برنامه هایی مانند موسسه تحقیقات پزشکی نظامی را خواهید یافت که در آنها تحقیق و توسعه در زمینه اختلال استرس پس از سانحه، مبارزه با ترومای مصدوم و پزشکی قانونی (یا شناسایی قربانیان) انجام می شود. ) اتفاق میافتد. علاوه بر این، پیست دندانپزشکی نخبگان بینا شش ساله به دانش آموزان سرباز اجازه می دهد تا استانداردهای آموزشی رزمی دقیقی را حفظ کنند. کادت های بینا در صورت نیاز به عنوان افسران دندانپزشکی حیاتی خدمت می کنند.

همبستگی در سراسر یک اقیانوس

این برنامه‌ها، دانشگاه عبری و جامعه گسترده‌تر از طریق کمپین We Are One، ابتکار ویژه‌ای که توسط دوستان آمریکایی دانشگاه عبری به همراه بخش‌های بین‌المللی این سازمان سازماندهی شده است، حمایت انتقادی دریافت می‌کنند.

فرانکل می‌گوید: «ابتدا و مهم‌تر از همه، کمپین ما یکی هستیم، همبستگی مردم در سراسر جهان را نشان می‌دهد. ثانیاً، با توجه به این سختی ها به عنوان یک دانشگاه، این کمپین این امکان را برای ما فراهم می کند که به مأموریت خود ادامه دهیم. ما فقط به دنبال زندگی نیستیم، بلکه به دنبال پتانسیل کامل آن هستیم.»

منابع این طرح از طیف وسیعی از نیازهای فوری جامعه از خدمات بهداشت روانی و کمک های حقوقی گرفته تا میزبانی از افراد آواره و تأمین بودجه بورس های تحصیلی منحصر به فرد برای نیروهای ذخیره که به وظیفه دعوت شده اند پشتیبانی می کند. این ابتکار همچنین به بازسازی آینده با برنامه هایی برای ارتقای سلامت روان، جامعه مشترک بین اعراب و یهودیان و حتی نوآوری کشاورزی می پردازد.

با کمک به کمپین We Are One همبستگی خود را با دانشگاه عبری اورشلیم نشان دهید. بیشتر بدانید یا کمک مالی کنید AFHU.org

– هیلی چایلدرز برای دوستان آمریکایی دانشگاه عبری



منبع