شما باید بدانید … جرمی فریش


جرمی فریش. مجوز استفاده از عکس.

در طول دوران حرفه ای نسبتا کوتاه جرمی فریش از زمانی که از دانشگاه آمریکایی در سال 2018 فارغ التحصیل شد، او طیف گسترده ای از راه ها و گزینه ها را پیش از رفتن به فضای حرفه ای یهودی در سال 2022 با جماعت آداس اسرائیل بررسی کرد. او اکنون به عنوان دستیار مدیر نسل بعدی در فدراسیون یهودیان واشنگتن بزرگ خدمت می کند.

فریش، نوه یهودیان کوبایی، در حومه شیکاگو به عنوان بخشی از جنبش محافظه کار بزرگ شد و تحت تأثیر پدربزرگ و مادربزرگش در تربیت یهودی خود قرار گرفت، که بخشی از علاقه فریش به سیاست، اسرائیل و سایر مسائل مرتبط بود. پس از گذراندن چندین سال برای کشف علایقش، این علایق نقش مهمی در رساندن او به جایگاه امروزی داشت.

فریش بیش از نه سال پیش زمانی که به AU رفت و روابط بین‌الملل را مطالعه کرد، به منطقه DMV آمد، تا حدی به دلیل ارتباطش با اسرائیل و نفوذ پدربزرگ و مادربزرگش.

آنها تأثیر بسیار زیادی در تربیت یهودی من و همچنین ارتباط من با اسرائیل داشته اند. آنها بسیار گرایش سیاسی دارند و به تاریخ جهان، رویدادهای جاری و البته اسرائیل اهمیت زیادی می دهند، که به شدت به اشتیاق من کمک کرد.

https://www.washingtonjewishweek.com/enewsletter/

فریش پس از فارغ التحصیلی، زمانی که برای یک سازمان طرفدار اسرائیل در آیووا کار می کرد، به طور حرفه ای با جامعه یهودی ارتباط برقرار کرد. فریش پس از آن تجربه سیاسی در سطح بالایی از کار در مسیر مبارزات انتخاباتی با الیزابت وارن و جو بایدن به دست آورد.

سرانجام، فریش به واشنگتن دی سی نقل مکان کرد و گروهی به نام پسران خوب یهودی را پیدا کرد که به او اجازه داد تا ارتباط نزدیک تری با جامعه یهودی همجنس گرایان در دی سی ایجاد کند و این به نوبه خود به او فشار داد تا بیشتر در جامعه یهودی درگیر شود. بزرگ

“[To] فریش گفت که بتوانیم چنین جامعه‌ای را اینجا در دی سی بیابم – محل تلاقی LGBTQ+ و زندگی یهودیان – عالی بوده است.

فریش گفت که در نهایت به کار با فدراسیون رسید و احساس کرد که ممکن است این کاری باشد که او می تواند در آن به خوبی انجام دهد. با جمع آوری کمک مالی، رهبری و بشردوستی با افراد 20 تا 40 ساله.

فریش گفت: «ما خود را واقعاً در حال سرمایه‌گذاری روی نسل بعدی یهودیان در این جامعه می‌دانیم و به ساختن رهبران و نیکوکاران آینده‌مان کمک می‌کنیم و در نهایت وقتی والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایمان کنترل را به ما می‌سپارند، پست‌های رهبری را به عهده می‌گیریم».

از 7 اکتبر، ما واقعاً شاهد بوده ایم که نسل بعدی به روشی که قبلاً ندیده بودیم، از رهبری در مبارزه با یهودستیزی گرفته تا برنامه ریزی برای راهپیمایی ها و بیداری ها، قدم برداشته است. مهمتر از آن، نسل بعدی به ایفای نقش بزرگتر و بزرگتر در کمک به افزایش منابع حیاتی که این جامعه برای بقا و شکوفایی درازمدت نیاز دارد، ادامه داده است.”

و فریش می‌گوید تأثیر کاری که او و فدراسیون در جامعه انجام می‌دهند چیزی است که برای دیدن کامل آن کمی زمان می‌برد، اما این تأثیر مثبت و ارتباطات را در سراسر جامعه یهودی گسترش می‌دهد.

فریش اضافه کرد که مهم است که تاکید کنیم که جامعه یهودی LGBTQ+ در دی سی چقدر قوی است.

«مردم اینجا مانده اند زیرا توانسته اند چنین جامعه یهودی LGBTQ+ غنی و قوی پیدا کنند. من فکر می‌کنم این چیزی است که واقعاً باید جشن گرفت، و من مفتخرم که این شغل به من این فرصت را داد تا به ادامه ساختن پل بین جامعه یهودی LGBTQ+ و فدراسیون کمک کنم.»

فریش به زمانی اشاره کرد که در هنگام حضور در رژه پراید که فدراسیون به اسپانسر آن کمک کرد و از تعدادی از مردم خواست تا به او مراجعه کنند و به او در مورد اینکه چقدر برای مردم مهم است که آنها را ببینند، یاد کرد. آنجا بودند.

فریش گفت: «در فدراسیون، یکی از اولویت‌های اصلی ما این است که اعضای جامعه و رهبران را گرد هم بیاوریم و نشان دهیم که چگونه واشنگتن بزرگ یهودی را در تلاش مشترکمان برای زندگی پر جنب و جوش یهودی برای همه گرد هم بیاوریم.»

فریش همچنین بر اهمیت رهبری غیر روحانی در فدراسیون به عنوان دلیل بزرگی برای اینکه این شغل برای او بسیار خوب عمل می کند، تأکید کرد. او از سخاوتمندی آنها و کمکی که در انجام کارش و تأمین هر روز جامعه یهودیان محلی برای او به وجود می‌آورد، بسیار سخن گفت.

“یکی از چیزهایی که من در مورد رهبران و اهداکنندگان غیر روحانی خود دوست دارم این است که چقدر برای این جامعه روز به روز قدم برمی دارند. نه فقط در چند ماه گذشته، بلکه هر روز. آنها برای حفظ این جامعه فداکاری می کنند. به‌طور خاص، رهبران نسل بعدی ما انسان‌های اصیل و شگفت‌انگیزی هستند و به خاطر آنهاست که من نه تنها از انجام کارم لذت می‌برم، بلکه می‌توانم آن را با لبخندی بر لب انجام دهم.»

[email protected]



منبع