سامسونگ دستیار گوگل را از تلویزیون های هوشمند خود حذف می کند



در فوریه 2024، در مجموع 17 ویژگی از Google Assistant حذف می‌شود. اما این همه ماجرا نیست—سامسونگ در واقع دستیار Google را از همه تلویزیون‌های هوشمند خود حذف می‌کند. این تغییر بی سابقه در اول مارس رخ می دهد.



در یک مقاله پشتیبانی، سامسونگ توضیح می‌دهد که «تغییر در خط‌مشی Google» مسئول پشتیبانی مستهلک‌شده «دستیار» است. تغییر سیاست مورد بحث ناشناخته است. سامسونگ ادامه می دهد که بیکسبی و الکسا همچنان در تلویزیون هایش پشتیبانی می شوند.

«به دلیل تغییر در خط‌مشی Google، دستیار Google دیگر از اول مارس ۲۰۲۴ در تلویزیون‌های سامسونگ در دسترس نخواهد بود».

نکاتی از این تغییر سال گذشته ظاهر شد. هر تلویزیون سامسونگ که در سال‌های 2021 و 2022 منتشر شد، دارای دستیار گوگل بود، اما سری 2023 اینگونه نبود. و در اکتبر 2023، چندین نفر که مدل‌های 2021 و 2022 تلویزیون هوشمند سامسونگ را خریداری کردند، گزارش دادند که عملکرد دستیار وجود ندارد. یکی از مشتریان می گوید که گوگل در سپتامبر سال گذشته ارائه دستیار سیستم عامل تایزن را متوقف کرد، اما ما نمی توانیم اظهارات آنها را تأیید کنیم.

به نظر می رسد که Google Assistant در حال چرخش است. در طول سال گذشته ده ها ویژگی از دستیار گوگل حذف شده است. 17 ویژگی دیگر در اواخر این ماه ناپدید خواهند شد آستانه گزارش می دهد، “چند صد” کارمند در ماه ژانویه از تیم Google Assistant اخراج شدند. آن را هر چه می خواهید بنامید، اما این یک تصادف نیست.

اما دستیار گوگل احتمالا نمی میرد. در عوض، با Bard، هوش مصنوعی مکالمه ای جدید که توسط گوگل توسعه داده شده است، عرضه خواهد شد. هوش مصنوعی مکالمه‌ای بسیار فراتر از توانایی‌های زبانی Google Assistant بوده است، بنابراین برای مدتی انتظار می‌رود که دستیار اصلاح شود. اخیراً متوجه شدیم که گوگل در حال آماده شدن است نام بارد را به جمینی تغییر دهید– هرگز فرصت بهتری برای بازسازی دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی وجود نداشت.

در هر صورت، دارندگان تلویزیون سامسونگ که به دستیار گوگل متکی هستند چندان راضی نیستند. ما برای شفاف سازی در مورد “تغییر در خط مشی گوگل” که ظاهرا باعث این اقدام شده است، با سامسونگ تماس گرفته ایم. اگر حذف Assistant از تلویزیون های سامسونگ به دستور گوگل انجام شده است، باید خود را برای اطلاعیه های مشابه از سایر برندهای تلویزیون آماده کنیم.

منبع: سامسونگ از طریق پلیس اندروید





منبع