در جماعت عبری واشنگتن، خاخام شانکمن “سقف شیشه ای رنگی” را می شکند


خاخام سوزان شنکمن به عنوان هفتمین خاخام ارشد جماعت عبری واشنگتن و اولین زنی که این عنوان را در مراسم شبات 12 مه داشت، منصوب شد.

خاخام سوزان شانکمن (ایستاده) توسط خاخام (از چپ) همکار الیانا فیشل، خاخام آرون میلر، کانتور ارشد سوزان بورتنیک و دستیار کانتور سوزان همسترا همراه می شوند. (عکس از لیسی آن جانسون)

ما مشتاقانه منتظر شادی، انرژی و اشتیاق هستیم [Shankman] دیوید برز، رئیس قبلی WHC، در این نصب گفت.

شانکمن، که 20 سال خاخام کنیسه اصلاحات بوده است، مورد ستایش رهبران جنبش قرار گرفت. سخنرانان دیگر عبارت بودند از خاخام یونا پسنر، مدیر مرکز عمل مذهبی و معاون اتحادیه اصلاحات یهودیت.

پسنر گفت که اعتقادات شانکمن نماینده جامعه اصلاحات گسترده تر است.

https://www.washingtonjewishweek.com/enewsletter/

“[Her] انتخابات، که ریشه در [her] شایستگی فوق العاده… نیز تأییدی بر این است [the Reform] تعهد جنبش به یک جامعه عادلانه و فراگیر.» “او سقف شیشه ای رنگی را شکسته است.”

جیک تاپر، خبرنگار CNN و مجری برنامه «سرب با جیک تپر»، شنکمن را از زمانی که هر دو در کالج دارتموث تحصیل کرده بودند، می‌شناسد.

مجله دیجیتال هفته یهودی واشنگتن را از طریق ایمیل دریافت کنید و هرگز داستان های برتر ما را از دست ندهید
ما داده ها را با فروشندگان شخص ثالث به اشتراک نمی گذاریم.

ثبت نام رایگان

تاپر گفت: “سو همیشه کسی بوده که حس عمیقی از اخلاق و اخلاق را همراه با بزرگترین قلب و بزرگترین خنده ای که تا به حال با آن روبرو شده اید به ارمغان آورده است.” او کلمات دلگرم کننده ای را که توسط سایر اعضای گروهی که دارتموث آنها را «خدمه یهودی» می نامید، خواند.

خاخام هارا پرسون، مدیر اجرایی کنفرانس مرکزی خاخام های آمریکا، در پیامی ضبط شده گفت که شانکمن در هیئت مدیره مرکزی کنفرانس خدمت کرده و همچنان در سازمان مشارکت دارد.

“[She] عضو هیئت مدیره فوق العاده ای بود و همچنان درگیر کار ما در مورد پذیرش است. من ارزش قائل هستم [her] مشارکت و دوستی بسیار عالی است.

شانکمن گفت که تصمیم او برای ادامه مطالعات خاخام الهام گرفته شده از پدربزرگ مرحومش خاخام جیکوب کی. شانکمن بود که به عنوان خاخام در معبد اسرائیل در نیو روشل، نیویورک خدمت می کرد.

شنکمن در محل نصب خود، درباره تأثیر پدربزرگش بر زندگی او و معنایی که او از داستان هایی که او درباره دوران خود به عنوان خاخام تعریف کرده بود، صحبت کرد. او همچنین با یک خاخام به نام مایکل نامات ازدواج کرده است که از او سه فرزند دارد.

او گفت که بسیاری از کارهایش در جماعت عبری واشنگتن تحت تأثیر تعهد او به گنجاندن و تنوع قرار گرفته است، ارزش هایی که او همچنان به عنوان خاخام ارشد بر آنها تمرکز خواهد کرد.

شنکمن گفت: «وقتی اطمینان می‌دهیم که جامعه‌ای دلسوز، دلسوز و فراگیر هستیم که در آن همه احساس می‌کنند دیده می‌شوند، شنیده می‌شوند و ارزش دارند، جرقه‌هایی از تقدس ایجاد می‌کنیم که حضور خدا را برای ساکن شدن در میان ما جلب می‌کند.

جماعت عبری واشنگتن به گنجاندن و پیشروی در میان اصول اصلی خود اشاره می کند و هدف آن فراهم کردن یک جامعه پذیرایی و محل عبادت برای همه اجتماعاتش و تشویق آنها به مشارکت در عدالت اجتماعی و کمک های متقابل است.

شانکمن در طرح کلی چشم‌اندازی که با رهبران و کارکنان غیر روحانی کنیسه در میان گذاشت، تعهد خود را به تنوع و شمول، ایجاد ارتباطات معنادار در جماعت و متعهد شدن به تعقیب دانش یهودی، تأیید کرد. او افزود که می‌خواهد این جماعت را به عنوان مرکز برتر زندگی یهودیان در منطقه واشنگتن دوباره تأسیس کند.

شنکمن علاوه بر کار کنیسه، یکی از اعضای هیئت مدیره بین المللی زنان یهودی است و در کارگروه ملی روحانیون در مورد آزار خانگی حضور دارد.

شانکمن به جماعت گفت که نمی‌خواهد نصب او صرفاً رویدادی باشد که به او به عنوان یک شخص و کارش به عنوان خاخام افتخار می‌کند، بلکه درباره پیشرفت کنیسه و جمعی که با آنها کار می‌کند، باشد.

او گفت: «امشب درباره دستاوردها یا طول عمر من نیست. من قول می دهم که این جامعه مقدس را به فصل بعدی پویا، فراگیر و پر جنب و جوش هدایت کنم و با هم ما هر روز الهی را تجربه خواهیم کرد.