حل و فصل جنایی بایننس شامل 4 میلیارد دلار جریمه و اعتراف مجرمیت مدیر عامل است


طبق اسنادی که روز سه شنبه در دادگاه سیاتل ارائه شد، Changpeng “CZ” Zhao، مالک و مدیر عامل صرافی ارزهای دیجیتال Binance، موافقت کرده است که از سمت خود کناره گیری کند و به نقض قوانین مبارزه با پولشویی اعتراف کند. این بخشی از توافق بزرگی است که وزارت دادگستری امروز بعد از ظهر اعلام کرد، که بایننس را ملزم به پرداخت بیش از 4.3 میلیارد دلار جریمه می کند.

ژائو همچنین با پرداخت 50 میلیون دلار موافقت کرد، در حالی که حکم آن در تاریخ دیگری اعلام خواهد شد. طبق شرایط تسویه حساب، بایننس باید یک ناظر انطباق مستقل را منصوب کند. ژائو تا سه سال پس از انتصاب مانیتور اجازه ندارد با بایننس درگیر باشد.

حتی اگر ژائو دیگر نمی تواند نقش اجرایی در بایننس را بر عهده بگیرد، روزنامه وال استریت طبق گزارشات، شرایط توافق به ژائو اجازه می‌دهد که مالکیت اکثریت خود را بر بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان حفظ کند. به گفته ریچارد تنگ، رئیس بازارهای منطقه ای بایننس، در رقابت برای گرفتن جای ژائو است. فوربس.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار برای اولین بار در ماه ژوئن از بایننس و ژائو شکایت کرد و صرافی رمزارز را متهم کرد که به طور غیرقانونی در ایالات متحده فعالیت می کند و در عین حال از سرمایه گذاران کلاهبرداری می کند. این آژانس همچنین تلاش کرد تا دارایی‌های بایننس را به دلیل ادعاهایی که صرافی در «رفتار غیرقانونی» در «بی‌توجهی به قوانین ایالات متحده» انجام داده، مسدود کند. بایننس در نهایت با اجرای مجموعه‌ای از محدودیت‌ها که از دسترسی بایننس و ژائو به وجوه مشتریان جلوگیری می‌کرد، جلوگیری کرد.

وزارت دادگستری اعلام کرد که یک کنفرانس مطبوعاتی در ساعت 15:00 ET برگزار می کند تا «اقدامات اجرایی جداگانه اما مرتبط با ارزهای دیجیتال» را اعلام کند، جایی که احتمالاً در مورد تسویه حساب بیشتر خواهیم آموخت. بایننس تنها یکی از امپراتوری های رمزنگاری است که SEC پس از فروپاشی FTX، علاوه بر کوین بیس و کراکن، هدف قرار داده است.

به‌روزرسانی در 21 نوامبر، ساعت 15:32 به وقت شرقی: تأییدیه اضافه شد که ژائو کناره گیری می کند.



منبع