کوموت به من کمک می کند پس از یک وقفه طولانی به دوچرخه ام برگردم


وارد شدن به دوچرخه‌سواری در اواخر سی سالگی‌ام بسیار متواضعانه بود.

من مسئول هزینه‌های پزشکی خودم هستم، که واقعاً باعث می‌شود مسائل را متفاوت از زمانی که بچه بودم و با یک هافی دوازده سرعتی پارک محله را در هم می‌ریختم، در نظر بگیرم. من همچنین متوجه شده ام که اگر منابع لازم را دارید، می توانید بی نهایت پول را برای وسایل دوچرخه خرج کنید، که من ندارم.

بیشتر از همه، من آموخته ام که دانستن چگونگی رسیدن از نقطه A به نقطه B در ماشین یا اتوبوس، این کار را انجام می دهد. نه یعنی می دانید بهترین راه برای رسیدن به آنجا با دوچرخه چیست. برای این بخش خاص از تدارکات دوچرخه‌سواری، راه‌حل فوق‌العاده – و البته به‌طور رایگان – پیدا کرده‌ام: Komoot.

Komoot به ماجراجویان کمک می کند تا مسیرها را برنامه ریزی و دنبال کنند – با دوچرخه یا پیاده. برنامه‌های iOS، Android و ساعت هوشمند علاوه بر یک پورتال وب وجود دارد که می‌توانید مسیرهای محبوب را پیدا کنید یا مسیرهای خود را ترسیم کنید. اطلاعات مفید زیادی در مورد یک مسیر دریافت می کنید، مانند اینکه تپه ها کجا و چقدر شیب دار هستند، سطوح چگونه هستند و چقدر سخت است. هنگامی که به راه افتادید، می توانید فعالیت خود را ضبط کنید و ناوبری گام به گام را دریافت کنید. دستی!

هر بار که مسیر متفاوتی را انتخاب کرده ام، پشیمان شده ام

Komoot از اطلاعات OpenStreetMap استفاده می کند، اما زمانی که شما یک مسیر را برنامه ریزی می کنید، مسیرهایی را که کاربران خود ترجیح می دهند در نظر می گیرد. و من به شما می گویم، هر بار که به جای مسیری که کوموت پیشنهاد می کند، مسیر متفاوتی را انتخاب کرده ام، پشیمان شده ام. این‌گونه بود که در خیابان دوم در مرکز شهر سیاتل در حال تقلا بودم و فکر می‌کردم: «آره، اینجا آنقدر هم که فکر می‌کردم صاف نیست» یا در حال رکاب زدن در غرب سیاتل در خط اتوبوس در حال استنشاق دود اگزوز. کوموت همچنین از یک مسیر خاکی که دو جاده را در همسایگی من به هم وصل می کند، آگاه است که مرا در خیابان های فرعی نگه می دارد. در عوض Google Maps مرا به یک خیابان شلوغ تر هدایت می کند.

این برنامه رایگان است و شما می توانید یک نقشه منطقه را دانلود کنید تا از آن برای برنامه ریزی و پیمایش بدون پرداخت هزینه استفاده کنید. شهرستان من در ایالت واشنگتن بسیار بزرگ است، بنابراین قبل از اینکه مجبور شوم برای جسارت بیشتر به کوموت پولی بپردازم، فضای زیادی برای کاوش دارم.

اگر برای مدت طولانی این کار را انجام نداده اید، سوار شدن بر دوچرخه در یک شهر ترسناک است – یا حداقل این تجربه من بوده است. اما بسیاری از حمایت‌ها را نیز کشف کرده‌ام: دوچرخه‌فروشی محلی که با لاستیک پنچر به آن رفتم، راه‌های سبز محله‌ای آرام که هرگز نمی‌دانستم وجود دارند، مسیرهایی که مرا از یک سوی خلیج الیوت به سوی دیگر می‌برد. این چیزها همیشه وجود داشت، اما وقتی دوچرخه سواری می‌کنید شهرتان را متفاوت می‌بینید. یک برنامه مفید فقط یکی دیگر از چیزهایی است که به دوچرخه سواری من بازگشته است درست مانند سواری… خوب، می دانید.



منبع