مایکروسافت اکسل توابع جدیدی برای جمع آوری داده ها دارد


مایکروسافت اکسل اکنون توابع جمع آوری GROUPBY و PIVOTBY را ارائه می دهد که جمع آوری و سازماندهی داده ها را در خلاصه ها یا جداول فشرده آسان می کند. به علاوه، یک تابع جدید PERCENTOF به شما امکان می دهد تا به سرعت درصدها را از داده های خام برگردانید. این توابع هنوز در نسخه بتا هستند و در حال حاضر محدود به ساخت‌های Microsoft 365 Insider هستند.



تابع GROUPBY بسیار ساده است و فقط به سه آرگومان نیاز دارد – چه چیزی را گروه بندی کنیم، مقادیری که می خواهید جمع کنید و تابعی که می خواهید برای تجمیع استفاده کنید. در مثال ارائه شده توسط مایکروسافت، تابع =GROUPBY(جدول[Category]، tbl[Sales],SUM) برخی از اطلاعات فروش پیچیده را به یک جدول دو ستونی کاهش می دهد. سمت چپ جدول دسته بندی محصولات را فهرست می کند، در حالی که سمت راست شامل اعداد فروش جمع آوری شده توسط تابع SUM است.

نمایش تابع GROUPBY توسط مایکروسافت در زیر نشان داده شده است.

استفاده از تابع GROUPBY در مایکروسافت اکسل برای تقسیم فروش اقلام به دسته های محصول با ارقام فروش مربوطه.
مایکروسافت

تابع جدید PIVOTBY اکسل بسیار شبیه GROUPBY است، اما به جای سه آرگومان، چهار آرگومان می گیرد. با استفاده از همان مجموعه داده مثال قبلی، مایکروسافت از این تابع استفاده می کند =PIVOTBY(Tbl[Category]، tbl[Year]، tbl[Sales,MAX) to show the largest sales by product category and year. Total sales for each product category are also included.

Notice the use of the MAX function in this example. GROUPBY and PIVOTBY allow you to select from a list of Excel’s lambda functions, which can remove some of the guesswork when aggregating data. Microsoft plans to expand etc lambda support to all functions that support lambda, meaning that some large functions will become more streamlined and legible.

استفاده از تابع PIVOTBY در مایکروسافت اکسل برای تقسیم فروش اقلام به دسته‌ها و هر سال فروش به ستون‌ها.
مایکروسافت

عملکردهای GROUPBY و PIVOTBY پیشگامانه نیستند، اما ساده، مرتب و با تغییرات داده های شما به طور خودکار به روز می شوند. همچنین، می‌توانید با فریب دادن آرگومان‌های کامل توابع جدید، ترفندهای بسیار جالبی را انجام دهید. به نظر می رسد مایکروسافت به ویژه به تجمیع متن افتخار می کند، که می تواند با استفاده از تابع GROUPBY با افزودن آرگومان مرتب سازی و ARRAYTOTEXT انجام شود.

تابع جدید PERCENTOF نیز وجود دارد. مایکروسافت می‌گوید که PERCENTOF زمانی که با GROUPBY یا PIVOTBY جفت شود «به ویژه مفید» است، زیرا می‌تواند مقادیر درصد پیچیده‌ای را با مراحل نسبتاً کمی نشان دهد. (از نظر فنی، PERCENTOF از نظر منطقی معادل است =SUM(زیر مجموعه_داده)/SUM(همه_داده).)

توابع جدید مایکروسافت اکسل در حال حاضر محدود به ساخت‌های Microsoft 365 Insider هستند. از این توابع در صفحات گسترده مهم استفاده نکنید، زیرا هنوز در نسخه بتا هستند و ممکن است در نسخه پایدار اصلاح شوند.

منبع: مایکروسافت



منبع