تجمع صدها نفری یهودیان لندن در حمایت از آتش‌بس در غزه


تجمع صدها نفری یهودیان لندن در حمایت از آتش‌بس در غزه

صدها نفر از یهودیان در تجمعی در لندن خواستار آتش‌بس در جنگ غزه و پایان دادن به محاصره انسانی آن شدند.

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، روز یکشنبه صدها یهودی در پارک ویکتوریا ایمبنکمنت لندن در حمایت از آتش‌بس فوری در جنگ غزه گرد هم آمدند و تظاهرکنندگان خواستار حل‌وفصل مناقشه رژیم صهیونیستی-حماس، تبادل اسرا و پایان دادن به محاصره انسانی غزه از سوی رژیم صهیونیستی بودند.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد که تظاهرکنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن‌ها جملاتی مانند «یهودیان مخالف نسل‌کشی هستند»، «به اشغال پایان دهید» و «این یهودی حامی آتش‌بس است» به چشم می‌خورد.

این تظاهرات که در آن افرادی با پیشینه‌های قومی-مذهبی گوناگون شرکت کرده بودند، منعکس‌کننده طیف متنوعی از دیدگاه‌ها در میان جامعه یهودیان بود.

«جفری نیومن» خاخام کنیسه فینچلی لندن که برای جمع تظاهرکنندگان سخنرانی می‌کرد، گفت: «من برای درخواست آتش‌بس به اینجا نیامده‌ام. هر موقع که اتفاق بیافتد، کار از کار گذشته است.»

نیومن همچنین در این سخنرانی بر بدیهی بودن ضرورت کمک‌های انسانی به مردم غزه تأکید کرد. او همچنین خود را منتقد دولت رژیم صهیونیستی و اشغالگری آن دانست.

«زک پولانسکی» معاون رهبر حزب سبز نیز که اصالت یهودی دارد برای جمع حاضر سخنرانی کرده و گفت: «خشونت، خشونت می‌آورد. ما اینجا هستیم تا بگویم خشونت را متوقف کنید.»

یک استاد دانشگاه نیز به خبرگزاری آناتولی گفت: «صهیونیسم برای تمامی یهودیان خطرناک است. صهیونیسم مبتنی بر تعبیر اشتباهی از امنیت است. تا زمانی که آپارتاید وجود داشته باشد، هیچ یهودی در اسراییل در امان نیست. تا زمانی که دولت جدایی‌طلبی وجود دارد که مدعی است برای امنیت ما برپاشده، هیچ یهودی در هیچ کجا امنیت ندارد. صهیونیسم برای تمامی یهودی‌ها خطرناک است.»

یکی دیگر از معترضان هم گفت «فلسطین اصول آزادی ماست و آنچه در فلسطین رخ می‌دهد جدا از رخدادهای دیگر نقاط جهان نیست.»

معترضان ضد جنگ همچنین دقایقی به احترام غیرنظامیان فلسطین و دیگران که از زمان عملیات «طوفان الاقصی» در این جنگ جان خود را ازدست‌داده‌اند، سکوت کردند.