از ایجاد مرکز هم‌‌آفرینی در حوزه مد و پوشاک حمایت می‌شود


دهقانی فیروزآبادی در بازدید از «مدسا»:

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری از «مدسا» نخستین خانه خلاق و نوآوری و مرکز نوآوری تخصصی کسب و کار‌های پوشاک بازدید کرد.

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری در حاشیه این بازدید، با اشاره به ظرفیت‌های بالای حوزه مد و پوشاک برای خلق ارزش افزوده و اشتغال عنوان کرد: دانش و نوآوری جزو بخش‌های جدائی ناپذیر این حوزه به شمار می‌رود و با توجه به ظرفیت‌های نهفته‌ای که در شرکت‌های نوآور این حوزه وجود دارد، این قابلیت فراهم است تا شرکت‌های فعال و توانمند که نوآوری را با کسب و کار خود پیوند داده‌اند، در شمار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار بگیرند. صنعت مد و لباس، عجین شده با دانش است و بر همین اساس، ظرفیتی را برای حمایت از این کسب و کارها، در قالب شرکت دانش‌بنیان ایجاد خواهیم کرد.

روح الله دهقانی، با اشاره به الگو‌های موفق جهانی در ارائه زیرساخت‌ها و امکانات به صورت اشتراکی و هم‌افزار برای طراحی، تولید و توسعه محصول، عنوان کرد: در دنیا این مراکز تولید و توسعه اشتراکی، رواج یافته‌اند و برای راه اندازی یک کسب و کار، نیازی به آغاز کار از نقطه صفر و فراهم کردن همه امکانات از ابتدا نیست بلکه فضا‌هایی ایجاد شده است تا تعداد قابل توجهی از ایده پردازان در یک حوزه خاص، بتوانند از یک فضای مشترک استفاده کنند. مراکز نوآوری همچون مدسا، که این جنس امکانات را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهند، می‌توانند با حمایت و برخورداری از امکانات و فضای مناسب، یک مرکز هم آفرینی در حوزه مد و پوشاک اسلامی باشند. آمادگی داریم تا از شکل‌گیری این مرکز هم‌آفرینی در حوزه‌های مختلف صنایع خلاق حمایت کنیم.

**بستری برای توسعه کسب‌وکار‌های نوآور و خلاق مد و پوشاک

مرکز نوآوری مدسا بستری برای کسب و کار‌های نوآور و خلاق حوزه مد و پوشاک است و زمینه را برای رشد ایده‌های نوآورانه این حوزه تا تبدیل شدن به کسب و کار خلاق فراهم می‌کند.

این مرکز نوآوری، خدمات متنوعی همچون صحت سنجی و توسعه ایده تا راه اندازی کسب و کار، طراحی، تولید، بازاریابی و فروش، منتورینگ، کوچینگ، شتابدهی و صادرات را به فعالان این حوزه ارائه می‌کند.

خانه خلاق و نوآوری مدسا، خدمات تخصصی راه اندازی کسب و کار در حوزه مد و پوشاک از جمله تصویربرداری و فیلمبرداری، اصلاح الگوسازی ها، محتواسازی تصویربرداری، بازاریابی و برندینگ و سایر خدمات را در اختیار صاحبان کسب و کار‌های حوزه یادشده قرار می‌دهد. ۶۵ تیم در مرکز رشد، ۱۲ هسته نوآور در بخش شتابدهی و ۸ گروه نیز در استارتاپ استودیو حضور دارند. زمینه اشتغال برای بالغ بر ۴۳ نفر به طور مستقیم در این مجموعه فراهم شده است.

همچنین فضای اشتراکی با هدف توسعه الگو وجود دارد. تجهیزات لازم برای تولید و توسعه محصول، امکانات طراحی، دوخت و فروش در فصای کار اشتراکی پیش بینی شده است. فعالان حوزه مد و پوشاک، با استفاده از فرصت ایجاد شده در فضای کار اشتراکی، می‌توانند ارزیابی کنند که محصول طراحی شده، تا چه میزان برای عرضه به بازار آماده است. در این فضای کار اشتراکی، امکان تحلیل و ارزیابی وجود دارد تا محصول طراحی شده آنالیز شده و برای حضور در بازار آمادگی لازم را کسب کند.

انتهای پیام/