شما باید بدانید … سامانتا سیسیسکی


سامانتا سیسیسکی عکس از سامانتا سیسیسکی

سامانتا سیسیسکی، ساکن واشنگتن، دی سی، تمام دوران حرفه ای خود را صرف کار برای سازمان های یهودی کرده است، با علاقه خاصی به کارهای بشردوستانه، که شامل نقش هایی در فدراسیون یهودیان واشنگتن بزرگ، BBYO، کمپ های پایتخت و اکنون یک موقعیت جدید به عنوان ارشد است. مدیر سرپرستی و ارتباطات در ImpactIsrael، سازمانی که برای کمک به جوانان در معرض خطر در اسرائیل اختصاص دارد.

حرفه سیسیسکی نقطه اوج یک تربیت بسیار قوی یهودی در ریچموند، ویرجینیا است، جایی که او عمیقاً درگیر جامعه فشرده یهودیان بود و در آنجا اشتیاق خود را برای کمک به سایر یهودیان توسعه داد.

می توانید در مورد مسیر شغلی که طی کرده اید بگویید؟

من از اسرائیل به دی سی نقل مکان کردم. من حدود دو سال در آنجا زندگی کردم و آماده بازگشت به ایالات متحده بودم. در جامعه یهودی به دنبال کار می گشتم و زمانی که در مقطع کارشناسی در کالج بودم در فدراسیون کارآموزی کرده بودم. فرصتی برای کار در امور بشردوستانه زنان باز شد، و بنابراین حدس می‌زنم ستاره‌ها با زمان زمانی که به دنبال کسی می‌گشتند، زمانی که من برمی‌گشتم و کاری که می‌خواستم انجام دهم همسو بودند، بنابراین این اولین بار بود که من انجام می‌دادم. نقطه ورود. از آن زمان، من در فضای دنیای یهود و جمع آوری کمک مالی مانده ام. پس از چند سال در فدراسیون با امور بشردوستانه زنان، به BBYO نقل مکان کردم، و بر توسعه این منطقه نظارت می‌کردم – منطقه DC همراه با در زمان‌های مختلف، فیلی، ویرجینیا، کارولینای شمالی، کارولینای جنوبی، تا فلوریدا. از برخی نقطه نظرات. و سپس حدود یک سال و نیم، دو تابستان، به عنوان مدیر توسعه آنها در کمپ پایتخت کار کردم. سپس این فرصت، این نقش جدید پیش آمد، و این یک فرصت عالی برای ادامه کار من در دنیای یهود، در سمت اسرائیل و ادامه کار با جوانان بود، چیزی که به شدت نسبت به آن احساس می کنم. سوابق من BBYO و در کمپ های پایتخت بود، و بنابراین اینکه بتوانم در ImpactIsrael کار کنم، جایی که ما به جوانان در معرض خطر در اسرائیل کمک می کنیم، واقعاً فقط یک گام بعدی عالی بود، برای من و اشتیاق من مناسب بود.

چگونه متوجه شدید که علاقه مند به کار در فضاهای یهودی هستید؟

وقتی برای اولین بار به کالج رفتم و در آنجا شروع کردم، فکر می کردم که قرار است به دانشکده حقوق بروم. همانطور که دوره کارشناسی را می گذراندم و به عنوان Birthright رفتم و برای یک سفر جایگزین برای تعطیلات بهاری به اسرائیل بازگشتم، به نوعی متوجه شدم که واقعاً به چه چیزی اهمیت می دهم و واقعاً به آن احساس می کنم، و بنابراین تصمیم گرفتم فقط در این مسیر بمانم. بنابراین، من در نهایت به مدت 10 ماه در اسرائیل در شهر کوچکی به نام Gedera داوطلب شدم. و من بیشتر در یک جامعه اسرائیلی اتیوپیایی کار می کردم. یک سال دیگر ماندم؛ من مدرک کارشناسی ارشد را در دانشگاه تل آویو گرفتم و در حالی که برای برنامه ای که به تازگی انجام داده بودم، به صورت پاره وقت کار می کردم. این اولین ورود من به کار یهودی در خارج از دوران کارشناسی بود، زمانی که دوره کارآموزی را در فدراسیون گذراندم… من در جامعه یهودی بزرگ شدم. من در ریچموند بزرگ شدم، که یک جامعه یهودی بزرگ نیست، اما بسیار نزدیک و محکم است. من بچه ای بودم که یکشنبه مدرسه درس می دادم. من رئیس بخش BBYO خودم بودم. من خیلی درگیر بودم. به عقب نگاه می کنم، نوشته روی دیوار بود.

برخی از مواردی که در نقش جدید خود بر عهده دارید چیست؟

من بر بازاریابی و پیام‌هایمان نظارت دارم. چگونه می خواهیم با افرادی که در حال حاضر در حوزه ما هستند ارتباط برقرار کنیم و چگونه پایگاه خود را گسترش دهیم؟ چگونه به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنیم؟ من تازه در اکتبر شروع کردم، بنابراین بدیهی است که زمان بسیار شدیدی برای کار در فضای اسرائیل بوده است. بسیار معنادار و مهم است، بیشتر از همیشه. اما ما واقعاً به استراتژی دیجیتال خود، استراتژی ایمیل، مطبوعات و روابط عمومی خود فکر کرده‌ایم، و اینکه چگونه می‌خواهیم افراد بیشتری بدانند ما چه کسی هستیم و چه می‌کنیم و واقعاً همکاران ما در اسرائیل برای کمک به چه کاری انجام می‌دهند. در معرض خطرترین جوانان اسرائیل – کودکانی که جوانان مهاجری هستند، که بسیاری از آنها بدون خانواده به اسرائیل می آیند و اکنون بیش از هر زمان دیگری به حمایت نیاز دارند.

از انجام کاری که انجام می دهید چه نتیجه ای می گیرید؟

من معنای و هدف زندگی ام را از آن بیرون می آورم – اینکه بتوانم به یهودیان دیگر کمک کنم، احساس می کنم همان کاری است که قرار بود انجام دهم. من بسیار خوش شانس بودم که توانستم این کار را برای سازمان های مختلف و در ظرفیت های مختلف انجام دهم، هم به عنوان یک رهبر حرفه ای و هم به عنوان یک رهبر غیر روحانی. احساس می کنم کاری که قرار است انجام دهم.

هویت یهودی شما چه تأثیری بر کاری که انجام می دهید دارد؟

همانطور که گفتم، من در ریچموند بزرگ شدم، که جمعیت کمی از یهودیان دارد، و احساس بخشی از چیزی بزرگتر از خودم، همیشه به من آرامش زیادی داده است. و این ایده که بخشی از یک قبیله است، به خصوص اکنون در پس از اکتبر. 7 جهان، و احساس ارتباط با یهودیان در سراسر جهان چیزی است که به من آرامش و امید زیادی می دهد. و اکنون که یک دختر چهار ساله دارم، می‌خواهم که او همان حس غرور و راحتی را در جامعه یهودی داشته باشد.

[email protected]



منبع