هیئت نظارت متا از کنار گذاشتن ویدئوی دستکاری شده جو بایدن حمایت می کند اما سیاست های موجود را زیر سوال می برد


هیئت نظارت خود این شرکت در تصمیمی که روز دوشنبه صادر شد، گفت: سیاست رسانه ای دستکاری شده متا “غیر منسجم” است و بیش از حد بر این موضوع تمرکز دارد که آیا یک ویدیو از طریق هوش مصنوعی تغییر کرده است یا نه.

توصیه سیاست حتی زمانی مطرح شد که هیئت نظارت بر تصمیم شرکت مبنی بر اجازه دادن به پخش ویدیوی تغییریافته از جو بایدن، رئیس‌جمهور جو بایدن، همچنان در پلتفرم منتشر شد. ویدئوی مورد بحث از فیلم واقعی بایدن از اکتبر 2022 استفاده می‌کند که طبق دستور او، برچسب «من رأی دادم» را بالای سینه نوه‌اش قرار داده است. اما ویدیوی ویرایش شده که در اوایل ژانویه 2023 منتشر شد، لحظه‌ای که دستش به سینه‌اش می‌رسد حلقه می‌زند تا به نظر برسد که به‌طور نامناسبی او را لمس کرده است. یکی از نسخه‌هایی که در ماه مه ۲۰۲۳ منتشر شد، بایدن را یک «پدوفیل بیمار» در شرح عکس می‌خواند.

هیئت مدیره با متا موافقت کرد که این ویدئو خط‌مشی رسانه‌ای دستکاری شده آن را نقض نمی‌کند، زیرا قوانین فقط این را ممنوع می‌کند که به نظر برسد کسی چیزی را که انجام نداده است، به جای انجام کاری که انجام نداده است، گفته است. قوانین، به شکل فعلی‌شان، فقط برای ویدیوهایی که با هوش مصنوعی ایجاد می‌شوند اعمال می‌شوند – نه حلقه‌های گمراه‌کننده یا ویرایش‌های ساده‌تر. هیئت مدیره دریافت که بعید است کاربر معمولی باور کند که ویدیو بدون تغییر است زیرا ویرایش حلقه واضح است.

اما در حالی که هیئت مدیره دریافت که متا قوانین خود را در این مورد به درستی اعمال کرده است، با استناد به فوریت انتخابات آتی در سال 2024، تغییرات قابل توجهی را در خود قوانین پیشنهاد کرد. و نمی تواند به وضوح آسیب هایی را که به دنبال جلوگیری از آن است، مشخص کند.» به طور خلاصه، سیاست باید مورد بازنگری قرار گیرد.»

هیئت مدیره پیشنهاد کرد که این خط‌مشی باید مواردی را پوشش دهد که در آن ویدیو یا صدا ویرایش می‌شود تا به نظر برسد شخصی کاری را انجام نداده است، حتی اگر این کار بر اساس گفته‌های او نباشد. این گروه همچنین گفت که با منطق اتخاذ چنین تصمیماتی بر اساس نحوه ویرایش یک پست – چه از طریق هوش مصنوعی یا ترفندهای ویرایش اولیه تر، متقاعد نشده است. پس از مشورت با کارشناسان و نظرات عمومی، هیئت مدیره موافقت کرد که محتوای بدون تغییر هوش مصنوعی می تواند به طور مشابه گمراه کننده باشد.

این بدان معنا نیست که متا لزوماً باید همه پست های تغییر یافته را حذف کند. هیئت مدیره گفت که در بیشتر موارد، می‌تواند اقدامات محدودتری انجام دهد، مانند اعمال برچسب‌هایی برای اطلاع دادن به کاربران مبنی بر اینکه یک ویدیو به طور قابل توجهی ویرایش شده است.

هیئت نظارت توسط متا ایجاد شد تا تصمیمات تعدیل محتوا را بررسی کند که برای قضاوت های الزام آور از آن درخواست تجدید نظر شده است و همچنین توصیه های سیاستی را ارائه می دهد که شرکت می تواند اجرا کند. یکی از سخنگویان متا گفت که این شرکت در حال بررسی توصیه‌ها است و طبق آیین‌نامه‌ها ظرف 60 روز به صورت عمومی پاسخ خواهد داد.



منبع