امنیت، یهودی ستیزی و اسرائیل در صبحانه قانونگذاری سالانه JCRC مورد توجه قرار گرفت


اعضای جامعه یهودی قبل از صبحانه قانونگذاری JCRC جمع می شوند و غذا می خورند. اعتبار عکس: برادن هملین

جمعیتی از اعضای برجسته جامعه یهودی و مقامات منتخب از سطوح محلی، ایالتی و فدرال در صبح روز 21 دسامبر در جماعت Ohr Kodesh در سیلور اسپرینگ برای صبحانه قانونگذاری سالانه مریلند در شورای روابط یهودیان واشنگتن بزرگ گرد هم آمدند، که برجسته شد. کمتر با برنامه های معمول قانونگذاری و بیشتر از طریق نشان دادن حمایت گسترده از اسرائیل.

این رویداد سخنرانی های پرشور در حمایت از مبارزه با یهود ستیزی، ایستادن در کنار اسرائیل و مبارزه با انواع تعصب از سوی بازیگران تمام ستاره، از جمله معاون فرماندار مریلند، آرونا میلر، سناتور آمریکایی بن کاردین، نماینده ایالات متحده، گلن آیوی و مدیر اجرایی JCRC را به نمایش گذاشت. کارگردان ران هالبر.

«داشتن همه مقامات منتخب ما در اتاق با جامعه یهودی و حضور ما در مقابل آنها به ما فرصتی منحصر به فرد می دهد که یک به یک در یک مکان در مورد مسائل خود بحث کنیم و همچنین قدرت یهودیان را نشان دهیم. هالبر پس از این رویداد گفت.

هالبر خاطرنشان کرد که رویداد امسال متفاوت از سال‌های گذشته بود، و بیشتر تمرکز بر اسرائیل بود و مقامات منتخب حمایت خود را از جامعه یهودی اعلام کردند نه اینکه دستور کار قانونی مربوط به مسائل محلی را دنبال کنند.

https://www.washingtonjewishweek.com/enewsletter/

“معمولاً، در صبحانه قانونگذاری ما زمان زیادی را صرف صحبت در مورد مسائل داخلی می کنیم، اما نادیده گرفتن رویدادهای 7 اکتبر غیرممکن است. این امر از بسیاری جهات جامعه یهودی را متلاشی کرده است. و به همین دلیل است که بارها و بارها درباره آن بحث شده است. هالبر گفت و این نباید کسی را متعجب کند.

هالبر پس از خطبه آغازین سخنانی ایراد کرد و در مورد حملات 7 اکتبر و تعهد JCRC برای ادامه حمایت از پاسخ نظامی اسرائیل صحبت کرد. هالبر از مقامات منتخب که به طور مستمر از جامعه یهودی حمایت کردند و در این مراسم حضور داشتند تشکر کرد.

وی در مورد اقدام قانونی که JCRC بسیار از آن حمایت کرده است صحبت کرد و خاطرنشان کرد که مقامات دولتی محلی اقداماتی را برای تضمین ایمنی و امنیت جامعه یهودی انجام داده اند. قابل توجه، هالبر اشاره کرد که فرماندار مریلند، وس مور، یک میلیون دلار بیشتر به عنوان بودجه امنیتی برای عبادتگاه ها و سایر مؤسسات مذهبی ارائه کرد.

“افرادی را به خاطر بیاورید که اکنون با ما می مانند، زیرا روایت در حال تغییر است. این چیزی است که من می خواهم بگویم. هرگز کسی را که الان در کنار ما نبوده فراموش نکن. هرگز فراموش نکن، هرگز نبخش. هالبر گفت: ما یک بار دیگر از همه مقامات منتخب خود تشکر می کنیم.

بعد از هالبر، ستوان فرماندار میلر، در مورد تعهد فعلی دولت مور به مبارزه با یهودستیزی و تعصب و محافظت از مردم مریلند در برابر نفرت صحبت کرد. او کار دولت را در تأمین بیش از 25 میلیون دلار برای اقدامات ضد جنایت نفرت و چندین میلیون دلار برای محافظت از سازمان های مذهبی در مریلند تشریح کرد.

ستوان فرماندار مریلند آرونا میلر پس از سخنرانی خود با یکی از اعضای جامعه صحبت می کند. اعتبار عکس: برادن هملین

“اولویت شماره یک ما این است که مطمئن شویم مردم مریلند محافظت می شوند. میلر گفت: ما یهودی ستیزی، اسلام هراسی، همجنس گرا هراسی یا هر گونه نفرت علیه برادران و خواهران خود را تحمل نمی کنیم.

سناتور کاردین نیز در جمع حاضران سخنرانی کرد و در مورد اقداماتی که او و سایر قانونگذاران فدرال برای ایستادن در کنار جامعه یهودی انجام داده اند صحبت کرد.

کاردین گفت که او و چندین نفر دیگر با پرزیدنت بایدن در مورد اطمینان از اینکه اسرائیل هر آنچه را که برای دفاع از خود لازم است به دست خواهد آورد و اطمینان حاصل کرد که ایالات متحده اسرائیل را ترک نمی کند، صحبت کردند و اعلام کردند که دو کشور اکنون به تنهایی ایستاده اند. او همچنین به تلاش مجدانه برای اطمینان از بازگشت گروگان ها اشاره کرد و گفت که با رهبران عرب دیدار می کند تا آنها به دنبال حل بحران هستند.

ما هر روز تلاش خواهیم کرد تا مسیری رو به جلو پیدا کنیم تا آینده ای برای مردم فلسطین و امنیت برای اسرائیل وجود داشته باشد. این هدف ماست.»

نماینده آیوی رویکرد متفاوتی را برای نگاه کردن به درگیری و تنش‌های محلی ایجاد شده در پیش گرفت و خاطرنشان کرد که او در حال گفت‌وگو با افراد مخالف اسرائیل و حمایت آمریکا از اسرائیل بوده است.

آیوی گفتگوهایی را که با دو گروه مختلف انجام داده بود بازگو کرد. اولین نفر جمعیتی از مردم بود که او توصیف کرد که بر سر او فریاد می زدند، تا جایی که همکارانش که متعلق به انجمن آزادی مجلس بودند آمدند تا به او کمک کنند. او گفت که سعی کردم با گروه متخاصم گفتگوی مشروع داشته باشد، اما آنها واقعاً گوش نکردند.

او سپس در مورد گروهی متشکل از 30 نفر از طرفداران صلح صحبت کرد که در خارج از دفترش اعتراض کردند و پس از دعوت از آنها با آنها گفتگو کرد. سپس آیوی پیشنهاد داد که هفته بعد به کلیسای آنها بیاید و خود را برای توصیف بیشتر موقعیت خود در دسترس قرار دهد. و همچنین برای گوش دادن به آنچه آنها می گفتند.

یکی از آنها فلسطینی آمریکایی بود. او بستگان خود را در آنجا از دست داد. و او در مورد برخی از اعضای خانواده و افراد دیگر صحبت کرد تا به من احساسی نسبت به فرد بدهد، فقط برای اینکه آن را انسانی کنم، و بسیار قدرتمند بود. اما نکته مهم برای من این بود. گفتم ببین، فکر می‌کنم این مفید بود که ما فرصت داشتیم این نوع گفت‌وگو داشته باشیم. بنابراین، اگر می خواهید، هفته آینده به کلیسای شما می آیم و می توانیم گفتگو را ادامه دهیم.» آیوی گفت.

وی افزود که انتخابات آتی بسیار مهم است تا اطمینان حاصل شود که “کارها به درستی پیش می روند” تا توانایی آمریکا برای تلاش و ایجاد صلح در خاورمیانه و تلاش برای جهانی بهتر حفظ شود.

برای ما مهم است که به یاد داشته باشیم که باید در آن مکالمه شرکت کنیم، اگرچه مردم نمی خواهند آن را بشنوند، آنها فریاد می زنند. این فشار است – از طریق آن ما باید با افرادی صحبت کنیم که درگیر هستند و می توان آنها را متقاعد کرد و به اطلاعات نیاز دارند. «همه شما این چیزها را می‌دانید زیرا در آن زندگی می‌کنید. اما اکثر آمریکایی ها این کار را نمی کنند. آنها تمام جزئیاتی را که در آنجا وجود دارد متوجه نمی شوند. ما باید مطمئن شویم که این داستان را بیرون می‌آوریم.»

این رویداد پس از چندین ساعت گفتگوهای مشابه در مورد حمایت از اسرائیل و ادامه محکومیت حماس به پایان رسید. نتیجه نهایی رویدادی بود که در آن اعضای جامعه یهودی توانستند در مقابل مقامات منتخب محلی خود بر مسائل مهم برای خود تأکید کنند و مقامات منتخب به جامعه اطمینان دادند که نیازهای آنها در حال رسیدگی است.

داشتن آنها، به ویژه در مورد مسائل اسرائیل و مبارزه با یهودی ستیزی، بسیار خوب است. داشتن آنها در آنجا فوق العاده است. هالبر گفت: ما اطمینان داریم و این به تقویت عزم و خوش بینی ما کمک می کند که متحدان بزرگ زیادی در رهبری سیاسی این ایالت و شهرستان و همچنین در دولت فدرال داریم.

[email protected]



منبع