تحویل آمازون سریعتر می شود، اما یک مشکل وجود دارد



تحویل دو روزه آمازون به محبوبیت گسترده فروشگاه آنلاین کمک کرد و در برخی مناطق، تحویل در چند ساعت انجام می شود. این شرکت می گوید تحویل در سال 2024 در حال افزایش است، اما دلایل این افزایش سرعت همگی مثبت نیستند.



آمازون امروز اعلام کرد که رکوردهای جدیدی را برای سرعت تحویل پرایم در سه ماه اول سال 2024 به ثبت رسانده است. این شرکت گفت: «در ماه مارس، نزدیک به 60 درصد از سفارشات اعضای Prime در همان روز یا در روز بعد در 60 منطقه بزرگ متروی ایالات متحده وارد شدند. و ما سه مورد از چهار مورد را در همان روز یا روز بعد در لندن، توکیو و تورنتو تحویل دادیم. در مجموع، بیش از دو میلیارد کالا در همان روز یا روز بعد به مشترکان Prime در سراسر جهان رسید.

آمازون سرعت تحویل سریع‌تر را به تلاش‌های «منطقه‌ای کردن» خود نسبت داد، جایی که این شرکت موجودی را در بسیاری از انبارهای منطقه‌ای کوچکتر قبل از سفارش‌های خریداران ذخیره می‌کند. آمازون در سال 2023 اعلام کرد که ایالات متحده را به “هشت منطقه به هم پیوسته” تقسیم کرده است و 76 درصد از سفارشات را می توان از این تاسیسات منطقه ای بدون حمل و نقل بین کشوری انجام داد. این شامل «امکانات همان روز» است که ساختمان‌های کوچک‌تری هستند که در مناطق بزرگ مترو با تعداد محدودتری محصولات قرار گرفته‌اند.


با این حال، یک مشکل در تحویل سریعتر وجود دارد: آنها (حداقل تا حدی) به دلیل نقض ایمنی متعدد و مداوم آمازون امکان پذیر شده اند. وزارت کار ایالات متحده در فوریه 2023 پس از اینکه قبلاً مشکلاتی را در تأسیسات فلوریدا، ایلینوی و نیویورک پیدا کرده بود، به آمازون به دلیل عدم ایمن نگه داشتن کارگران در انبارهای کلرادو، آیداهو و نیویورک در فوریه 2023 استناد داد. این آژانس گفت که کارگران آمازون «میزان بالای اختلالات اسکلتی عضلانی» را بر اساس گزارش جراحات مورد نیاز قانون فدرال تجربه کردند و مردم اغلب ساعات طولانی‌تری کار می‌کردند و وسایل سنگین‌تر از آنچه باید بلند می‌کردند. کارگران تحویل شخص ثالث که با آمازون قرارداد دارند نیز میزان صدمات غیرعادی بالایی در حین کار دارند.


نقض ایمنی و کار آمازون برای سال‌ها موضوعی است که ادامه دارد. در سال 2021، حداقل شش نفر در یکی از تأسیسات آمازون در ایلینوی پس از وقوع گردباد در ساختمان جان خود را از دست دادند. آمازون یک سیاست رسمی برای انتقال کارگران به یک پناهگاه در طول آب و هوای خطرناک دارد، اما این شرکت از پاسخ دادن به سؤالات خاصی در مورد زمان هشدار به کارگران برای آن طوفان خودداری کرد. بسیاری از کارگران آمازون در مورد اولویت دادن به زمان تحویل بر ایمنی صحبت کرده اند و برخی از تأسیسات با موفقیت به اتحادیه برای بهبود شرایط کاری فشار آورده اند.

آمازون ممکن است هیجان‌زده باشد که سرعت تحویل‌هایش را به اشتراک بگذارد، اما این اتفاق تا حدی به این دلیل است که کارگران سخت‌تر و سریع‌تر تحت فشار قرار می‌گیرند. دفعه بعد که چیزی را سفارش دادید، به جای ارسال پرایم، از تحویل در روز آمازون استفاده کنید یا فقط از فروشگاه های خرده فروشی دیگر خرید کنید.

منبع: آمازون



منبع