اکانت X آدریان ویناروفسکی، گزارشگر ESPN NBA برای ارسال یک کلاهبرداری NFT هک شد.


افرادی که هنوز از NBA Top Shot استفاده می کنند، هدف اصلی یک توییت کلاهبرداری بودند که در اکانت خبرنگار ESPN آدریان ویناروفسکی در عصر شنبه X در حدود ساعت 6:30 عصر به وقت شرقی ارسال شد. در این توییت به NBA Top Shot به عنوان یک پلتفرم NFT «محبوب» اشاره شد، علی‌رغم این واقعیت که سطوح فعالیت فعلی بخش کوچکی از آنچه در اوج آن دیده‌ایم است، و به دروغ ادعا کرد که «بسته NFT رایگان برای همه مشتریان در دسترس است».

این توییت بازدیدکنندگان را به یک نسخه کلاهبرداری از وب‌سایت NBA Top Shot مرتبط می‌کرد (این پیوند به جای نشانی اینترنتی .com سایت رسمی به یک آدرس org می‌رفت) که می‌توانست تلاش کند دارایی‌ها را از افرادی که به آن دسترسی به کیف پول‌های رمزنگاری‌شان دسترسی دارند، تخلیه کند. حدود نیم ساعت بعد، اکانت رسمی تاپ شات پست کرد و گفت: «هیچ ایردراپ رایگان در تاپ شات NBA در حال حاضر اتفاق نمی‌افتد، لطفا مراقب باشید و همیشه لینک‌ها را بررسی کنید.»

این پست در نهایت پس از نزدیک به یک ساعت پخش زنده از حساب Wojnarowski خارج شد. بسیاری از طرفداران NBA به دلیل شهرت او برای توییت‌های خبری فوری، هشدارهایی را برای پست‌های او فعال کرده‌اند و اگر روی پیوند تقلبی کلیک می‌کردند، ممکن بود اطلاعات حساب به سرقت رفته باشد.

تعدادی از حساب‌های پرمخاطب توییتر / X همچنان در معرض خطر قرار می‌گیرند. پست‌های خبری اخیر Wojnarowski در NBA نیز در Threads منتشر شده است، اما از آن حساب برای کلاهبرداری استفاده نشده است.

با این حال، آخرین آمار NBA Top Shot از سایت ردیابی Cryptoslam.io تنها حدود 8100 فروشنده منحصربه‌فرد و 5550 خریدار منحصر به فرد را برای ماه ژانویه نشان می‌دهد که نسبت به اوج خرید بیش از 399000 خریدار در مارس 2021 کمتر است، بنابراین شک وجود دارد که تعداد بسیار زیادی وجود داشته باشد. افرادی که از آن استفاده می کنند تا توسط این نوع پست ها کلاهبرداری شوند.



منبع