ایالات متحده، رهبر باج‌افزار LockBit را متهم کرد و 10 میلیون دلار جایزه تعیین کرد


گفته می شود خروشف از زمانی که برای اولین بار در سپتامبر 2019 ظهور کرد، در LockBit دخالت داشته است. در طول سال ها، حملات باج افزار LockBit بیش از 2500 قربانی را در حداقل 120 کشور گرفته است، که گفته می شود خروسف و سایر توطئه کنندگان دست کم 500 میلیون دلار پرداختی را دریافت کرده اند.

در ماه فوریه، مجریان قانون ایالات متحده و بریتانیا، وب‌سایت‌ها و سرورهای مورد استفاده LockBit را توقیف کردند و حتی کلیدهایی را که می‌توانستند برای کمک به سازمان‌ها برای دسترسی مجدد به داده‌هایشان استفاده کنند، به دست آوردند. در آن زمان، آرتور سونگاتوف و ایوان کندراتیف را به استقرار LockBit علیه قربانیان در ایالات متحده متهم کرد.

ظاهراً خروشف 20 درصد از هر باج اخاذی شده از قربانیان را می گرفت و همچنین سایت نشت داده های این گروه را اداره می کرد. مجریان قانون دریافتند که خروشف اطلاعات دزدیده شده قربانیان را حتی پس از اینکه این گروه “به دروغ قول داده” که هنگام دریافت پرداخت، اطلاعات را حذف خواهد کرد، نگه داشته است.

دادستان ایالات متحده گفت: کیفرخواست امروز نقطه عطفی در تحقیقات و پیگرد قانونی LockBit است که قبلاً منجر به اتهاماتی علیه پنج وابسته دیگر LockBit شده است – که دو نفر از آنها در بازداشت هستند و در انتظار محاکمه هستند – و یک اختلال بزرگ در عملیات LockBit که اکنون بی اعتبار شده است. فیلیپ آر. سلینگر برای ناحیه نیوجرسی در بیانیه ای می گوید.

خروشف با 26 اتهام – از جمله یک فقره توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری و هشت مورد اخاذی برای آسیب رساندن به رایانه محافظت شده – و تا 185 سال زندان مواجه است. علاوه بر تحریم خروشف، فدرال رزرو برای اطلاعاتی که به مجریان قانون در دستگیری او کمک می کند، 10 میلیون دلار جایزه در نظر گرفته اند.



منبع