4 قانون اساسی یک برنامه تناسب اندام عضلانی

آیا می دانید هیو جکمن استرالیایی چگونه برای نقش قهرمان اکشن خود در X-Men Origins: Wolverine خود را شلاق زد؟ هیو جکمن در مصاحبه‌اش با Muscle and Fitness (M&F) اظهار داشت که روزانه به باشگاه می‌رفت و از رژیم غذایی سرشار از پروتئین استفاده می‌کرد تا عضله بیشتری برای این نقش به دست آورد. شما همچنین می توانید با پیروی از یک برنامه تناسب اندام عضلانی، یک فرم عضلانی عالی مانند هیو جکمن به دست آورید. این یک واقعیت ثابت شده است که تا سن 65 سالگی، افرادی که خود را به ورزش منظم نمی پردازند، نزدیک به 80 درصد از قدرت عضلانی خود را از دست می دهند. بنابراین، برای هرکسی الزامی است که عضلات خود را به طور منظم طبق برخی قوانین حرکت دهند تا به نتایج سریع برسید.

قوانینی که در برنامه تناسب اندام عضلانی رعایت می شود

همه برنامه های موثر تناسب اندام عضلانی از مجموعه قوانین ساده ای پیروی می کنند که برای ساختن بدن ضروری است:

1-تنوع تمرینات: اگر فقط 2-3 نوع تمرین انجام دهید، تفاوت را فقط در آن دسته از عضلاتی خواهید دید که در انجام تمرینات نقش دارند. یک برنامه جامع افزایش عضله به شما کمک می کند تا تمام عضلات خود را به طور کامل کار کنید.

2. رژیم غذایی غنی از پروتئین: ماهیچه های بدن انسان شامل فیبرهایی هستند که از پروتئین ساخته شده اند. بنابراین، در حین تلاش برای به دست آوردن عضله، داشتن یک رژیم غذایی غنی از پروتئین ضروری است.

3-استراحت: عضلات در هنگام ورزش ساخته نمی شوند، بلکه هنگام خواب ساخته می شوند. هر فیبر ماهیچه ای نازکتر از موی انسان است. در حین تمرین، در واقع فیبرهای عضلانی را پاره می کنید. این فیبرها هنگام خواب یا استراحت بازسازی می شوند و رشد می کنند. بنابراین، یک برنامه تناسب اندام عضلانی خوب اجازه می دهد تا فاصله های مشخصی بین تمرینات منظم برای استراحت عضلات وجود داشته باشد.

4. تقویت عضلات: برخی از تمرینات سبک مانند شنا، پیاده روی و دوچرخه سواری نیز توسط برنامه های تناسب اندام توصیه می شود. هر بار بلند کردن وزنه های سنگین می تواند بدن شما را سفت کند. تمرینات سبک برای تقویت و انعطاف پذیری ماهیچه های شما مهم هستند.