برپایی دهکده بهار ایران به مناسبت عید سعید فطر


سخنگوی شهرداری تهران مطرح کرد:

برپایی دهکده بهار ایران به مناسبت عید سعید فطر

سخنگوی شهرداری تهران جزئیاتی از ویژه برنامه‌های شهرداری تهران به مناسبت عید سعید فطر با شعار «عید بندگی و همبستگی» ارائه داد.

عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره برنامه‌های شهرداری تهران به مناسبت عید سعید فطر اعلام کرد: با توجه به اینکه عید فطر یکی از چهار عید مهم شیعیان بشمار می‌آید، مدیریت شهری به جهت وداع با ماه رمضان و همبستگی بیشتر مسلمانان با یکدیگر برنامه‎های مختلفی برای شهروندان در نظر گرفته است.

وی با اشاره به اینکه عید فطر امسال با شعار «عید بندگی و همبستگی» میهمان خانه‌های روزه‌داران خواهد شد افزود: تلاش کردیم با تغییر چهره شهر و فضاسازی سیمای بصری پایتخت، فضایی شاد و به یادماندنی برای شهروندان و کودکان ایجاد کرده تا به نحوی شایسته به معرفی این عید بزرگ پرداخته باشیم. 

محمدخانی با بیان اینکه تعداد ۳۰۰ چتر رنگارنگ در بوستان قائم نصب شد تاکید کرد: این طرح به کمک جمعی از هنرمندان و نگارگران پایتخت برنامه ریزی و به مرحله اجرا گذاشته شد. همچنین فضا سازی جداره‌های حاشیه‌ای پل زیر گذر وتقاطع غیر همسطح مهر با اجرای نقاشی دیواری چشم نواز و جانمایی توپ‌های نوری بزرگ در محور آیت ا… سعیدی از دیگر اقدامات انجام شده است.

رئیس مرکز ارتباطات و اموربین‌‎الملل شهرداری تهران با بیان اینکه برنامه‌‎هایی با مجوریت توسعه و ترویج رویکرد خانواده محوری در طراحی و اجرای فعالیت‌ها در نظر گرفته شده است عنوان کرد: این ویژه برنامه‌ها از 5 شب آخر ماه مبارک رمضان آغاز شده و تا انتهای تعطیلات عید فطر ادامه خواهد داشت. 

وی در خصوص برگزاری برنامه‌های عیدانه شهرداری تهران اظهار داشت: در ۴ نقطه شهر از جمله فرهنگسرای خاوران، بوستان لاله، بوستان ملت و حرم عبدالعظیم حسنی(ع) برنامه‎‌‎های عیدانه برگزار می‌شود.

به گفته محمدخانی برنامه‌های مخصوص کودکان همراه با غرفه‌های مخصوص آن‌‎ها به همراه مراسم تقدیر از روزه اولی‌ها در کنار فراهم کردن فضای بازی برای آن‌ها نیز انجام خواهد شد.

سخنگوی شهرداری تهران درباره جشن‎های دیگری که در مناطق مختلف برپا می‌شود بیان داشت: بوستان‌های نهج البلاغه، پلیس، سمیه و باغ موزه قصر به ترتیب در مناطق ۲، ۴، ۱۴ و ۷ با برپایی استیج های شاد فرهنگی و هنری و با حضور هنرمندان، خوانندگان، مداحان و شاعران مطرح کشور میزبان شهروندان خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‎های خاصی برای روز عید فطر در نظر گرفته شده است یادآور شد: پویش #نماز_بیعت در محل مصلی تهران قبل و بعد از برپایی نماز عید فطر برگزار می شود. همچنین برنامه‌‎های شاد جشن عید با حضور هنرمندان، مداحان و … در کنار موکب‌های پذیرایی به اجرا در خواهند آمد.

محمدخانی با بیان اینکه اجرای مراسم نورافشانی هر شب در محل جشن‌های عید سعید فطر انجام می‌شود گفت: در نقاط محوری تهران و پذیرایی از شهروندان با برپایی ایستگاه‌های صلواتی در معابر اصلی از دیگر برنامه‌های شهرداری تهران به مناسبت عید فطر خواهد بود.

سخنگوی شهرداری تهران در پایان تصریح کرد: ۱۰ غرفه شامل غرفه های  فرهنگی، هنری، کودکان، صنایع دستی و تهران شناسی، عفاف و حجاب، ورزش و سرگرمی و افطاری ساده  از ساعت ۱۶ الی ۲۰ تحت عنوان دهکده بهار ایران در بوستان پلیس واقع در منطقه 4 به مناسب این عید بزرگ پذیرای روزه داران است. همچنین استیج فرهنگی با برنامه های شاد و مفرح شامل پخش موسیقی، نقالی و شاهنامه خوانی، اجرای طنز، تواشیح، برنامه کودک و موسیقی سنتی اقوام ایرانی از ساعت ۲۰ الی ۲۲ اجرا می شود