خطر کوچ شغلی پزشکان از رشته‌های درمانی ضروری به رشته‌های زیبایی


نایب رئیس نظام پزشکی تهران بزرگ با آنا مطرح کرد:

خطر کوچ شغلی پزشکان از رشته‌های درمانی ضروری به رشته‌های زیبایی

نایب رئیس نظام پزشکی تهران بزرگ با اشاره به مهاجرت‌های شغلی پزشکان، کوچ از رشته‌های پایه و ضروری پزشکی به سوی اعمال غیر ضروری مانند زیبایی را برای آینده نظام سلامت خطرناک خواند.

محمد رضا اسدی نایب رئیس نظام پزشکی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، با بیان اینکه نگرانی‌ها در رابطه با مهاجرت پزشکان تنها مهاجرت آنها به کشورهای خارجی نیست، گفت: مهاجرت شغلی آنان از پزشکی به دیگر مشاغل و یا سایر رشته‌های پیرامونی پزشکی هم به اندازه مهاجرت به خارج از کشور  خطرناک است.

 

اسدی بیان کرد: این مهاجرت شغلی که نگران کننده است، تنها شامل این نیست که یک پزشک حرفه ذاتی پزشکی را ترک کند و به شغل دیگری بپردازد بلکه کوچ آنان از رشته‌های پایه پزشکی به رشته‌هایی مانند زیبایی و این دست مشاغل است.

نایب رئیس نظام پزشکی تهران گفت: کوچ این دست از پزشکان به سمت مشاغل زیبایی بدین معنی است، که این افراد تیغ را از جراحی‌های لازم و درمانی برداشته و به سوی اعمال جراحی غیر ضرور می‌روند.

وی با بیان اینکه این موضوع در آینده ما را دچار مشکل می‌کند، گفت: این یک زنگ خطر برای آینده است و عمده نگرانی ما در رابطه با پزشکان عمومی است که به سوی این رشته‌ها می‌روند.

اسدی تاکید کرد: ضعیف شدن پزشکان عمومی به معنی تضعیف نظام سلامت است و باید هرچه زودتر برای این موضوع چاره‌اندیشی شود.