برنامه وب مایکروسافت ورد یکی دیگر از ویژگی های Google Docs را دریافت می کند


مایکروسافت ورد برای وب، که قبلا به عنوان Word Online شناخته می شد، هنوز در چند زمینه از Google Docs و سایر برنامه های وب رقیب عقب است. با این حال، مایکروسافت در تلاش است تا این شکاف را برطرف کند، و یک ویژگی مفید دیگر در Google Docs و سایر برنامه‌ها اکنون وارد شده است.



مایکروسافت در حال ارائه یک پیشرفت جدید برای Word برای وب است که پیش نمایشی از پیوندها را در سند شما نشان می دهد وقتی که با ماوس خود روی آنها می روید. پیش نمایش شامل عنوان صفحه و در صورت وجود اطلاعات، پیش نمایش تصویر اصلی و توضیحات است. زمانی که ماوس را روی یک پیوند قرار می‌دهید، حدود یک ثانیه طول می‌کشد تا پیش‌نمایش ظاهر شود تا از پنجره‌های بازشو آزاردهنده در زمانی که فقط ماوس خود را به طور معمول روی صفحه حرکت می‌دهید، جلوگیری شود. این ویژگی همچنین برای پیوندهای نشانک ها و سرصفحه ها در همان سند Word کار می کند.

تصویری از یک سند Word با موس روی پیوند مقاله ویندوز
مایکروسافت

پست وبلاگی که این ویژگی را اعلام می کند، توضیح می دهد: “با پیش نمایش یک پیوند، به اوج محتوی آن دسترسی پیدا می کنید که به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا یک پیوند ارزش باز کردن دارد یا خیر. همچنین به شما کمک می کند مشروعیت پیوندها را با نشان دادن اطلاعات مرتبط مانند URL ارزیابی کنید. بر اساس این اطلاعات، می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید سندی را که در آن هستید ترک کنید و اطلاعات پیوند داده شده را مرور کنید، یا فقط از بررسی سندی که در آن هستید رد شوید و ادامه دهید.”

پیش‌نمایش پیوند شناور برای مدتی در Google Docs و همچنین بسیاری دیگر از ابزارهای بهره‌وری دسک‌تاپ مانند Slack، Asana و Trello در دسترس بوده است. آنها همچنین در سایت دسکتاپ فعلی ویکی پدیا استفاده می شوند. به نظر می‌رسد این تغییر دیگری است که به Word کمک می‌کند تا با انتظارات فعلی نرم‌افزار دسک‌تاپ سازگاری بهتری داشته باشد، دقیقاً مانند میانبرهای صفحه‌کلید به‌روز شده سال گذشته.

این ویژگی نیاز به فعال کردن تجربه‌های متصل دارد، که از طریق File > About > Privacy Settings > Enable optional optional experiences قابل دسترسی است. در حال حاضر برای همه کاربران ورد در حال انتشار است، اما هیچ نشانه ای وجود ندارد که چه زمانی می تواند به نسخه دسکتاپ Mac و ویندوز ورد اضافه شود. اگر هنوز آن را نمی‌بینید، چند روز دیگر دوباره بررسی کنید و مطمئن شوید که تنظیمات حریم خصوصی که قبلاً ذکر شد فعال است.

منبع: مایکروسافت 365 اینسایدر بلاگ



منبع