این بیش از تعداد است که به حساب می آید


تصویر توسط گرد آلتمن از Pixabay

در سال 2000، در طول روزهای بی گناه اینترنت، یک محقق دانشگاه براندیس و شوهر خاخام به نام برایان راسمن، روش جدیدی برای شمارش اومر ارائه کرد – هفت هفته هفت روزه بین دومین سدر عید پسح و جشن شاووت.

در میان اولین کسانی که متوجه شباهت بین نام هومر (مانند سیمپسون) و اومر، دانه‌ای از دانه‌ای که نام دوره عمر را می‌دهد، رازمن وب‌سایتی راه‌اندازی کرد تا به هر کسی که این جوک را دریافت می‌کند اجازه دهد «هومر را بشمارد». ”

مفهوم ساده بود: شما برای هر یک از 49 روز دوره عمر از سایت بازدید می کنید و تصویری سفارشی از هومر سیمپسون مربوط به هر روز و برکات همراه آن را پیدا می کنید.

شمارش عمر برخاسته از سنت های لایه ای یهودیت است: جنبه کشاورزی کاشت بهاره و رسیدن غلات، و 49 روز بین آزادی مصر و مکاشفه در سینا. به اینها یک جنبه عرفانی اضافه شد: ایام در ترکیب های مختلف منعکس کننده صفات خداوند و دوره طولانی برای یهودیان برای تأمل و عمل به ارزش های یهودی است.

https://www.washingtonjewishweek.com/enewsletter/

این مقدار زیادی برای آویزان کردن روی داربست عمر است. اما خاخام ناتان فرلر از جماعت اتز هایم در آرلینگتون می‌گوید: «دوره اومر جایی برای معناسازی دارد.»

هرچه به مراسم اضافه شود، برکات شمارش ثابت می ماند، نحوه شمارش ثابت می ماند و روزها همیشه یکسان است.

مجله دیجیتال هفته یهودی واشنگتن را از طریق ایمیل دریافت کنید و هرگز داستان های برتر ما را از دست ندهید
ما داده ها را با فروشندگان شخص ثالث به اشتراک نمی گذاریم.

ثبت نام رایگان

حدود 100 عضو و دوست اتز هایم برای آموزش مجازی روزانه Omer ثبت نام کرده اند. فرلر می گوید موضوع امسال از جمله ای در میشنا گرفته شده است که می گوید 48 راه برای به دست آوردن تورات وجود دارد. چهل و هشت عملاً 49 است و جماعت فکر می کردند که برای ساختن یک درس روزانه به اندازه کافی نزدیک است.

کسانی که در etzhayim.net/omer-learning/ ثبت نام کردند، درس روزانه دوازدهمین روز عمر را روز دوشنبه از طریق ایمیل دریافت کردند:

«یادگیری امروز

پیرکی آووت 6: 6 به ما می گوید: یادگیری تورات از کهانت و سلطنت بیشتر است، زیرا سلطنت با سی مرحله و کاهنیت با بیست و چهار مرحله به دست می آید، اما تورات با چهل و هشت چیز.
راه دوازدهم این است: با استدلال خوب با شاگردان.

فرلر می‌گوید این ایمیل‌ها همچنین شامل تفسیر اعضای کنیسه است.
“این فرصتی است که می توانیم از یکدیگر یاد بگیریم.”

گروه محیط‌زیست بین ادیان پاور و نور مستقر در منطقه، تقویم اقلیمی عمر خود را ارائه می‌کند. جوئل نووی، مدیر سازمان، می گوید: هر روز پیشنهادی برای ارتباط شمارش با تأمل و تعهد به آب و هوا ارائه می دهد.

در روز 20 آوریل، چهاردهمین روز، در تقویم آمده است: «برای روز زمین در این شبت آینده با مشاهده روز اصلی «هیچ چیز نخرید» آماده شوید و در نظر بگیرید که چگونه می‌توانید در آینده تصمیمات خرید سبزتری بگیرید.

نووی می‌گوید: «سفر بین پساخ و شاووت، سفری بین آزادی و مسئولیت است. اکنون که می‌دانیم سوزاندن سوخت‌های فسیلی چگونه بر روی سیاره تأثیر می‌گذارد، چگونه می‌خواهیم مسئولیت را بر عهده بگیریم و توسط همسایگان، دنیای طبیعی و نسل‌های آینده به درستی عمل کنیم؟»

Interfaith Power & Light همچنین تقویم های انعکاسی و انگیزشی را برای روزه و رمضان ارائه می دهد. نووی می‌گوید که این گروه تقویم عمرانی را اضافه کرده‌اند، زیرا «سپهر به طور گسترده‌ای تمرین می‌شود. امر به طور گسترده کمتر شناخته شده است و برای افرادی که در حال کاوش در یهودیت هستند جذاب است.

نووی می گوید که او جذب رویکرد عرفانی شمارش شده است. هر یک از هفت هفته عمر مربوط به یکی از هفت سفیروت یا نشأت الهی است که در کابالا یا عرفان یهودی بیان شده است. هر روز از هفته با یک میده یا فضیلت یهودی مطابقت دارد.

روزها و هفته‌های عمر یک ماتریس را تشکیل می‌دهند و موضوع یا انتساب خاصی از خدا ایجاد می‌کنند تا بر هر روز تمرکز کنند.

نووی می‌گوید که آیین امر به ساختاری به آن روزهای بی‌ساختار اولیه همه‌گیری کمک کرد. «این مراسم شمارش روزها با تقویم روی یخچال کمک کرد. برای همه‌گیری مناسب بود.»

در همین حال، در فضای مجازی، شمارش هومر ادامه دارد. به نظر می رسد که بازدید از homercalendar.net سفری به عقب ماندگی وب 1.0 باشد. اما به دقت نگاه کنید و ویدیوها و پیوندهای یوتیوب به توییتر، اینستاگرام و فیس بوک را خواهید دید که هیچ کدام در سال 2000 وجود نداشتند، چه رسد به زمانی که اولین عمر شمارش شد. ■

[email protected]

ساشا روگلبرگ، نویسنده کارکنان، در این مقاله مشارکت داشت.