مظنون در حمله یهودستیزانه در خارج از کنیسه واشنگتن دی سی دستگیر شد


کشر اسرائیل، واقع در گوشه شمال غربی خیابان های 28 و N، شمال غربی، در محله جورج تاون واشنگتن، دی سی، 10 دسامبر 2009. (AgnosticPreachersKid از طریق Creative Commons از طریق JTA.org)

پلیس واشنگتن دی سی، مردی را در ارتباط با یک حمله یهودی ستیزانه در خارج از کنیسه صبح یکشنبه در محله جورج تاون این منطقه دستگیر کرد.

در بیانیه ای از مجریان قانون آمده است که برنت وود، 33 ساله، مظنون است که ماده ناشناخته ای را روی دو نفر در خارج از جماعت کشر اسرائیل، یک کنیسه برجسته ارتدوکس مدرن که به نام کنیسه جورج تاون نیز شناخته می شود، اسپری کرده است، “در حالی که یک عبارت ضد یهود را فریاد می زد.” بر اساس گزارش های خبری محلی، عبارت «گاز یهودیان» بود.

این حمله در همان آخر هفته رخ داد که موج جدیدی از تهدیدات بمب گذاری صدها کنیسه در سراسر ایالات متحده را هدف قرار داد و نگرانی یهودیان آمریکایی را تشدید کرد زیرا جنگ اسرائیل و حماس به تشدید یهودی ستیزی در سطح جهانی ادامه می دهد. در هفته های اخیر تیراندازی به یک کنیسه و پیش دبستانی در آلبانی، نیویورک، و تهدیدهای دروغین با بمب در کنیسه های اورنج کانتی، کالیفرنیا، از جمله حوادث دیگر بود.

وود به حمله ساده و مقاومت در برابر دستگیری متهم شده است، و پلیس گفت که “در حال بررسی این جرم به عنوان انگیزه نفرت یا تعصب است.” پلیس گفت که آخرین آدرس شناخته شده مظنون در تولدو، اوهایو بود.

https://www.washingtonjewishweek.com/enewsletter/

خود قربانیان آسیبی ندیده اند و معلوم نیست که آنها هم جماعت بوده اند یا خیر. کشر خاخام و رئیس جمهور اسرائیل بلافاصله درخواست های آژانس تلگراف یهودی را برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

هیچ بهانه ای برای این اقدامات یهودستیزانه وجود ندارد. هیچ یک از اینها عادی نیست و هیچ کس نباید فکر کند که این مشکلی ندارد.



منبع