ویرجینیای شمالی بهترین نمایشنامه یهودی جدید خود را انتخاب می کند


بازیگران مسابقه نمایشنامه نویسی یهودی Pozez JCC، از سمت چپ:
تایلر هرمان، رجینا آکینو، دنی استولر، میچل الکساندر،
کم مگی، لیزا دانیل بوخ، آدرین نلسون. عکس از مرکز جامعه یهودی پوزز ویرجینیای شمالی

یک طنز طنز سریع و متحرک که دو کارآموز جاه طلب رسانه های اجتماعی را در مقابل یکدیگر قرار می دهد و در زمینه بازاریابی برای دولت اسراییل قرار می گیرد، در مسابقه نمایشنامه نویسی یهودی ویرجینیای شمالی برترین رای گیری روز یکشنبه بود.

نمایشنامه الکسا درمن “برخاستن صهیونیست ها” که 20 رای به دست آورد، یکی از سه نمایشنامه ای بود که گزیده های آن در مرکز جامعه یهودی پوزز در ویرجینیای شمالی با تماشاگران کوچکی به اشتراک گذاشته شد.

مارک نادل، وکیل FCC و علاقه مند به تماشای تئاتر که سالانه حدود 60 نمایشنامه می بیند، برای اولین بار در این هشتمین مسابقه سالانه نمایشنامه نویسی یهودی ویرجینیای شمالی شرکت کرد.

او گفت: “من کنجکاو بودم، اما بالاترین انتظارات را نداشتم و بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم. من فکر می‌کردم که هر سه نمایشنامه حتی فقط با شنیدن گزیده‌ها تاثیرگذار بودند.»

https://www.washingtonjewishweek.com/enewsletter/

دو نمایشنامه دیگر «وین» اثر کری پرلوف بود. وین. وین، در مورد سه نسل از زنان که به وین، اتریش سفر می‌کنند تا دوران کودکی مادربزرگ، خانه قبل از جنگ را ببینند. و کمدی تاریک بت کاندر، “بازگشت (Teshuvah)” یک داستان مدرن امروزی در مورد حافظه، اندوه و گناه.

نادل خاطرنشان کرد: «در حالی که نمایشنامه‌نویسان یهودی زیادی وجود دارند، رقابتی مانند این نمایشنامه‌ها و بازخوردهای بیشتری را برای نویسندگان به ارمغان می‌آورد، و در این فرآیند مطالب خوب و نمایشنامه‌های بهتری را می‌سازد.»

مجله دیجیتال هفته یهودی واشنگتن را از طریق ایمیل دریافت کنید و هرگز داستان های برتر ما را از دست ندهید
ما داده ها را با فروشندگان شخص ثالث به اشتراک نمی گذاریم.

ثبت نام رایگان

ساشا اولینیک، بازیگر اهل پارک تاکوما، تقریباً از ابتدای تأسیس آن، خواننده پانل جامعه خوان پوزز JCC بوده است. او امسال حدود 15 ساعت را صرف خواندن و نظر دادن درباره نمایشنامه های برگزیدگان نهایی کرد تا به سه نمایشنامه خوانده شده در روز یکشنبه محدود شود.

او گفت: “شنیدن نمایشنامه ها پس از خواندن آنها هیجان انگیز است.” گاهی اوقات، من محتوای یک نمایشنامه را دوست دارم، اما متوجه می شوم که لزوماً نیازی به نمایشنامه نیست. چیزی که من به دنبال آن هستم این است که چگونه یک نمایشنامه نویس به چالش می کشد.”

دایان کارواد، ساکن آرلینگتون، یک داوطلب مشتاق تئاتر که در پانل خوانندگان جامعه خدمت می کرد، هر نمایشنامه را منحصر به فرد، مهم و مرتبط دانست، به ویژه در مورد موضوعات اصلی جامعه یهودی، از جمله یهودی ستیزی فزاینده.

کاررود گفت: «به غیر از غذا، آب و سرپناه، تئاتر چیزی است که زندگی را بهتر می کند. «تئاتر نمایانگر آن چیزی است که ما هستیم… این جامعه ای از علایق و پیشینه های گوناگون است که در آن همه می توانند کنار هم بنشینند و به اشتراک بگذارند، موافق باشند، مخالف باشند، درباره ایده ها بحث کنند.»

از سال 2011، پروژه نمایشنامه های یهودی حامی مسابقه ای است که به دنبال نمایشنامه های یهودی معنی دار برای دنیای انگلیسی زبان است. ایلانا استاین، تهیه‌کننده هنری JPP، گفت: «وقتی از تماشاگران می‌خواهیم رأی بدهند، ما به دنبال بهترین نمایشنامه نیستیم، بلکه به دنبال نمایشنامه‌ای هستیم که مرتبط‌ترین گفتگوها را برانگیزد. و انتخاب از شهرهای سراسر کشور متفاوت است. نه یکی [JPP presenting] گروه همان سه نمایشنامه را انتخاب کردند.

JPP مستقر در نیویورک به عنوان یک مرکز رشد برای نمایشنامه های جدید با مضامین یهودی، از درام، کمدی، آثار تجربی، خاطره و نمایشنامه های تاریخی عمل می کند. استاین خاطرنشان کرد که هدف این است که نمایش‌های یهودی بیشتری روی صحنه‌های حرفه‌ای، سراسر ایالات متحده و تئاترهای انگلیسی زبان در سراسر جهان تولید شوند.

از زمان تأسیس، پانل های JPP تقریباً 1800 نمایشنامه از 1000 نمایشنامه نویس مستقر در 34 ایالت و 10 کشور خوانده اند. تا به امروز، 36 نمایشنامه JPP به صورت کاملا حرفه ای تولید شده است، از جمله برنده سال گذشته، “Madeleines” اثر بس ولدن، که تولید کامل آن در بلومینگتون، هند اجرا می شود. یکی از برندگان قبلی، “Trayf” بخشی از جامعه یهودی Edlavitch DC بود. فصل تئاتر J 2017-18 مرکز.

برنده محلی به مسابقه ملی ارسال می شود که در آن نمایشنامه با بیشترین آرای محلی به عنوان بهترین نمایشنامه یهودی در سال 2023 معرفی می شود. ■

لیزا تریگر خبرنگار هنری WJW است.