فراخوان «طراحی و توسعه راهکار تنظیم‌گری وزارت جهاد کشاورزی» منتشر شد


از سوی معاونت علمی؛

ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، فراخوان «طراحی و توسعه راهکار تنظیم‌گری وزارت جهاد کشاورزی» را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، بخش مهمی از تامین امنیت غذایی بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است؛ در نهایت این وزارتخانه با بکارگیری ابزار‌های متنوع از جمله تخصیص ارز، خرید تضمینی، مدیریت تعرفه‌های گمرکی، تخصیص نهاده‌ها با نرخ مخفف و … در صدد مدیریت زنجیره تامین محصولات غذایی، حفظ امنیت غذایی و کنترل قیمت‌ها است.

وزارت جهاد کشاورزی برای اطمینان از سرعت و صحت در اعمال سیاست‌های مدیریتی خود نیازمند استفاده حداکثری از فناوری اطلاعات است و خوشبختانه در سال‌های گذشته سامانه‌های متعددی در جهت اعمال این سیاست‌ها و یا نظارت بر حسن اجرای آن‌ها ایجاد شده است. این پروژه اهدافی، چون یکپارچه‌سازی سامانه‌های موجود، پر کردن خلاء‌ها و در نهایت ایجاد نظام منسجم تنظیم‌گری برای اعمال سیاست‌ها و نظارت بر حسن اجرای آن‌ها را دنبال می‌کند.

رویکرد این پروژه ایجاد یک سامانه یک‌تکه برای پیاده‌سازی همه نیاز‌های وزارت جهاد کشاورزی نیست، بلکه هدف از آن ایجاد سکویی برای تنظیم‌گری است که امکان می‌دهد بازیگران مختلف در قالب کارگزار (اپراتور) ضمن انتفاع تجاری در انجام ماموریت‌های وزارت جهاد کشاورزی مشارکت کنند.

نظارت بر صحت اجرای سیاست‌ها در فرایند‌های مختلف، ابزاری منسجم و یکپارچه برای اعمال سیاست‌ها و تسریع در مشاهده آثار مثبت و منفی سیاست‌های اعمال شده از اهم نیازمندی‌های این وزارتخانه اعلام شده است.