تحقیقات بهداشتی را با نقاط پایانی داده‌های جدید از دستگاه‌های Fitbit – راه‌حل‌های سلامت Fitbit افزایش دهید



نتایج سلامت، برنامه های سلامت، سیستم های سلامت، همکاران، محققان | نوشته مگان کانسیداین | 12/01/22 | 4 دقیقه بخوانید

Fitbit Health Solutions از سال 2013 با جامعه تحقیقاتی برای رسیدگی به چالش‌های حیاتی در فضای تحقیقات سلامت، تمرکز بر زمینه‌های فرصت کلیدی مانند افزایش مشارکت، کاهش فرسایش، و ساده و جذاب کردن تجربه برای شرکت‌کنندگان در پژوهش، کار کرده است. برخلاف دستگاه‌های پوشیدنی بالینی سنتی یا گزارش‌های سلامت دستی، طراحی شیک و یکپارچه‌سازی بلوتوث بدون درز Fitbit شرکت در تحقیقات را آسان می‌کند، در حالی که دستگاه‌ها انگیزه‌ای سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز برای کاربران ایجاد می‌کنند.

دستگاه‌های Fitbit به محققان اجازه می‌دهند اطلاعات سلامتی در دنیای واقعی را جمع‌آوری کنند، و API وب ما به گونه‌ای طراحی شده است که به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا به سرعت و به آسانی از داده‌های کاربر شرکت‌کنندگان در تحقیق استفاده کنند. این می‌تواند به ساده‌سازی فرآیند پایان به انتها برای تیم‌های تحقیقاتی و شرکت‌کنندگان تحقیقاتی کمک کند و به کاهش نرخ فرسایش و بهبود کیفیت داده‌های جمع‌آوری‌شده کمک کند.

علاوه بر داده‌های فعالیت، ضربان قلب و خواب که قبلاً از طریق Web API ما در دسترس است، ما مشتاقیم که نقاط پایانی جدید در دسترس زیر را اعلام کنیم:

  • تغییرپذیری ضربان قلب (HRV)
  • SpO2
  • میزان تنفس
  • درجه حرارت
  • سیاهههای مربوط به خواب
  • امتیاز تناسب اندام کاردیو
  • دقیقه منطقه فعال (AZM)
  • الکتروکاردیوگرام (ECG)

به پایین پیمایش کنید تا بدانید که چگونه هر یک از این نقاط پایانی جدید می‌توانند به مشتریان ما در درک بهتر سلامت شرکت‌کنندگان در تحقیق، ارزیابی تأثیر یک مداخله، نظارت بر پیشرفت پس از عمل، بهبود برنامه‌های مدیریت بیماری مزمن و موارد دیگر کمک کنند.

تغییرپذیری ضربان قلب

ما از یک فرمول رایج به نام RMSDD (ریشه میانگین مربع تفاوت های متوالی) برای تعیین HRV از داده های ضربان قلب کاربران استفاده می کنیم. نقطه پایانی HRV RMSDD را بین ضربان‌های قلب در طول خواب فراهم می‌کند و تغییر در ضربان قلب کاربر را در میلی‌ثانیه اندازه‌گیری می‌کند. فقط رکوردهای خواب بیش از سه ساعت در نظر گرفته می شود. این قابلیت در تمام مدل های فعلی Fitbit موجود است.

SpO2

دستگاه های فیت بیت دارای حسگرهای قرمز و مادون قرمز هستند که می توانند SpO2 را در طول خواب تخمین بزنند. فقط رکوردهای خواب بیش از سه ساعت در اینجا نیز در نظر گرفته می شود. در این زمان، دستگاه های Fitbit سطح SpO2 کمتر از 80٪ را اندازه گیری نمی کنند.

میزان تنفس

این اندازه گیری میانگین تنفس کاربر در دقیقه را در طول خواب ثبت می کند. فقط رکوردهای خواب بیش از سه ساعت در نظر گرفته می شود. عواملی که می توانند بر میزان تنفس تأثیر بگذارند عبارتند از: سن، جنسیت، وزن، بیماری های ریوی و قلبی، اضطراب و تب. این قابلیت در تمام مدل های فعلی Fitbit موجود است.

درجه حرارت

اندازه گیری دمای ما دمای هسته و پوست کاربر را برمی گرداند. توجه داشته باشید که در حالی که دمای پوست توسط دستگاه Fitbit به طور خودکار ثبت می شود، دمای هسته باید به صورت دستی در برنامه Fitbit ثبت شود. این قابلیت در تمام مدل های فعلی Fitbit موجود است.

سیاهههای مربوط به خواب

گزارش‌های خواب Fitbit اطلاعات مربوط به منبع گزارش خواب را برمی‌گرداند، به عنوان مثال، اگر خواب به طور خودکار توسط دستگاه Fitbit ضبط شده باشد، یا اگر کاربر به صورت دستی خواب خود را در برنامه Fitbit ثبت کرده باشد. این قابلیت در تمام مدل های فعلی Fitbit موجود است.

امتیاز تناسب اندام کاردیو

دستگاه‌های Fitbit حداکثر VO2 کاربر را تخمین می‌زنند و نرخ بهینه‌ای را برمی‌گردانند که قلب، ریه‌ها و ماهیچه‌های کاربر می‌توانند به طور موثر از اکسیژن در طول ورزش استفاده کنند. امتیاز تناسب اندام قلبی با ضربان قلب استراحت، سن، جنسیت، وزن و سایر اطلاعات شخصی هر کاربر تعیین می شود.

دقیقه منطقه فعال (AZM)

دقیقه‌های منطقه فعال (AZM) اندازه‌گیری زمان سپری شده در مناطق ضربان قلب بالا، از جمله مناطق چربی سوزی، کاردیو و پیک است. به ازای هر دقیقه سپری شده در ناحیه چربی سوزی، یک کاربر 1 AZM و به ازای هر دقیقه سپری شده در منطقه کاردیو یا پیک، 2 AZM به دست می آورد. این به شما کمک می کند تا نه تنها تعیین کنید اگر شرکت کنندگان فعال هستند، اما چگونه فعال آنها بر اساس شدت فعالیت هر روز خود هستند.

الکتروکاردیوگرام (ECG)

برنامه Fitbit ECG، که فقط در برخی از دستگاه‌ها موجود است، برای ایجاد و ضبط ECG زمانی که کاربر 30 ثانیه مطالعه می‌کند، استفاده می‌شود و می‌تواند قرائت را برای نشانه‌های AFib تجزیه و تحلیل کند. فقط یک پزشک می تواند AFib را تشخیص دهد، اما برنامه ECG می تواند به کاربر اطلاع دهد که آیا علائمی از این بیماری را دارد. این نقطه پایانی فقط برای استفاده تحقیقاتی یا تحقیقاتی در دسترس است. برای اهداف بالینی یا تشخیصی در نظر گرفته نشده است. اطلاعات بیشتر در مورد برنامه ECG را می توانید در اینجا بیابید.

این نقاط پایانی جدید تعدادی از احتمالات را برای شرکای تحقیقاتی و بالینی ما باز می کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد API های ما، این منابع اضافی را در نظر بگیرید:

آیا علاقه مند به استفاده از دستگاه های Fitbit در تحقیقات خود هستید؟ اینجا با ما تماس بگیرید.