چگونه یک نام دامنه برای وب سایت خود بخریم


تصویر تلطیف شده از "DNS" متن روی پس‌زمینه مدار آبی
jivacore/Shutterstock.com

هر وب سایتی به یک نام دامنه نیاز دارد، و در حالی که موارد زیادی برای اجرای سایت شما وجود دارد، دامنه باید یکی از اولین چیزهایی باشد که به آن فکر می کنید. خوشبختانه، خدمات مدرن ثبت و مدیریت نام دامنه را نسبتاً آسان می کند.

نام دامنه چگونه کار می کند؟

DNS یا سیستم نام دامنه، چیزی است که تمام دستگاه های اینترنتی برای یافتن وب سایت شما از آن استفاده می کنند. رایانه‌ها باید مستقیماً به آدرس‌های IP متصل شوند، اما از آنجایی که فقط یک دسته از اعداد هستند، از نام‌های دامنه برای ترجمه یک آدرس قابل خواندن استفاده می‌شود. cloudsavvyit.com به آدرسی که رایانه شما واقعاً از آن استفاده می کند.

شما نمی توانید هر نامی را که می خواهید به صورت رایگان ثبت کنید، زیرا امتیاز ایجاد آنها از طریق ICANN، شرکت اینترنتی برای نام ها و شماره های اختصاص داده شده. این آژانس غیرانتفاعی به چند شرکت به نام ثبت کننده نام دامنه اجازه می دهد تا به افراد اجازه دهد نام دامنه را از طریق آنها خریداری کنند. شما باید از این ثبت کننده ها خرید کنید، زیرا ICANN دامنه ها را مستقیما نمی فروشد.

خوشبختانه، این ثبت کننده ها شامل شرکت های بزرگی مانند گوگل و آمازون می شوند و بسیاری از آنها این فرآیند را برای کاربران نهایی آسان کرده اند.

علاوه بر ثبت دامنه، شخصی باید میزبان a سرور DNS، که فرآیند واقعی ارائه اطلاعات DNS شما را به کاربران شما انجام می دهد. این یک فرآیند پیچیده است که تقریباً تمام ثبت کنندگان نام دامنه فقط به عنوان یک سرویس رایگان ارائه می کنند، مگر اینکه بخواهید خدمات خود را اجرا کنید.

کدام ثبت کننده نام دامنه را باید انتخاب کنید؟

از آنجایی که مالکیت نام دامنه شما اساساً مالکیت پیوند به کل وب سایت شما است، شما قطعاً نمی خواهید آن را با شرکتی که به آن اعتماد ندارید یا با شرکتی که دارای یک سیستم آزار دهنده و قدیمی است مرتبط باشد که مجبور شوید. برای استفاده.

اغلب اوقات، ارائه دهندگان میزبانی وب مانند SquareSpace و GoDaddy ثبت نام دامنه را از طریق خدمات خود ارائه می دهند. اگر می خواهید یک تجربه بدون درز و آسان داشته باشید، باید از آنها استفاده کنید. در گذشته، برخی از این سرویس‌ها مدیریت یا انتقال دامنه‌ها به سرویس‌های دیگر را در صورت تصمیم متفاوت، دشوار می‌کردند، اما امروزه، معمولاً برای اکثر ارائه‌دهندگان محبوب با سیستم‌های مدرن خوب است.

با این حال، معمولاً هیچ نقطه ضعفی برای ثبت دامنه با شخص ثالث وجود ندارد، علاوه بر این که شاید به پیکربندی دستی کمی بیشتری نیاز باشد. هر دو دامنه Google و Namecheap ثبت کننده های عالی هستند که حتی برای مبتدیان نیز به خوبی کار می کنند. هر دوی آنها اشکال متعددی از احراز هویت چند عاملی را برای ایمن کردن دامنه های شما نیز ارائه می دهند، مانند محافظت پیشرفته Google.

مربوط: از یک حساب جیمیل برای خدمات تجاری استفاده کنید؟ چرا به حفاظت پیشرفته Google نیاز دارید؟

ثبت دامنه

ما از Namecheap برای نشان دادن این مراحل استفاده خواهیم کرد، اما همین روند کلی برای سرویس‌های دیگری مانند Google Domains اعمال خواهد شد. اگر می خواهید به جای آن از آن استفاده کنید، می توانید مقاله ما را در مورد خرید یک نام دامنه جدید از آنها بخوانید تا بیشتر بدانید.

مربوط: چگونه یک دامنه جدید با دامنه های گوگل راه اندازی کنیم

به وب‌سایت آن‌ها سر بزنید و یک نوار جستجو پیدا خواهید کرد که به شما امکان می‌دهد بفهمید که آیا دامنه‌ها قبلاً ثبت شده‌اند یا خیر، و هزینه ثبت آن چقدر است.

ممکن است متوجه شوید که دامنه مورد نظر شما گرفته شده است. در این مورد، می‌توانید نام دیگری انتخاب کنید، اما همچنین می‌توانید «دامنه سطح بالا» یا TLD متفاوتی را انتخاب کنید. این است .com بخش، و امروزه صدها TLD مختلف وجود دارد. TLD برای هر کشور و همچنین TLD برای بسیاری از سرگرمی ها و علایق مختلف وجود دارد.

با این حال، انتخاب TLD شما می تواند کمی مهم باشد، زیرا می تواند بر رتبه بندی موتورهای جستجوی شما تأثیر بگذارد، به خصوص با کدهای کشور مانند .uk. احتمالاً می خواهید به آن پایبند باشید com، net، و org برای اکثر حوزه های تجاری جدی

وقتی یکی را انتخاب کردید، به تسویه حساب بروید. احتمالاً می‌خواهید «تجدید خودکار» را در اینجا علامت بزنید، زیرا نمی‌خواهید دامنه شما یک سال دیگر منقضی شود. Namecheap همچنین چند خدمات را در اینجا ارائه می دهد. Domain Privacy اساساً نام شما را از سوابق رسمی حذف می کند و به شما امکان می دهد شخصاً خصوصی بمانید. در غیر این صورت، هر کسی می تواند شما را با ابزارهایی مانند who.is. PremiumDNS فقط یک سرویس DNS سریعتر و پاسخگوتر است که چند مورد امنیتی اضافی مانند DNSSEC را ارائه می دهد.

روی «تأیید سفارش» کلیک کنید و از طریق پرداخت اقدام کنید. شما باید یک حساب کاربری ایجاد کنید و اطلاعات پرداخت خود را اضافه کنید.

نشان دادن دامنه خود به وب سایت شما

اطلاعات DNS شما می تواند شامل موارد زیادی باشد. مهمتر از همه، حاوی سوابقی است که کاربران را به سمت آدرس IP سرور وب شما راهنمایی می کند. اما، همچنین می‌تواند سوابق تأیید را برای سرویس‌های دیگری که نیاز به مالکیت نام دامنه دارند، ارائه دهد و همچنین می‌تواند با سرویس‌هایی مانند Google Mail برای تنظیم ایمیل سفارشی با استفاده از نام دامنه خود استفاده شود.

هنگامی که دامنه شما خریداری شد، باید آن را طوری پیکربندی کنید که به سمت وب سرور شما باشد. این کار با مدیریت اطلاعات DNS شما در قسمت Advanced DNS انجام می شود:

در اینجا چند نوع “رکورد” وجود دارد. هر رکورد یک ورودی در یک جدول داده است که کاربران می توانند برای درخواست اطلاعات از سرورهای DNS شما جستجو کنند. بیشتر اوقات، این فقط آدرس IP است که باید به آن متصل شوید. با این حال، انواع رکوردهای زیادی وجود دارد:

  • A رکوردها رایج ترین هستند و مستقیماً به آدرس های IP اشاره می کنند. سوابق AAAA نیز وجود دارد که به فرمت آدرس IPv6 جدیدتر اشاره دارد.
  • رکوردهای CNAME نیز بسیار رایج هستند و به جای اشاره به یک آدرس IP، به نام دامنه دیگری اشاره می کنند. این معمولاً توسط ارائه دهندگان میزبانی استفاده می شود، زمانی که ممکن است آدرس IP ثابتی را نداشته باشید یا حتی نداشته باشید.
  • TXT Records فقط اطلاعات اضافی را ذخیره می کند و معمولاً برای تأیید دامنه استفاده می شود.
  • MX Records برای مسیریابی ایمیل با استفاده از نام دامنه سفارشی شما استفاده می شود.

اگر یک آدرس IP خاص از میزبان وب خود دارید، باید آن را به عنوان یک رکورد در اینجا اضافه کنید. اگر نام دامنه ای دارید که باید به آن تغییر مسیر دهید، آن را به عنوان یک رکورد CNAME اضافه کنید. اگر مطمئن نیستید، فقط دستورالعمل‌های ارائه‌دهنده میزبانی وب خود را در مورد پیوند دادن DNS خود دنبال کنید.

نکته ای که باید به آن توجه کنید کلید “Host” در رکوردهای DNS است. این بیشتر برای تعیین زیر دامنه ها استفاده می شود. مثلا، www.google.com در واقع یک زیر دامنه است و اگر می خواهید از آن استفاده کنید www شما باید آن را به عنوان مقدار میزبان وارد کنید. اگر ترجیح می دهید از آن استفاده نکنید، باید از کاراکتر ویژه استفاده کنید @، که در اصل به معنای “دامنه پایه” بدون هیچ گونه زیر دامنه است. همچنین می توانید از حروف عام استفاده کنید * برای اضافه کردن چندین زیر دامنه

از آنجایی که اینترنت گسترده است و دسترسی به سوابق DNS باید سریع باشد، ممکن است مدتی طول بکشد تا رکوردها به روز شوند. علاوه بر این، سوابق برای مدتی در حافظه پنهان نگهداری می شوند که به آن “زمان برای زندگی” یا TTL می گویند. در Namecheap روی “Automatic” تنظیم شده است، اما می توانید آن را به صورت دستی پیکربندی کنید. شما باید حدود 15 تا 30 دقیقه منتظر بمانید تا به روز رسانی های DNS اعمال شود.