اپل در نظر دارد قیمت آیفون 15 پرو و ​​پرو مکس را افزایش دهد


بر اساس گزارش جدید توسط بلومبرگظاهرا اپل قصد دارد قیمت مدل‌های آیفون 15 پرو و ​​پرو مکس آینده‌اش را افزایش دهد تا در طی افت پیش‌بینی شده فروش گوشی‌های هوشمند، درآمد را افزایش دهد.

این نشریه ادعا می‌کند که اپل در نظر دارد امسال حدود 85 میلیون دستگاه آیفون 15 تولید کند که با 90 میلیون دستگاه آیفون 14 که گفته می‌شود سال گذشته از تامین‌کنندگان خود درخواست کرده بود، فاصله زیادی ندارد. به گفته «افراد آشنا»، اساساً، اپل امیدوار است بتواند تعداد مشابهی دستگاه تولید کند، اما درآمد خود را بالا نگه دارد (علیرغم مواردی مانند تورم مداوم و کاهش تقاضا برای فناوری مصرف‌کننده) با افزایش قیمت مدل‌های گران‌تر آیفون خود.

گفته می شود کاهش تقاضا در بازار گوشی های هوشمند باعث شد اپل در سال گذشته تولید آیفون 14 را 6 میلیون دستگاه کاهش دهد.

اپل به احتمال زیاد با یک نبرد سخت برای رسیدن به اهداف خود روبرو است. طبق گزارش‌ها، این شرکت با مشکلاتی در تولید پنل‌های نمایشگر آیفون 15 پرو و ​​پرو مکس مواجه است که می‌تواند بر تعداد واحدهایی که واقعاً در زمان عرضه در دسترس خواهند بود تأثیر بگذارد. اپل همچنین ادعا می‌کند که سال گذشته برنامه‌های خود را برای افزایش تولید آیفون 14 به میزان 6 میلیون دستگاه دیگر پس از عدم تحقق تقاضای افزایش معمول در فصل تعطیلات، کنار گذاشت. طبق گزارش IDC که در ماه می منتشر شد، انتظار می‌رود فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در سال 2023 به میزان 3.2 درصد کاهش یابد، هرچند پیش‌بینی می‌شود بازار در سال آینده شروع به بهبود کند.

برای زمینه، مدل‌های آیفون پرو و ​​پرو مکس از زمان معرفی آیفون 11 پرو در سال 2019 به ترتیب با قیمت پایه 999 دلار و 1099 دلار عرضه شده‌اند. اگرچه اطلاعاتی در مورد افزایش این قیمت وجود ندارد. 9to5Mac ادعا می کند که قیمت استاندارد آیفون 15 و آیفون 15 پلاس با نسخه های نسل قبلی (به ترتیب 799 و 899 دلار) مطابقت دارد.

البته اپل همچنان نیاز دارد فروش آیفون‌هایی که برای افزایش درآمد تولید می‌کند، اما به نظر می‌رسد این شرکت مطمئن است که این مشکلی ایجاد نخواهد کرد. تیم کوک، مدیر عامل اپل در ماه فوریه طی تماسی با درآمد خود پیشنهاد کرد که افزایش قیمت مشتریان آیفون را از خرید محصولات پرچمدار این شرکت منصرف نمی‌کند و ادعا می‌کند: «من فکر می‌کنم مردم واقعاً مایلند که برای به دست آوردن بهترین چیزی که می‌توانند در این رده تلاش کنند، تلاش کنند.»