شما باید بدانید … خاخام هارون پوتک


خاخام آرون پوتک ممکن است در قلب مینه سوتان مغرور باشد، اما در چندین سال گذشته او یکی از اعضای اصلی کنیسه Sixth & I در واشنگتن دی سی بوده است، جایی که در دو سال و نیم گذشته به عنوان خاخام ارشد خدمت کرده است. از زمان پیوستن به Sixth & I، پوتک از نزدیک با جامعه و با افرادی در 20 و 30 سالگی کار کرده است زیرا آنها سفرهای شخصی و مذهبی را با هم انجام می دهند.

مسیر شغلی شما چه بود که باعث شد در Sixth & I در دی سی کار کنید؟

من ارتدوکس بزرگ شدم و در یک مدرسه خاخام ارتدکس منصوب شدم، اما هرگز در یک مکان ارتدکس کار نکرده ام. من ابتدا برای دانشگاه نورث وسترن در هیلل کار کردم، که متکثر است، و سپس برای GatherDC که آن هم متکثر است، کار کردم. وقتی برای اولین بار به DC رسیدم، در مورد Sixth & I یاد گرفتم و بسیار تحت تأثیر آن قرار گرفتم. من با افراد زیادی که در آنجا کار می کنند ملاقات کردم، آنجا را دیدم، وقتی پدر و مادرم را به دیدن من آمدند به آنجا آوردم، و همیشه آن را به عنوان یک شغل رویایی و مکانی عالی برای کار من به نمایش گذاشتم. این تجسم بسیاری از ارزش‌هایی بود که من داشتم و منعکس کننده رویکرد مشترک من به یهودیت بود. و به این ترتیب، وقتی حدود چهار سال و نیم پیش این کار در دسترس قرار گرفت، به آن پرداختم و بسیار خوش شانس بودم که آن شغل را به دست آوردم. در آن زمان، من برای سلفم، خاخام شیرا استاتمن، کار می کردم. و قطعاً او دلیل اصلی انتخاب من آن شغل بود. او یک خاخام شگفت انگیز، یک مربی شگفت انگیز، یک دوست شگفت انگیز است. و بعد وقتی تصمیم گرفت از قدرت کناره گیری کند. من با تردید تصمیم گرفتم سمت او را بر عهده بگیرم و در دو سال و نیم گذشته در این نقش بودم.

تجربه چگونه است که بتوانیم سفر مذهبی یک فرد را با آنها طی کنیم؟

https://www.washingtonjewishweek.com/enewsletter/

یکی از بهترین و فروتن‌ترین بخش‌های این شغل این است که احساس می‌کنید مردم واقعاً برای راهنمایی به من و Sixth & I مراجعه می‌کنند، زیرا هر دو هویت یهودی خود را می‌سازند و می‌سازند. در Sixth & I، ما افراد 20 و 30 ساله را هدف قرار می دهیم و برنامه های خود را برای افرادی در آن جمعیت عمومی طراحی می کنیم. و اینها افرادی هستند که واقعاً عمیق ترین سؤالات اصلی را در مورد هویت می پرسند، در مورد اینکه چه کسی هستند، در مورد آنچه که اعتقاد دارند، در مورد آنچه که برای آنها ارزش قائل هستند. و خبر خوب این است که هیچکس به دنبال من نیست تا به آنها بگویم چه کار کنند. اینها همه افراد بسیار موفق و باهوشی هستند. چیزی که آنها به دنبال آن هستند پیشنهادات تجویزی کمتر و چارچوب های بیشتر، ایده های جدید، فشارهای ملایم است. و بنابراین، از یک طرف، راهنمایی مردم از طریق این سؤالات، یک کار عالی است. و از سوی دیگر، من واقعاً قاطعانه معتقدم که این فقط وظیفه من نیست، بلکه وظیفه یهودیت است که به این افراد کمک کنم تا پاسخ هایی را پیدا کنند که از قبل در درون خودشان است. و بنابراین، در این راه، من واقعا آنها را به سمت خودشان هدایت می کنم.

چالش ها و مزایای کار با آن گروه سنی خاص چیست؟

چالش‌های زیادی وجود ندارد، به این معنا که آنچه که فقط برای روندهای جمعیتی عمومی که در افراد 20 و 30 ساله می‌بینیم صادق است، در مورد افرادی که در Sixth & I در 20 و 30 سالگی هستند نیز صادق است. بنابراین، چالش‌هایی که من با آنها دست و پنجه نرم می‌کنم، بیشتر در مورد شغل و روابط، و تنهایی، و فهمیدن چگونگی زندگی معنادار است. و من فکر نمی کنم که این مختص جامعه ما باشد. من فکر می کنم این برای بسیاری از افراد 20 و 30 ساله در سراسر آمریکا صادق است. کاری که من انجام می‌دهم این است که سعی می‌کنم آن مبارزات جهانی را به یک خرد خاص مرتبط کنم. و من فکر می‌کنم یهودیت می‌تواند در آن مرحله زندگی به مردم پیشنهاد دهد و مزیت کار با مردم در آن جمعیت این است که فضای بسیار باز وجود دارد. راه های بسیار متفاوتی برای زندگی آنها وجود دارد و در حالی که این برای بسیاری از مردم طاقت فرسا و ترسناک است، من از این موضوع هیجان زده می شوم… و همچنین، همانطور که در هر سنی صدق می کند، زندگی راهی برای پرتاب چیزهایی به ما دارد هرگز نمی توانست پیش بینی کند من در چهار سال و نیم گذشته در Sixth & I خاخام بودم و بیشتر آن زمان صرف پیمایش کووید شده است. در چند ماه گذشته، ما آشکارا با حملات 7 اکتبر و جنگ غزه که پس از آن به وقوع پیوست، سر و کار داشتیم، و این فقط به تمام مسائل شخصی که مردم با آن مواجه می شوند، از هم گسیختگی، از دست دادن شغل، از دست دادن روابط، اشاره نمی کند. با دوستان. و بنابراین، من زمان زیادی را صرف کمک به مردم می‌کنم تا به این پرسش‌های اساسی انسانی و این تجربیات بسیار اصلی انسانی رسیدگی کنند.

آیا می توانید خودتان را خارج از کار توصیف کنید؟

من به شدت احساس می کنم که خاخام یک حرفه است نه یک شخصیت. من خیلی سعی می کنم زندگی غیر از خاخام بودن را حفظ کنم. همانطور که گفته شد، بسیاری از سرگرمی‌های من به خوبی با «ویژگی‌های خاخام» هماهنگ است. من عاشق ژورنال نویسی هستم من عاشق گفتگوهای عمیق هستم. من عاشق پیاده روی هستم. من عاشق بازی های رومیزی هستم. من عاشق تماشای فیلم هستم. من از طرفداران پر و پا قرص کمدی هستم … من یک کمپینگ بزرگ هستم – من عاشق رفتن به سفرهای کمپینگ هستم. و بعد معلوم است که دوست دارم بخوانم. فکر می کنم اگر دوست نداشتم بخوانم، این حرفه سختی بود.

چه احساسی دارید که توانستید هویت یهودی خود را در شغل و زندگی شخصی خود بگنجانید؟

من بسیار خوش شانس هستم، زیرا با توجه به سفر شخصی من به دور از ارتدکس به سمت این هویت غیر مذهبی، واقعاً هیچ مکانی بهتر از Sixth & I برای من در کشور وجود ندارد که بتوانم کار کنم، که آن هم غیر مذهبی است. واقعاً احساس می‌کنم که هم در ششمین و هم در زندگی شخصی‌ام، می‌توانم دائماً سؤال کنم، کاوش کنم، رابطه‌ام با یهودیت را دوباره بررسی و ارزیابی کنم. و این چیزی است که من می توانم برای همه افراد جامعه الگو قرار دهم و مردم را به انجام آن تشویق کنم. من واقعاً در بیشتر چیزها و قطعاً در مورد هویت معنوی شخص طرفدار احساس رضایت و وضعیت موجود نیستم، و بنابراین امیدوارم که بتوانم به دیگران کمک کنم تا دائماً بفهمند یهودی بودن به چه معناست. امروز، در این لحظه

[email protected]



منبع