این Yom HaShoah، فرزندان داستان های بازماندگان را به اشتراک می گذارند


بزرگداشت Yom HaShoah در سال 2018. با اجازه JCRC

امسال، در یوم هاشوآ، با کاهش تعداد بازماندگان، وظیفه یادآوری به نسل جوان‌تر منتقل می‌شود، زیرا اکثر آنها پیر و اغلب در سنین پایین هستند.
سلامتی ضعیف

ران هالبر، مدیر اجرایی شورای روابط با جامعه یهودی واشنگتن بزرگ، گفت که یوم هاشوآ، که در 5 تا 6 مه برگزار می شود، امسال نیز با افزایش نفرت نسبت به اسرائیل و یهودیان، صدای متفاوتی دارد.

هالبر گفت: «از آنجایی که ما شاهد رشد فزاینده یهودستیزی هستیم، یادآوری نسل کشی یهودیان و خطر نفرت کنترل نشده به جوانان خود و به طور کلی جهان بسیار مهم است.

هالبر گفت که بزرگداشت یوم هاشوا مقدس ترین تعهد JCRC است. تعهد به آموزش در تمام طول سال با دفتر سخنران است که مدارس و سازمان های دولتی می توانند از آن بهره ببرند.

بازماندگان نسل دوم و سوم برای صحبت در دسترس هستند. دومی‌ها توسط 3GDC آموزش دیده‌اند، یک سازمان غیرانتفاعی که به نوه‌های بازماندگان قدرت می‌دهد تا درس‌ها و میراث پدربزرگ و مادربزرگ خود را ادامه دهند.

هالبر گفت: «هفته‌ای نیست که ما خود یا بازمانده‌ای از نسل دوم یا سوم نداشته باشیم که برای سخنرانی به مدرسه بروند.

هالبر گفت که امسال، مراسم بعد از ظهر یکشنبه در 5 مه مجازی خواهد بود، زیرا اقدامات احتیاطی در مورد کووید-19 از سال 2020 نشان داده است که هزاران نفر دیگر را می توان به صورت آنلاین از حضوری در دسترس قرار داد. این رویداد به صورت زنده و ضبط خواهد شد تا در آینده مشاهده شود.

رویداد دیگر، بزرگداشت حضوری یوم هاشوا است که دوشنبه، 6 مه، از ساعت 7 تا 9 بعد از ظهر در کنیسه تاریخی Sixth & I در واشنگتن، دی سی برگزار می شود و توسط 3GDC حمایت می شود.

ای جی سگال، رئیس 3GDC، گفت: “ما میراث پدربزرگ و مادربزرگ خود را با گفتن داستان های آنها به عنوان ابزاری برای مبارزه با یهودستیزی ارج می نهیم.” پدربزرگ پدری من از هولوکاست جان سالم به در برد و از یک راهپیمایی مرگ در آلمان در سال 1945 فرار کرد. او 30 سال صحبت کرد و من همیشه می خواستم داستان او را به درستی انجام دهم، بنابراین سازمان به من راهی برای انجام این کار می دهد.

سگال، که 40 سال سن دارد و ساکن واشنگتن دی سی است، در مدارس منطقه و همچنین کانکتیکات سخنرانی کرده است.

ادوارد گودین، 74 ساله از پوتوماک، اخیراً دوره ای را گذراند تا یاد بگیرد که چگونه داستان مادرش را به دانش آموزان ارائه دهد. مادر او، نسی گالپرین گودین، اخیراً در 96 سالگی درگذشت، اما او تا سن 91 سالگی سخنران فعالی در جامعه بازماندگان بود. او مجری رویدادهای گذشته JCRC Yom HaShoah بود.

او به چندین اردوگاه کار اجباری منتقل شد و در ژانویه 1945 به راهپیمایی مرگ فرستاده شد. در هوای سرد زمستان و با غذای کم، بسیاری از زندانیان جان باختند. در 10 مارس 1945، او توسط نیروهای شوروی آزاد شد. در سال 1950، پس از گذراندن پنج سال در اردوگاه آوارگان در فلدافینگ، آلمان، به ایالات متحده مهاجرت کرد.

گودین وقتی هولوکاست را به دانش‌آموزان تقدیم می‌کند ویدیوهای مادرش را معرفی می‌کند. او گفت: «بچه ها شگفت زده شده اند.

میراث مادرش آموزش هولوکاست است، «چگونه او مطمئن می‌شود که با هر برنامه‌ای که در آن صحبت می‌کند و همه افرادی که با آنها صحبت می‌کند، خود را با کلماتی که آنها می‌فهمند آماده می‌کند. او به شیوه ای بسیار معنادار، درس های هولوکاست را بخشی از زندگی آنها کرد. مردم بعد از صحبت کردن به او نزدیک می شدند و فقط با او گریه می کردند.

الن براونشتاین یک نویسنده مستقل است.



منبع