استمرار هتک حرمت مسجدالاقصی/ اردن به آمریکا و اروپا پیام داد


اردن به عنوان کشوری که تولیت مسجدالاقصی را بر عهده دارد، به استمرار ورود غیرقانونی صهیونیست‌ها به این مکان مقدس اعتراض کرد و اقدام فوری جامعه بین‌الملل از جمله آمریکا و اروپا را خواستار شد.

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با افزایش هتک حرمت مسجدالأقصی از سوی صهیونیست‌ها، وزارت خارجه اردن در پیامی به آمریکا و چند کشور اروپایی اقدام فوری بین‌المللی خواستار شد. 

وزارت خارجه اردن همچنین با ارائه یادداشت رسمی به سفارت رژیم صهیونیستی در امان، اعتراض خود را به استمرار ورود غیرقانونی صهیونیست‌ها و اعضای کنست (پارلمان) این رژیم به مسجدالأقصی اعلام کرد. 

روزنامه «رأی الیوم» به نقل از یک منبع رسمی اردن نوشت که در پیام‌های این کشور به آمریکا و اروپا آمده است که اقدام‌های تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها به طرز بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است و سکوت در برابر آن ممکن نیست و این امر اتخاذ تدابیر فوری را می‌طلبد.

وزارت خارجه اردن تأکید کرد که امان در برابر آنچه که به بهانه اعیاد یهودی در مسجدالأقصی رخ می‌دهد، نمی‌تواند ساکت بماند و ممکن است دست به اقدام‌های دیپلماتیک شدیدتری بزند. 

بر اساس این گزارش، اردن به صورت تلویحی به احتمال درخواست از سفیر رژیم صهیونیستی برای ترک امان و فراخوانی سفیر این کشور از تل‌آویو اشاره کرده است. 

در سایه برخورداری از حمایت «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی و همچنین ارتش رژیم صهیونیستی، طی پنج روز گذشته، صهیونیست‌ها به بهانه برگزاری اعیاد یهودی، به مسجدالاقصی تعرض کرده‌اند.