۴۰ هزار نفر برای اعتکاف در حرم رضوی ثبت‌نام کردند


با وجود محدودیت در پذیرش؛

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: امسال ۴۰ هزار نفر برای اعتکاف ماه رجب در حرم مطهر رضوی ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام حسین شریعتی نژاد، معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: امسال ۴۰ هزار نفر برای اعتکاف ماه رجب در حرم مطهر رضوی ثبت‌نام کرده‌اند که به دلیل محدودیت ظرفیت ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در این امر معنوی شرکت خواهند کرد.

شریعتی نژاد در این باره افزود: مراسم اعتکاف امسال به میزبانی آستان قدس رضوی در مسجد گوهرشاد، مسجد صدیقی‌ها و مسجد ملاهاشم برگزار خواهد شد که برای افزایش ظرفیت میزبانی، چهار شبستان نهاوندی، تبریزی، سبزواری و نجف‌آبادی مسجد جامع گوهرشاد نیز به این مراسم اختصاص خواهد یافت.

وی ادامه داد: با توجه به سه سال وقفه در برگزاری مراسم اعتکاف که به دلیل شرایط کرونایی ایجاد شده بود، امسال با استقبال بسیار گسترده علاقه‌مندان به ویژه جوانان مواجه بودیم، بنابراین به سبب ظرفیت محدود علاقمندان با قید قرعه در مراسم اعتکاف شرکت می‌کنند.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس اظهار داشت: برنامه‌های متعددی برای مراسم اعتکاف در نظر گرفته شده است و تلاش داریم با برپایی محافل انس با قرآن، سخنرانی‌های مذهبی و فرهنگی، برگزاری جلسات حلقه‌های معرفتی، پرسش و پاسخ و ارائه بسته‌های محتوایی، فضایی معنوی برای معتکفان فراهم آوریم.

حجت‌الاسلام شریعتی نژاد گفت: همزمان با ماه مبارک رجب و به رسم هر سال، آیین معنوی اعتکاف از ۱۵ بهمن ماه مقارن با ۱۳ رجب و سالروز میلاد فرخنده حضرت علی(ع)، به مدت سه روز با حضور معتکفان در مساجد سراسر کشور از جمله مساجد حرم مطهر امام رضا(ع) برپا خواهد شد.

انتهای پیام/