این پادکست غیرمعمول اسرائیلی همه چیز را از هوش مصنوعی گرفته تا افزایش طول عمر انسان را پوشش می دهد


حمایت مالی شد

اگر فردا یک فضاپیمای بیگانه در حیاط خلوت پروفسور آوی لوب فرود بیاید، او به راحتی پا می گذارد، خانواده اش را پشت سر می گذارد و برای کشف فراتر از آن بزرگ می شود.

بدیهی است که او خیلی چیزها را رها می‌کرد، اما این به دلیلی اساسی است، او می‌گوید: انسان‌ها باید فرصت‌های زندگی انسان را فراتر از زمین کشف کنند.

https://www.washingtonjewishweek.com/enewsletter/

او می گوید: «ما می دانیم که خورشید در طی یک میلیارد سال سطح زمین را می سوزاند. ما نمی‌توانیم اینجا بمانیم.»

لوب، اخترفیزیکدان اسرائیلی-آمریکایی در دانشگاه هاروارد، اخیراً این افکار را در گفتگوی پادکستی با دکتر تال پاتالون، رئیس کان ساگول مکابی (KSM)، مرکز تحقیقات و نوآوری خدمات بهداشتی درمانی مکابی اسرائیل در میان گذاشت. لوب مهمان پاتالون در قسمتی از پادکست انگلیسی زبان معروف KSM، “مسئله زندگی و مرگ” بود.

مجله دیجیتال هفته یهودی واشنگتن را از طریق ایمیل دریافت کنید و هرگز داستان های برتر ما را از دست ندهید
ما داده ها را با فروشندگان شخص ثالث به اشتراک نمی گذاریم.

ثبت نام رایگان

اکنون در فصل سوم خود (و اولین بار به زبان انگلیسی)، این پادکست پزشک-پژوهشگر پاتالون را در گفتگوهای گسترده ای در مورد زندگی، آینده و تجربیات انسانی با رهبران و متفکران مبتکر از رشته ها و زمینه های مختلف دانشی- از رئیس سابق موساد به نوازندگان و اساتید. پاتالون بینش‌هایی را به دست می‌آورد و رویکرد چند رشته‌ای خود را به کارش در KSM نشان می‌دهد، و او همچنین راهی برای قرار گرفتن در هسته شخصیت و سیستم اعتقادی مهمانانش دارد.

پاتالون گفت: «اینها گفتگوهای باز هستند، نه مصاحبه. همه چیز در مورد روابط و یادگیری از این افراد است. اینها واقعاً افراد خاصی هستند که به گسترش دیدگاه شما کمک می کنند و به عنوان الهام بخش برای نوآوری عمل می کنند.”

خود KSM انواع مختلفی از تحقیقات بهداشتی را انجام می دهد و به محققان و کارآفرینان با داده های بالینی و پزشکی عظیم خود و همچنین درک عمیق فناوری و هوش مصنوعی کمک می کند. KSM همچنین بزرگترین بانک زیستی در اسرائیل را با بیش از 900000 نمونه بیولوژیکی اداره می کند که امکان مشارکت با شرکت هایی را در زمینه تحقیقات ژنتیکی و پشتیبانی از طیف وسیعی از پروژه های Big Data را فراهم می کند.

پادکست Patalon تجسم تفکر خارج از جعبه است که رویکرد KSM به تحقیق و نوآوری را هدایت می کند. گفتگوی اخیر او با لوب به انقلاب هوش مصنوعی، افزایش طول عمر انسان و کار لوب در پروژه گالیله برای جستجوی سیستماتیک برای شواهد مصنوعات تکنولوژیکی فرازمینی پرداخت.

لوب جستجوی پروژه گالیله برای اشیاء فیزیکی مرتبط با تجهیزات تکنولوژیکی فرازمینی را رهبری می کند. او و تیمش از ابزارهای پیچیده برای تصویربرداری و جمع‌آوری داده‌ها از اجرام در آسمان استفاده می‌کنند که دولت و اخترشناسان آن‌ها را پرت می‌دانند. هدف این است که مشخص شود آیا آنها پدیده های طبیعی هستند یا از نظر فناوری و از سیارات دیگر.

“من به دنبال آثاری از [extraterrestrial] تمدن‌هایی که شاید قبل از ما بوده‌اند و ابزارها و کاوشگرهایی را برای کشف فضا فرستاده‌اند. آن‌ها به اندازه‌ای بودند که منظومه شمسی را با یک میلیون کاوشگر پر می‌کردند. گجت‌های فناوری می‌توانند در محیط‌های سخت فضا دوام بیاورند.»

لوب و تیمش یک شهاب سنگ بین ستاره ای را شناسایی کردند که در سال 2014 با زمین در پاپوآ گینه نو برخورد کرد. بر اساس سرعت این جرم، لوب تشخیص داد که از خارج از منظومه شمسی آمده است و وزارت دفاع از ادعای او حمایت کرد.

“منفجر شد. لوب گفت: ما در حال برنامه‌ریزی یک اکسپدیشن هستیم تا کف اقیانوس را جمع‌آوری کند. ما می دانیم که سخت تر از آهن است، بنابراین قطعات را بررسی می کنیم تا ببینیم آیا جسم طبیعی بوده یا آلیاژ مصنوعی است که می تواند قطعه ای از یک فضاپیما باشد.

آوی لوب، اخترفیزیکدان اسرائیلی-آمریکایی در دانشگاه هاروارد، در مورد هوش مصنوعی، حیات فرازمینی و فناوری به عنوان مهمان برجسته پادکست اخیر «مسئله زندگی و مرگ» صحبت می کند. (با اجازه از KSM)

لوب به پاتالون گفت که چگونه کارش او را به این فکر انداخته است که انسان ها لزوماً باهوش ترین و موفق ترین گونه در جهان نیستند و فروتنی لازم است.

«ما باهوش‌تر از پست جهان نیستیم، مهم نیست که چه کارهایی انجام داده‌ایم. ما چیزی برای لاف زدن نداریم.»

پاتالون موافقت کرد: «ما مغرور هستیم. دنیای ما کوچک و شکننده است و ما در حال نابودی آن هستیم. ما باید آنچه را که داریم گرامی بداریم.»

با این حال، پاتالون در مورد اینکه انقلاب هوش مصنوعی تا کجا باید پیش برود، با لوب موافق نبود. لوب معتقد است که به نقطه ای نزدیک شده ایم که هوش مصنوعی نقش های بسیاری را در زندگی انسان ایفا کند.

سیستم‌های هوش مصنوعی وجود خواهند داشت. آنها با یکدیگر گفتگو خواهند کرد و جوامع خود را ایجاد خواهند کرد. آگاهی جدیدی پدیدار خواهد شد. مرگ مانند جدا کردن رایانه از دیوار است، بنابراین در آینده انجام این کار غیرقانونی خواهد بود.»

از منظر پاتالون به عنوان یک پزشک فعال متخصص در پزشکی خانواده و اورژانس، او مطمئن است که هوش مصنوعی طی 5 تا 10 سال در بدن انسان ادغام خواهد شد. او انتظار دارد انسان‌های تقویت‌شده را با نمایشگرهای قند ثابت و تراشه‌های نظارت بر حیاتی که در زیر پوست کاشته می‌شوند، ببیند.

او مشاهده کرد: «و چاپ سه بعدی اندام ها به سرعت در حال توسعه است.

اما برخلاف لوب، پاتالون معتقد است که افزایش طول عمر انسان تا حد بسیار زیاد هدف هوش مصنوعی نیست. بلکه آگاهی فراتر از واقعیت مادی و معنویت و روح فراتر از تکنولوژی وجود دارد. او نگران جدایی، افسردگی و اعتیاد مرتبط با فناوری است و می‌خواهد تلاش‌های بیشتری برای کمک به مردم در یادگیری نحوه مدیریت تکامل فناوری ببیند. او گفت که ما نمی توانیم اجازه دهیم هوش مصنوعی با چیزها فرار کند و آگاهی انسان و روابط مثبت را نفی کند.

«زندگی باکیفیت یعنی یاد بگیریم که چگونه بدون قید و شرط عشق بورزی. پاتالون گفت که این آینده انسان است. “در غیر این صورت ما مانند حیوانات هستیم.”

در پایان هر قسمت از «مسئله زندگی و مرگ»، پاتالون از مهمانش می‌پرسد که آیا به مرگ فکر می‌کنند و دوست دارند سنگ نوشته‌شان چه باشد. لوب فکر می کند که مردم زمان و منابع خود را با ساختن بناهای تاریخی روی زمین تلف می کنند. او گفت که خیلی به بدنش وابسته نیست، مشتاق است هوشیاری خود را برای یک فضانورد آواتار بارگیری کند.

او گفت: “امیدوارم بفهمیم که چگونه برای همیشه زندگی کنیم، اما اگر مجبور باشم بمیرم، خوشحال خواهم شد که این اتفاق در جایی غیر از زمین رخ دهد.” “در مریخ هیچ بوروکراسی برای سرکوب نوآوری وجود ندارد.”

برای گوش دادن به این پادکست و قسمت های دیگر پادکست اینجا را کلیک کنید.