7 نکته مدیریت استرس

مدیریت استرس در زندگی بسیار مهم است. برخی از استرس ها طبیعی و حتی ضروری هستند، اما استرس بیش از حد می تواند منجر به انواع مشکلات سلامتی شود. بنابراین یادگیری تکنیک های مدیریت استرس بخش مهمی از زندگی امروزی است.

نکات مدیریت استرس

  1. نفس کشیدن را یاد بگیرید. این احمقانه به نظر می رسد، بالاخره شما الان نفس می کشید. اما آیا تنفس شما کم عمق است یا عمیق؟ در هر نفس چقدر اکسیژن دریافت می کنید؟ کنترل تنفس آسان و سریع است. به محض اینکه متوجه نفس کشیدن خود شدید، در راه هستید. سپس کمی عمیق تر نفس بکشید و نفس خود را کمی بیشتر نگه دارید. این تکنیک ساده می تواند تمام چیزی باشد که برای مدیریت استرس روزانه خود به آن نیاز دارید.
  2. برخیز و راه برو. ورزش مهم است اما حتی پیاده روی تا کولر آبی و عقب رفتن بهتر از هیچ است. یک استراحت کوتاه از هر چیزی که شما را تحت فشار قرار می داد، همراه با کمی پیاده روی، معجزه می کند.
  3. تا ده بشمار. درست همانطور که مادرت به تو یاد داد. این شمارش را با نفس های عمیق در هر شمارش همراه کنید و احتمالاً استرس خود را تقریباً فوراً کاهش خواهید داد. جدا از هر چیز دیگری، این تکنیک به شما فضای لازم را می دهد تا متوجه شوید که آیا باید تحت فشار موقعیت قرار بگیرید یا نه.
  4. روزانه یک قرص مولتی ویتامین مصرف کنید. اغلب وقتی استرس داریم رژیم غذایی ما سالم تر می شود. در حالی که شما نیاز به رژیم غذایی سالم دارید، قرص مولتی ویتامین نیز به جبران آن کمک می کند.
  5. سالم بخورید. همانطور که در نکته بالا ذکر شد، مدیریت استرس می تواند به سادگی اطمینان از اینکه غذای سالم و منظم می خورید، باشد.
  6. یه موزیک باحال بذار اگر در محیط اداری هستید، ممکن است از پخش کننده iPod یا MP3 خود استفاده کنید. تقریباً مطمئناً می دانید که با چه نوع موسیقی استرس را بهتر از بین می برید. پخش کن!
  7. سرگرمی بگیرید. سرگرمی ها می توانند راه خوبی برای استراحت و دور کردن ذهن شما از چیزهای دیگر باشند. مردم اغلب در سرگرمی های خود غرق می شوند و این می تواند راه خوبی برای مقابله با مدیریت استرس شما در زندگی روزمره باشد.

این نکات مدیریت استرس باید شما را در مسیر کاهش استرس در زندگی خود به سطح قابل تحمل تری هدایت کند. اگر سطح استرس شما هنوز بالاست، به یاد داشته باشید که قبل از اینکه سطح استرس شما بر سلامت شما تأثیر بگذارد، با پزشک یا سایر متخصصان خود مشورت کنید.