نقاط عطفی که سال 2022 را فراموش نشدنی کرد – راهکارهای سلامتی Fitbit



کارفرمایان و کارگزاران، طرح های سلامت، سیستم های سلامت، مزیت مدیکر، شرکا، پژوهشگران، داستان های موفقیت | توسط Fitbit Health Solutions | 18/01/23

در Fitbit Health Solutions، ماموریت ما این است که به همه افراد در جهان کمک کنیم تا سالم‌تر باشند – و در سال 2022، پیشرفت‌های جدی در راستای این هدف داشتیم. سال گذشته، ما بر تحقیقاتی تمرکز کردیم که به ما کمک می‌کند محصولات خود را به‌روزرسانی و بهینه کنیم و مردم را برای داشتن زندگی سالم‌تر توانمند کنیم. ما همچنین با سازمان‌ها و پرداخت‌کنندگان در سطح جهانی همکاری کردیم و همکاری‌هایی ایجاد کردیم که سلامت و رفاه کارکنان و اعضای برنامه را بهبود می‌بخشد.

ما خوشحالیم که پایگاه کاربر رو به رشد و مجموعه داده های گسترده ما بینش بیشتری را برای شرکای ما فراهم می کند. و ما از این بینش ها به خوبی استفاده می کنیم تا تجربه بهتری را برای کاربران Fitbit ایجاد کنیم و سلامت و رفاه افراد و جمعیت را متحول کنیم.

بنابراین می توانید ببینید که چرا ما هیجان زده ایم. قبل از اینکه برای پیشرفت بیشتر در سال 2023 گام برداریم، بیایید به برخی از نکات برجسته در سال گذشته نگاه کنیم.

تحقیقاتی که زندگی را تغییر می دهد

محققان در سال 2022 اکتشافات مهمی انجام دادند که پتانسیل Fitbit را برای بهبود سلامت جسمی و روانی نشان داد. مطالعه ای از همه ما برنامه تحقیقاتی، یک ابتکار موسسه ملی سلامت، ارتباط بین فعالیت بدنی روزانه و نرخ پایین‌تر بیماری‌های مزمن را به نمایش گذاشت. این مطالعه یکی از طولانی‌ترین و بزرگ‌ترین مطالعه‌ها در نوع خود بود و محققان داده‌های Fitbit بیش از 6000 شرکت‌کننده را به‌مدت میانگین چهار سال زیر نظر داشتند.

با توجه به نتایج، هرچه قدم های بیشتری بردارید، سلامتی شما بهتر است. شرکت‌کنندگانی که تعداد گام‌های بالاتری داشتند، موارد و زمان وقوع بسیاری از بیماری‌های مزمن را کاهش دادند. به عنوان مثال، هر افزایش 1000 گامی در میانگین تعداد گام های روزانه شرکت کنندگان، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا 25 درصد کاهش می دهد. برای در نظر گرفتن همه چیز، این نتیجه بهتر از بسیاری از نسخه ها است. فقط تصور کنید که اگر پزشکان بتوانند حرکت را تجویز کنند!

مطالعه برجسته دیگری نشان داد که پوشیدنی ها علاوه بر پیشگیری از بیماری، می توانند فیبریلاسیون دهلیزی تشخیص داده نشده (AFib) را نیز شناسایی کنند. این مطالعه بیش از 455000 شرکت‌کننده را ردیابی کرد و از میان 1 درصدی که اعلان تشخیص ضربان قلب نامنظم دریافت کردند، 32 درصد AFib داشتند. قابل توجه بود که در 98.2 درصد از مواقع، شرکت‌کنندگانی که اعلان‌های ضربان نامنظم از Fitbit دریافت می‌کردند، در زمان اعلان فیبریلاسیون دهلیزی داشتند.

این مطالعه قدرتمند بود و دیدن اینکه چگونه این فناوری بر افراد تأثیر می گذارد به همان اندازه تأثیرگذار است. ما همچنین داستان دان مورل را یاد گرفتیم که فیت بیت او به کشف نقص قلبی و آنوریسم آئورت قفسه سینه کمک کرد. مورل گفت: “اگر هرگز از ویژگی ECG در فیت بیت خود استفاده نمی کردم، احتمالاً در مورد دو بیماری قلبی خود نمی دانستم.” “این دانش نقش مهمی در شانس من برای داشتن زندگی طولانی تر و سالم تر خواهد داشت.”

داستان دان قدرت تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی را نشان می دهد. چیزی که حتی برای برنامه های بهداشتی و کارفرمایان که ممکن است Fitbit را به عنوان یک مزیت ارائه می دهند قدرتمندتر است این است که یک مطالعه مستقل منتشر شده در JAMA نشان می دهد که تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی توسط ابزارهای پوشیدنی مقرون به صرفه است. برای طرح های Medicare Advantage، می تواند به طبقه بندی ریسک مناسب کمک کند. برای مثال، فاکتورهای نسبی CMS-HCC از 0.25-0.38 برای فیبریلاسیون دهلیزی متغیر است و با حمله قلبی حاد قابل مقایسه است.

سلامت جسمی تنها حوزه ای نبود که محققان به آن پرداختند. MindFi، یک پلت فرم B2B برای سلامت روان و تندرستی، با Fitbit همکاری کرد تا چگونگی تأثیر مثبت دستگاه‌های پوشیدنی بر سلامت ذهنی و جسمی را بررسی کند. این مطالعه 10 هفته‌ای که بر معلمان سنگاپور متمرکز بود، برنامه MindFi را با دستگاه‌های Fitbit ادغام کرد تا سطح فعالیت، خواب و ضربان قلب شرکت‌کنندگان را کنترل کند. این ترکیب قدرتمند بود، به طوری که 60٪ از معلمان گزارش دادند که بهزیستی کلی بهبود یافته و 58٪ کاهش افسردگی را گزارش کردند.

نوآوری بیشتر در کار است

در حالی که سال گذشته نتایج مطالعات فوق را جشن گرفتیم، می دانیم که هنوز کارهای بیشتری برای انجام دادن وجود دارد. در سپتامبر 2022، Fitbit Health Solutions و Google Cloud Device Connect را برای Fitbit معرفی کردند که داده‌های کاربران رضایت‌دهنده را از طریق Fitbit Web API در دسترس سازمان‌های بهداشت و درمان و علوم زیستی قرار می‌دهد. سازمان‌ها می‌توانند از داده‌ها برای کمک به تسریع زمان برای بینش و اقدام برای موارد استفاده مانند بهبود سلامت جمعیت، پیشرفت تحقیقات بالینی و حمایت از مدیریت بیماری‌های مزمن استفاده کنند.

راه‌اندازی طرح تحقیقاتی Google Health Equity یکی دیگر از نکات برجسته سال 2022 بود. هدف این ابتکار پیشبرد تحقیقات برابری سلامت و بهبود نتایج سلامت برای گروه‌هایی است که تحت تأثیر نابرابری‌های بهداشتی قرار دارند. برای حمایت از پروژه‌های تحقیقاتی خود، محققان دانشگاه‌ها و سازمان‌های غیرانتفاعی برای جوایزی از جمله بودجه، دستگاه‌های Fitbit، خدمات Fitabase و اعتبارات ابری Google درخواست دادند. برندگان سال 2022 انتخاب شده اند و در حالی که هنوز در دست بررسی هستند، ما مشتاقانه منتظر هستیم تا به زودی آنها را به طور عمومی اعلام کنیم.

ویژگی هایی برای حمایت از نتایج سلامت

همه این تحقیقات به بهبود محصولات ما کمک می کند و این خبر خوبی برای مشتریان، شرکا و کاربران Fitbit است. یک مثال: مطالعه AFib که قبلا ذکر شد به الگوریتم مورد تایید FDA کمک کرد که ویژگی اعلان ضربان قلب نامنظم Fitbit را که سال گذشته معرفی شد، تقویت می‌کند. وقتی کاربران این ویژگی را روشن می‌کنند، دستگاه Fitbit آنها داده‌های ریتم قلب را جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل می‌کند و به دنبال نشانه‌های AFib است. اگر دستگاه یک بی نظمی را تشخیص دهد، یک اعلان ارسال می کند.

ما همچنین Sleep Profile را معرفی کردیم که به کاربران Fitbit Premium کمک می کند خواب خود را درک کرده و مدیریت کنند. این ویژگی خواب را در طول یک ماه تجزیه و تحلیل می کند تا عادات و روندها را تعیین کند. کاربران می توانند خواب خود را بر اساس ده معیار کلیدی ارزیابی کنند، سپس به راهنمایی برای بهبود کیفیت و الگوهای خواب خود دسترسی داشته باشند.

نوآوری‌های دستگاه راه دیگری برای افزایش رفاه و سلامت جمعیت گسترده‌تر فراهم می‌کند. ما پاییز گذشته نسل بعدی دستگاه‌های Fitbit را همراه با به‌روزرسانی‌های مختلف معرفی کردیم که می‌تواند به افزایش تعامل و بهبود نتایج سلامت کمک کند. این دستگاه‌ها نه تنها طراحی‌های شیک و عمر باتری طولانی‌تری ارائه می‌دهند، بلکه نوآوری‌های جدید و هیجان‌انگیزی مانند حسگر جدید Body Response که فعالیت مداوم الکترودرمال (cEDA) را اندازه‌گیری می‌کند، برای مدیریت استرس تمام روز از مچ دست شما ارائه می‌کنند. 25 درصد از کاربران ما در حال حاضر از برنامه اسکن EDA به صورت هفتگی استفاده می کنند و 70 درصد از کاربران کاهش ضربان قلب خود را در طول یک جلسه دو دقیقه ای مشاهده می کنند. با استفاده از cEDA، کاربران اکنون می توانند فراتر از یک عکس فوری از سطوح استرس رفته و با گذشت زمان شروع به درک الگوهای شخصی خود کنند و به آنها اجازه می دهد استرس را بهتر مدیریت کنند.

آخرین اما نه کم‌اهمیت، ما نقاط پایانی جدیدی را برای محققانی که از Web API ما استفاده می‌کنند، ارائه کردیم. داده‌های موجود شرکت‌کنندگان اکنون شامل تغییرپذیری ضربان قلب (HRV)، SpO2، ضربان تنفس، گزارش‌های مربوط به خواب، دقیقه‌های منطقه فعال و موارد دیگر می‌شود که به محققان این امکان را می‌دهد تا درباره سلامت جمعیت، مداخلات و پیشرفت پس از عمل اطلاعات بیشتری کسب کنند.

شراکت هایی که تفاوت ایجاد می کند

سال گذشته، ما بر ایجاد ارتباطات و مشارکت‌هایی متمرکز شدیم که دسترسی به دستگاه‌های پوشیدنی و مزایای سلامتی آنها را در ایالات متحده و فراتر از آن – از تغییر رفتار سالم تا مدیریت شرایط مزمن برای سالمندان و سایر جمعیت‌های در معرض خطر – به طور چشمگیری افزایش داد.

ما با Pretaa، Inc. همکاری کردیم تا دستگاه‌ها و خدمات Fitbit را در پلتفرم بازیابی سوء مصرف مواد Pretaa بگنجانیم. Pretaa اطلاعات دستگاه‌های پوشیدنی را که توسط افرادی که از سوء مصرف مواد بهبود می‌یابند استفاده می‌کنند، تجزیه و تحلیل می‌کند. این شرکت قصد دارد از پلتفرم Fitbit برای کمک به تغییر رفتار و عادات سالم در میان شرکت کنندگان استفاده کند.

MercyOne، یک سیستم بهداشتی مبتنی بر آیووا، رویکرد مشابهی را در پیش گرفت. این سیستم یک پلت فرم سلامت و تندرستی مبتنی بر اشتراک را در سال 2022 راه اندازی کرد که داده های دستگاه Fitbit را در خود جای داده است. رهبران سیستم سلامت امیدوارند که این برنامه مراقبت های پیشگیرانه را در میان شرکت کنندگان ارتقا دهد و افراد را قادر می سازد تا داده ها را با ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی به اشتراک بگذارند، که می توانند از اطلاعات برای ارائه راهنمایی های شخصی استفاده کنند.

بابیلون، یک شرکت جهانی مراقبت مبتنی بر ارزش، همچنین دستگاه‌های Fitbit را به اعضای واجد شرایط ارائه می‌کند تا بتوانند سطوح فعالیت، الگوهای خواب و موارد دیگر را برای بهبود سلامت خود به طور پیش‌گیرانه کنترل کنند. این شرکت اعضایی را هدف قرار می دهد که در معرض خطر شرایط سلامتی هستند و معمولاً به پوشیدنی ها دسترسی ندارند.

اعضای طرح سلامت و بیماران تنها کسانی نبودند که از افزایش دسترسی به دستگاه‌ها و داده‌های Fitbit در سال 2022 بهره‌مند شدند. سیستم سلامت اداره کهنه سربازان اورلاندو (OVAHS) اخیراً نتایج یک برنامه آزمایشی را به اشتراک گذاشت که 50 پرستار را با Fitbits فراهم کرد تا آنها بتوانند بهتر بر سلامتی آنها نظارت داشته باشند. این برنامه منجر به کاهش درخواست پرستاران از محل کار و بهبود سلامت کلی شرکت کنندگان شد. در گزارشی از وزارت امور کهنه سربازان ایالات متحده، پرستار استخر شناور، اولیویا چیس، گفت که این برنامه و استفاده از Fitbits “خلق و خوی من را بهبود بخشیده و حتی فعالیت من را در خارج از محل کار افزایش داده است.” من در حال حاضر حتی زمان بیشتری را صرف فعالیت بدنی با خانواده ام می کنم.

ایجاد تاثیر جهانی

ماموریت ما بهبود سلامت جمعیت در سراسر جهان است. سال گذشته، ما برخی از مشارکت‌های نوآورانه را برای گسترش دامنه خود ایجاد کردیم. از اسپانیا گرفته تا سنگاپور، ما با بیمارستان‌ها، پرداخت‌کنندگان، دانشگاه‌ها، شرکت‌های داروسازی و موارد دیگر همکاری کردیم تا سلامت را بهتر درک کنیم و به مردم کمک کنیم تا تغییرات جامعی ایجاد کنند که رفاه را بهبود می‌بخشد.

به عنوان مثال، در ایرلند، ما با Western Trust همکاری کردیم تا به راه اندازی برنامه CHARLI، پلت فرم مراقبت مجازی انقلابی ما برای توانبخشی قلبی کمک کنیم. این برنامه از داده های Fitbit برای کمک به بهبود سلامت و نتایج بیمار استفاده می کند.

در انگلستان، ما ثابت کردیم که آموزش بهداشت و تمرینات کابین می تواند سلامت رانندگان کامیون را با دانشگاه لافبورو بهبود بخشد و هیجان زده هستیم که این یافته ها را با رانندگان حرفه ای تر به اشتراک بگذاریم.

در لاهه، هلند، ما به بیمارستان آموزشی هاگا کمک می کنیم تا الگوها و ناهنجاری های مرتبط با برخی بیماری های قلبی را بهتر درک کند.

در اسپانیا، ما به غربالگری نارسایی قلبی و نظارت از راه دور افرادی که متعاقباً در مسیر مراقبت از قلب قرار می‌گیرند با Idoven و AstraZeneca کمک می‌کنیم.

در سنگاپور، ما با StarHub Telecoms همکاری کرده ایم تا اولین برنامه ردیابی سلامت را برای مدیریت شرایط پیش و غیر پیچیده راه اندازی کنیم.

در اندونزی، با Bio Farma، شرکت دارویی دولتی اندونزی، همراه با Google Cloud و ConnectedLife، برای ایجاد یک ابتکار جدید سلامت دیجیتال همکاری کردیم. کاربران اندونزیایی Fitbit می‌توانند داده‌های خود را در یک پلتفرم آنلاین آپلود کنند و یک امتیاز سلامتی دریافت کنند، که بینش و توصیه‌هایی برای بهبود سلامت ارائه می‌دهد.

در هند، Manipal Hospitals، یکی از بزرگترین ارائه دهندگان خدمات مراقبت های بهداشتی هند، اعلام کرد که از فناوری پوشیدنی Fitbit و پلت فرم مجازی ConnectedLife برای نظارت بر بیماران جراحی پرخطر استفاده می کند. این ابزارهای پوشیدنی به تیم های مراقبت های بهداشتی دیدی جامع از پیشرفت بیمار پس از ترخیص از بیمارستان می دهد.

و در نهایت، در امارات متحده عربی، ما با پلتفرم مدیریت بیماری متابولیک، GluCare، همکاری کرده ایم تا مراقبت از دیابت را از تغییر رفتار اپیزودیک به تغییر رفتار مداوم منتقل کنیم. ما همچنین با اولین پلت فرم بیمه سلامت امارات متحده عربی Wellx برای ایجاد انگیزه برای تغییر رفتار سالم شریک شده ایم.

ادامه حرکت

در حالی که ما از همه چیزهایی که در سال 2022 به دست آمده هیجان زده هستیم، حتی بیشتر از آنچه برای سال 2023 برنامه ریزی کرده ایم هیجان زده هستیم. کارهای بزرگ زیادی برای انجام دادن وجود دارد و ما مشتاقانه منتظر یک سال دیگر از تحقیقات، نوآوری و پیشگامانه هستیم. مشارکت های استراتژیک و در حالی که هر سال تغییرات جدیدی را به ارمغان می آورد، تعهد ما به ماموریت ما برای جهانی سالم تر مانند همیشه قوی باقی می ماند.

در اینجا به یک سال جدید سالم و شاد!