ارائه وعده مراقبت مبتنی بر ارزش



بیش از یک دهه از زمانی که مراقبت های مبتنی بر ارزش موج هایی را در مراقبت های بهداشتی ایجاد کرده است می گذرد. و از ابتدا، سه هدف اصلی مدل جدید وجود داشته است: ایجاد تجربه بهتر برای بیمار، بهبود نتایج سلامت جمعیت و کاهش هزینه های مراقبت های بهداشتی.

مدل مراقبت‌های بهداشتی متعارف هزینه برای خدمات (FFS) به ارائه‌دهندگان بر اساس میزان کاری که انجام می‌دهند، و نه لزوماً تأثیر آن‌ها بر نتایج، پاداش می‌دهد – اگر می‌خواهند درمانشان موفق باشد، باید در تعداد بیماران بیشتری قرار بگیرند، آزمایش‌ها و روش‌های بیشتری را سفارش دهند. ، و غیره. اما نتیجه، مراقبت های واکنشی، دوره ای و هزینه های سرسام آور مراقبت های بهداشتی برای همه است. این سیستم نه تنها برای بیماران گیج کننده تر و پرهزینه تر است، بلکه برای ارائه دهندگان نیز خسته کننده و خسته کننده است.

مراقبت مبتنی بر ارزش بیماران را در اولویت قرار می دهد و ارائه دهندگان را تشویق می کند تا آنها را انجام دهند بهترین کار به جای اکثر کار کردن از زمانی که اولین برنامه های مبتنی بر ارزش به دنبال قانون مراقبت مقرون به صرفه معرفی شدند، صنعت مراقبت های بهداشتی یک تغییر آهسته اما پیوسته به سمت یک مدل مبتنی بر ارزش را تجربه کرده است. اکنون، اجماع فزاینده ای وجود دارد که این آینده مراقبت های بهداشتی است. در واقع، 87 درصد از پرداخت کنندگان انتظار دارند که درصد پرداخت های مبتنی بر ارزش در سال های آینده افزایش یابد.1 

اما در حالی که اکثر آنها موافق هستند که ما به سمت آینده ای حرکت می کنیم که در آن مراقبت مبتنی بر ارزش به مدل غالب تبدیل شود، کشف آن همچنان یک چالش است. چگونه تا آن را به روشی انجام دهیم که واقعاً برای همه – پرداخت کنندگان، ارائه دهندگان و بیماران کارساز باشد.

وضعیت فعلی مراقبت مبتنی بر ارزش: موفقیت های واقعی، شک و تردید واقعی

مراکز خدمات مدیکر و مدیکید (CMS) با پنج برنامه اصلی مبتنی بر ارزش شروع به کار کرد و اکنون بیش از 40 برنامه دارد. اکنون، CMS با موفقیت 90٪ از پرداخت ها را به ارزش مرتبط کرده است و 40٪ از تمام پرداخت ها از طریق مدل های پرداخت جایگزین (APMs) جریان می یابد.2

به دلیل افزایش هزینه های مراقبت های بهداشتی و جمعیت سالخورده ای که به طور فزاینده ای از شرایط مزمن رنج می برند، برخی از پرداخت کنندگان تجاری شروع به پیوستن به پرداخت کنندگان دولتی در اتخاذ مدل مراقبت مبتنی بر ارزش کرده اند. ما هنوز در ابتدای راه هستیم و در عین حال، 97٪ از ارائه دهندگان هنوز به شدت به غرامت از پرداخت های FFS متکی هستند، و تنها 36٪ از این ارائه دهندگان نیز بخشی از غرامت خود را از پرداخت های مبتنی بر ارزش دریافت می کنند.3 

برای پذیرندگان اولیه، این فرصتی است که منتظر آن بودند تا روش‌های ارائه مراقبت خلاقانه را پیاده‌سازی کنند تا بتوانند تأثیر خود را افزایش دهند. در حالت ایده آل، آنها می توانند از شرایط جلوگیری کرده و به مدیریت آن کمک کنند قبل از آنها به اندازه کافی برای مداخله پزشکی یا بستری شدن در بیمارستان حیاتی می شوند. اینها می تواند شامل مداخلات سبک زندگی مانند فعال تر شدن، سالم تر خوردن، مدیریت استرس و موارد دیگر باشد. در بهترین حالت، مراقبت مبتنی بر ارزش نیازمند رویکردی جدید و ابزارهای جدیدی است که به بیماران کمک می‌کند تا زندگی سالم‌تری داشته باشند – ریشه‌یابی بسیاری از مسائل و ارائه مراقبت قبل از وقوع یک رویداد نامطلوب. با اتخاذ یک رویکرد پیشگیرانه در محیطی با هزینه کمتر، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی می توانند زمان بیشتری را بر روی بیمارانی متمرکز کنند که به بیشترین کمک نیاز دارند.

همه آنچه گفته شد، گاهی اوقات، بین وعده‌های مراقبت مبتنی بر ارزش و آنچه در زندگی واقعی ارائه می‌شود، ناهماهنگی وجود دارد. نگرانی هایی از سوی برخی از ارائه دهندگان و بیماران وجود دارد که بیماران واقعاً بهترین مراقبت را تحت یک سیستم مبتنی بر ارزش دریافت نمی کنند. آنها مراقبت هایی دریافت می کنند که بیش از حد بر درآمد و کاهش هزینه ها متمرکز است – به این معنی که آنها همیشه نمی توانند به متخصصانی که می خواهند ببینند دسترسی داشته باشند یا قبل از اینکه احساس کنند آماده ترک هستند از بیمارستان مرخص می شوند. اینها نگرانی های معتبری هستند و قطعاً در نحوه اجرای مراقبت مبتنی بر ارزش جا برای بهبود وجود دارد.

آینده: ایجاد تعادل بین صرفه جویی در هزینه با اهداف بیمار و ارائه دهنده

پتانسیل مراقبت مبتنی بر ارزش برای تغییر صنعت مراقبت های بهداشتی وجود دارد. در حال حاضر، همه چیز در مورد یادگیری از موفقیت‌ها و چالش‌های فعلی است تا به وعده‌های اولیه خود عمل کند.

انگیزه پرداخت کنندگان برای اتخاذ یک مدل مبتنی بر ارزش واضح است. وقتی به خوبی انجام شود، مراقبت مبتنی بر ارزش می تواند و باید در هزینه آنها صرفه جویی کند. بنابراین، کلید واقعی موفقیت مراقبت مبتنی بر ارزش در جذب بیماران و ارائه‌دهندگان، و تجهیز آنها به ابزارها و راه‌حل‌های مناسب برای پشتیبانی از گردش کار و مشارکت یکپارچه در طول سفر مراقبت است.

اکثر بیماران نمی دانند مراقبت مبتنی بر ارزش چیست و لزوماً نیازی به درک این مفهوم برای بهره مندی از مزایای آن ندارند. اما اگر مراقبتی که دریافت می‌کنند ناگهان تغییر کند، متوجه می‌شوند – و اگر به اندازه کافی برای آن تغییر یا پیامدهای آن آماده نباشند، ممکن است از مشارکت در مراقبت خودداری کنند. بیماران می‌خواهند احساس کنند که شامل حال خود هستند و سلامت خود را تحت کنترل دارند. اگر آنها کمتر درگیر باشند، بهبود نتایج سلامتی بسیار دشوارتر است.

برخی از ارائه دهندگان نیز نگران هستند: آنها نمی خواهند تغییر در مدل ارائه مراقبت بر روابط موجود آنها با بیماران تأثیر بگذارد و اتخاذ مراقبت مبتنی بر ارزش نیز می تواند برای آنها یک خطر مالی باشد.4 مخصوصاً برای شاغلین کوچکتر، دلهره در مورد مدیریت تغییر نیز نقش مهمی ایفا می کند – برای اطمینان از یک انتقال آرام، زمان و منابع لازم است. تغییر برای پرداخت‌کنندگان دولتی، شرکت‌های بیمه بزرگ و سایر سازمان‌های با جیب عمیق آسان‌تر است. ارائه دهندگان کوچکتر نیاز به اطمینان دارند که این حرکت مناسبی برای معیشت آنها و بیمارانشان است.

برای کمک به غلبه بر این نگرانی‌ها، ارتباط بیمار و ارائه‌دهنده باید در مرکز مراقبت مبتنی بر ارزش در طول اجرای اولیه و در تمرین روزمره باشد. و اینجاست که ابزارهای جدید و روش‌های ارائه مراقبت خلاقانه می‌توانند بخش مهمی از پازل را ارائه دهند.

بهداشت از راه دور و دسترسی به تلفن همراه در طول همه گیری همه گیر منفجر شد و هر دو به بخش مهمی از ارتباط بیماران و ارائه دهندگان پرمشغله بیشتر و در لحظات حساس تبدیل می شوند. داده‌های تولید شده توسط بیمار از برنامه‌های بهداشتی و پوشیدنی‌ها نیز می‌توانند نقشی داشته باشند – به بیماران درک بهتری از موقعیتی که در سفر سلامتی خود دارند و ارائه دهندگان تصویر کامل‌تری از عملکرد بیمار ارائه می‌دهند. همه این ابزارها همکاری بهتری را بین بیماران و ارائه دهندگان تقویت می کنند، بنابراین آنها می توانند بر بهبود نتایج سلامت تمرکز کنند.

هنگامی که تمرکز بر رضایت بیمار و پیامدهای سلامتی با تلاش‌های صرفه‌جویی در هزینه‌ها به خوبی متعادل شود، مراقبت مبتنی بر ارزش می‌تواند و موفق خواهد بود.


  1. https://hcp-lan.org/apm-measurement-efort/2020-2021-apm/
  2. https://ldi.upenn.edu/our-work/research-updates/the-future-of-value-based-payment-a-road-map-to-2030/
  3. https://www2.deloitte.com/us/en/insights/industry/health-care/physicians-guide-value-based-care-trends.html
  4. https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpubh.2021.800702/full