15 نکته برای پایبندی به برنامه ورزشی

شما تصمیم گرفته اید یک برنامه ورزشی را شروع کنید و این عالی است. متأسفانه، بیش از نیمی از افرادی که یک رژیم ورزشی را شروع می کنند، در شش ماه اول ترک می کنند. ایجاد یک برنامه ورزشی موفق که تا آخر عمر به آن پایبند باشید، آسان نیست. با این حال، اقداماتی وجود دارد که می‌توانیم برای افزایش شور و شوق خود و تسهیل پایبندی بلندمدت به برنامه برداریم. به طور خاص، این 15 رفتار به شما کمک می‌کند تا سال‌های آینده به یک برنامه ورزشی پایبند باشید:

1. اهداف واقع بینانه تعیین کنید. اطمینان حاصل کنید که انتظارات شما در مورد برنامه ورزشی شما منطقی است.

2. اهداف خود را بنویسید و آنها را در قسمتی قابل مشاهده پست کنید. این به شما یادآوری دائمی می کند که چرا ورزش می کنید.

3. اهداف خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. این به دوستان و اعضای خانواده شما اجازه می دهد تا شما را تشویق کنند.

4. به طور مداوم بر پیشرفت خود نظارت کنید. بهبود مستمر یک انگیزه فوق العاده است.

5. زمان و مکان مناسبی را برای تمرینات خود انتخاب کنید. اگر برنامه تمرینی برای شما راحت باشد، به احتمال زیاد به آن پایبند خواهید بود.

6. آسان شروع کنید و به آرامی تلاش خود را بسازید. به عبارت ساده، زیاده روی نکنید!

7. جلسات تمرینی خود را مختصر نگه دارید. 30 دقیقه در بیشتر موارد کافی است.

8. تمرینات و فعالیت های متنوعی را برای جلوگیری از کسالت انتخاب کنید. بی حوصلگی یک دلیل رایج برای ترک یک برنامه ورزشی است.

9. زمان خانواده و ورزش را با هم ترکیب کنید. به عنوان مثال، پیاده‌روی، پیاده‌روی، اسکیت و دوچرخه‌سواری همگی فرصتی برای ترکیب ورزش با اوقات فراغت خانواده هستند.

10. یاد بگیرید که چگونه تمرینات خود را با خیال راحت انجام دهید. آسیب و درد از دلایل رایج ترک برنامه ورزشی هستند.

11. هر روز در ساعت معینی ورزش کنید. این به شما این امکان را می دهد که عادت کنید در زمان خاصی از روز ورزش کنید.

12. یک دفترچه ورزشی داشته باشید. این تصویری از پیشرفت شما در اختیار شما قرار می دهد که می تواند انگیزه خوبی باشد.

13. برنامه ریزی برای فعالیت ها در حول و حوش جلسات ورزشی خود انجام دهید. زمانی که روزها و زمان هایی را که هر هفته ورزش می کنید مشخص کردید، سایر فعالیت های خود را در این زمان ها برنامه ریزی کنید. این نشان دهنده اهمیت برنامه ورزشی شما در زندگی شماست.

14. اگر یک تمرین را از دست دادید استرس نداشته باشید. از دست دادن یک تمرین گاه به گاه مشکلی نیست. در واقع، قابل انتظار است. فقط روز بعد برگرد سر کار

15. مطمئن شوید که لذت می برید. هیچ کس به ورزش پایبند نیست مگر اینکه از آن لذت ببرد. می‌توانید با انتخاب فعالیت‌هایی که واقعاً از آن لذت می‌برید و با ورزش کردن با دیگران، مطمئن شوید که سرگرم می‌شوید.