اپل تبلیغات خود را از X پس از پست های یهودی ستیز ماسک خارج می کند


طبق گزارش‌ها، اپل با حذف تبلیغات از X، که قبلا توییتر بود، از آی‌بی‌ام پیروی کرده است، زیرا مالک این پلتفرم، ایلان ماسک، پست‌هایی در موافقت با تئوری‌های توطئه یهودی‌ستیزانه، حمایت از غرور سفیدپوستان و ادامه مبارزه با لیگ ضد افترا، منتشر کرده است. سازمان غیرانتفاعی Media Matters اظهارات دیروز او و همچنین تبلیغات شرکت هایی را که X در کنار محتوای طرفدار نازی ها و هیتلر قرار داده بود، برجسته کرد. زمانی که IBM تبلیغات خود را در روز پنجشنبه متوقف کرد، این شرکت بیانیه‌ای صادر کرد آستانه گفت که “این وضعیت کاملا غیرقابل قبول” را بررسی خواهد کرد.

حداقل دو سازمان دیگر نیز امروز تبلیغات را متوقف کرده اند. بلومبرگ Lionsgate گزارش می دهد که “تمام تبلیغات در X را به حالت تعلیق درآورده است، بلافاصله اعمال می شود.” سیاسی گفت که کمیسیون اروپا یک پیام داخلی به رهبران ارسال کرده است مبنی بر اینکه تبلیغات در آنجا را به دلیل “نگرانی های گسترده مربوط به انتشار اطلاعات نادرست” متوقف کرده است.

Axios منابع ناشناس در گزارشی اشاره می‌کنند که اپل در حال توقف تبلیغات در X است آستانهالکس هیث که اپل یکی از بزرگترین تبلیغ کنندگان در این پلتفرم بوده است. به طور معمول تبلیغاتی را برای تبلیغ محصولات جدید خریداری می‌کرد و انیمیشن‌های ایموجی سفارشی «هش‌فلگ» را برای رویدادهای پرمخاطب خریداری می‌کرد که واکنش دکمه لایک را در پست‌های برچسب‌گذاری شده تغییر می‌داد.

در مصاحبه سپتامبر با صبح یکشنبه سی بی استیم کوک، مدیر عامل اپل به ادامه رابطه این شرکت با X اشاره کرد و گفت: «چیزهایی در مورد آن وجود دارد که من دوست ندارم» و یهودی ستیزی را نفرت انگیز خواند. او همچنین گفت که اپل دائماً در مورد تصمیم برای تبلیغ در X فکر می کند، اما در آن زمان هیچ اشاره ای در مورد برنامه هایی برای توقف ارائه نکرد.



منبع