ویندوز 11 ایمیل‌های تأیید را آزاردهنده‌تر می‌کند


لوگوی تازه ویندوز 11 در منظره آبی

برای حساب‌های آنلاین معمول است که تلاش‌های جدید برای ورود به سیستم را با یک رمز عبور یک‌بار مصرف تأیید کنند، اما باز کردن ایمیل یا برنامه پیام‌رسانی برای دریافت کد می‌تواند آزاردهنده باشد. مایکروسافت در حال تلاش برای رفع این مشکل با یک ویژگی جدید ویندوز 11 است.

مایکروسافت بیلد 25295 پیش‌نمایش اینسایدر ویندوز 11 را برای هر کسی که در برنامه Windows Insider ثبت‌نام کرده‌اند در کانال Dev منتشر می‌کند. به روز رسانی در درجه اول فقط رفع اشکال و تغییرات بیشتر در نوار جستجو در منوی شروع است، اما یک ویژگی جالب جدید وجود دارد – دسترسی آسان به کدهای احراز هویت دو مرحله ای از اعلان ها.

مایکروسافت در یک پست وبلاگ توضیح داد: «کاربران اکنون یک دکمه کپی برای کپی سریع کدهای احراز هویت دو مرحله ای (2FA) در نان تست های اعلان از برنامه های نصب شده روی رایانه شخصی یا از تلفن های متصل به رایانه شخصی خواهند دید. ما تمام تلاش خود را می کنیم تا مشخص کنیم که آیا یک نان تست اعلان دارای کد احراز هویت است یا خیر، اما اگر اشتباه کردیم یا نتوانستیم کد را در یک نان تست اعلان تشخیص دهیم، بازخورد خود را برای ما ارسال کنید.

تصویر اعلان ایمیل
مایکروسافت

این ویژگی مانند چیزی است که قبلاً در iPhone و Android وجود دارد – برای مثال، اگر یک کد 2FA در یک پیام متنی در iPhone برای شما ارسال شود، به عنوان یک گزینه تکمیل خودکار در صفحه کلید ظاهر می شود. پیاده سازی مایکروسافت ظاهراً برای کدهای ارسال شده از طریق هر برنامه ای که اعلان های بومی را نمایش می دهد کار می کند.

مشخص نیست چه زمانی این برای همه عرضه می شود، و این احتمال وجود دارد که مایکروسافت بتواند قبل از این اتفاق دوباره آن را کار کند. دست کم، تغییر دکمه کپی ممکن است ایده خوبی باشد، با توجه به اینکه شکل آن نسبت به همه دکمه های دیگر متفاوت است.

منبع: وبلاگ ویندوز