12 نکته در مورد توسعه انضباط شخصی

ثابت شده است که آن دسته از افرادی که موفقیت بیشتری کسب می کنند و بیشتر مورد احترام هستند، توانایی به تاخیر انداختن رضایت را دارند. به کسانی که به آنها احترام می گذاریم فکر کنید – پزشکان، اساتید، نویسندگان، کمربندهای سیاه، افراد تجاری موفق. همه اینها فداکاری کرده اند تا به جایگاه امروزی برسند.

من دوست دارم خود انضباط داشته باشم اما راستش اینطور نیست. کاری که من انجام می‌دهم این است که از ترفندهایی استفاده می‌کنم تا مرا در مسیر درست نگه دارند. در زیر 8 ترفند مورد استفاده من وجود دارد:

1- مرا به وسوسه نکش. من به سادگی چیزهای وسوسه انگیزی در اطرافم ندارم. اگر عصرانه کلوچه بخواهم، باید یا به فروشگاه بروم یا آرد را بیرون بیاورم. هر یک از آنها معمولاً به اندازه کافی بازدارنده هستند تا من را از خوردن آنها باز دارد. من حتی تا جایی پیش رفتم که تلویزیون نداشتم.

2 – برنامه ریزی کنید. مقدار کمی برنامه ریزی مرا در مسیر درست نگه می دارد. این می تواند به سادگی برنامه ریزی برای کارهایی باشد که می خواهم در آن روز انجام دهم تا برنامه ریزی میان وعده های بهداشتی که می خواهم در دست داشته باشم. من هر شب لباس‌های تمرینی‌ام را می‌چینم و لباس‌های کارم را در کیف باشگاهم می‌گذارم، بنابراین مستقیم به باشگاه می‌روم.

3- هدف گذاری کنید. عمل تعیین اهداف آنها را به حرکت در می آورد. هرچه بیشتر آنها را مرور کنید، بیشتر در مسیر حرکت می کنید.

4 – کارهایی که انجام می دهید را پیگیری کنید. عجیب به نظر می‌رسد، اما ثبت کارهایی که انجام می‌دهید یا انجام نمی‌دهید، راهی عالی برای نگه داشتن شما در مسیر است. این برای رژیم‌های غذایی، تمرینات و تقریباً هر چیزی مناسب است. آنچه اندازه گیری و ردیابی می شود، انجام می شود.

5- از خود بپرسید “دوست دارم تا زمانی که به رختخواب می روم به چه چیزی برسم”. این سوال ساده می تواند شما را در کار نگه دارد.

6 – مربی بگیرید. این شخص می تواند یک دوست یا یک مربی پولی باشد. مربیان تمایل دارند شما را تحت فشار قرار دهند و در مسیر خود نگه دارند. همیشه فکر می‌کردم عجیب است که به کسی پول بدهم تا به شما بگوید چه کاری را باید انجام دهید، اما سال‌ها کار با یک مربی شخصی به من آموخت که وقتی مربی می‌شوم، بیشتر تلاش می‌کنم.

7- افزایش درد ناشی از انجام ندادن کاری. ساده – به خودتان اجازه ندهید کاری را که برایتان لذت بخش است انجام دهید تا زمانی که کار سخت را کامل نکنید.

8 – لذت موفقیت را افزایش دهید و آن را فوری تر کنید. به عنوان مثال، نوشتن یک مقاله پاداش آنی بسیار کمی دارد. بنابراین پاداش دادن به خودم با یک چای برای تکمیل موفقیت آمیز آن می تواند کارساز باشد.

9 – من از عبارت “افراد موفق کارهای سخت انجام می دهند” استفاده می کنم من یک فرد موفق هستم به طوری که من را به انجام کارهای سخت سوق می دهد.

10 – اهداف خود را به دیگران بگویید. اگر هدف شما متوقف کردن چیزی است (مثل سیگار کشیدن)، دوستان و دشمنان شما به طور یکسان از اشاره کردن به زمانی که شما در حال شکست هستید لذت خواهند برد. اگر هدف شما مثبت است مانند خواندن یک کتاب در هفته، به دوستان مثبت و حمایتگر خود بگویید – آنها به شما کمک می کنند و از شما حمایت می کنند.

11 – همه چیز در مورد عادات است. “ما محصول کاری هستیم که مکررا انجام می دهیم” – ارسطو. عادت ها حتی کار نمی کنند. شما فقط آنها را انجام دهید. من گمان می کنم که حتی لازم نیست به مسواک زدن دندان های خود فکر کنید. تو فقط انجامش بده این یک عادت است.

12 – همه چیز در مورد سیستم ها است. سیستم هایی بسازید تا به شما در دستیابی به اهدافتان کمک کنند. سیستم ها ممکن است شامل پشتیبانی شما، سازمان شما، روش های شما برای انجام کارها باشد.

خود انضباطی را می توان آموخت. شما می توانید انتخاب کنید که منضبط باشید. این آسان نیست اما چیزی است که شما را به موفقیت می رساند.