خاخام لارنس بازر از طریق راهنمایی معنوی به کشورش خدمت می کند


کشیش (سرهنگ) لارنس بازر. مجوز استفاده از عکس

کشیش (سرهنگ) لارنس بازر یکی از اعضای برجسته نیروهای مسلح ایالات متحده است و در حال حاضر به عنوان معاون مدیر دفتر روحانی مشترک دفتر گارد ملی در آرلینگتون، ویرجینیا خدمت می کند. بازر که 35 سال در ارتش خدمت کرده است، بر بسیاری از رویدادهای مهم، از جمله حضور در زمین در جریان 11 سپتامبر و هماهنگی واکنش به بمب گذاری ماراتن بوستون، نظارت و درگیر تلاش های روحانی بوده است. بازر همچنین به افغانستان اعزام شد و در آنجا به سربازان خدمت کرد، و او روحانی ارشد یهودی در ارتش ایالات متحده است.

بازر در سمت خود دارای طیف وسیعی از مسئولیت‌ها است، جایی که او پاسخ‌های مذهبی را در مناطقی که 54 قلمرو ایالتی و دی سی می‌نامد، مدیریت می‌کند و به رئیس دفتر گارد ملی مشاوره می‌دهد.

«اگر آتش‌سوزی‌هایی در کالیفرنیا و نوادا رخ دهد و کشیشان فراخوانده شوند، ما این اطلاعات را دریافت می‌کنیم و به رئیس دفتر گارد ملی توصیه می‌کنیم. ما به طوفان‌ها، کولاک‌ها، کل واکنش COVID-19، نظارت بر آنچه در ایالت‌های ناآرامی‌های داخلی پس از قتل جورج فلوید و حمله به ساختمان کنگره روی می‌داد کمک می‌کنیم. [Jan. 6]. بنابراین، در تمام آن عناصر مختلف، من توصیه می‌کنم، به نوعی بر ایالت‌ها نظارت می‌کنم، به آنها مشاوره می‌دهم و سپس همه آن اطلاعات را می‌گیرم و به رهبری ما راهنمایی می‌کنم.»

بازر همچنین با طرحی به نام «برنامه مشارکت ایالتی» درگیر است که از طریق آن ایالت های آمریکا با یک کشور خارجی رابطه دارند و با شرکای خود تعامل مذهبی دارند. او افزود که گاهی اوقات او وظیفه نظارت بر توسعه روحانیت در کشورهایی را دارد که آنها را ندارند.

https://www.washingtonjewishweek.com/enewsletter/

به عنوان مثال، آیووا با کوزوو کار می کند، اوهایو با صربستان کار می کند، شریک کلرادو اردن است. و هنگامی که روحانیون با روحانیون کشور مراودات مذهبی دارند، به آن مشارکت مذهبی در مشارکت دولتی می گویند. باز هم من بر آن نظارت می کنم، آن را هماهنگ می کنم. بازر گفت: من به دولت‌ها کمک می‌کنم که گاهی فکر کنند چگونه به کشور شریک کمک کنند، شاید یک روحانی ایجاد کنند یا به این فکر کنند که یک روحانی می‌تواند چگونه باشد.

و نقش روحانی در ارتش هم برای اعضای خدماتی که از راهنمایی بهره می برند و هم برای رهبری بسیار مهم است زیرا آنها می توانند درک بهتری از آنچه با مردمشان می گذرد به دست آورند.

روحانیون روی زمین دارند می بینند [conditions and] آنها این را گزارش می کنند، و ما می توانیم بگوییم، هی، ممکن است مشکلاتی در رابطه با روابط خانوادگی وجود داشته باشد، زیرا آنها برای مراقبت از ایالت مستقر یا فعال شده اند … اما ایده این است که من می گویم ارتش ما از این نظر بسیار کلیدی است. نه فقط، هی، ما مأموریت هایی داریم که باید انجام دهیم. ما به کل سرباز یا سرباز و خانواده های آنها نگاه می کنیم. و بنابراین، بخش کلیدی در کمک به این توصیه روحانیون هستند.

این تجربه و درک عمیق از نقش کشیش که بازر دارد، ناشی از یک عمر برخورد با مجموعه‌ای از موقعیت‌هایی است که در آن به او نیاز بود، از جمله حضور در محل در نیویورک در جریان 11 سپتامبر و اعزام به افغانستان.

بازر در آن زمان در نیویورک زندگی می کرد و در حالی که در گارد ملی آنجا بود به عنوان خاخام جماعت در لانگ آیلند خدمت می کرد. او در مورد نحوه برخورد با تراژدی در 11 سپتامبر چیزهای زیادی یاد گرفت و گفت که برخی از صحنه هایی که به یاد می آورد در حین انجام کارش فوق العاده قدرتمند بودند.

خاخام بازر در صحنه شنبه شب پس از حمله به مرکز تجارت جهانی، 2001. عکس با احترام

“من “هی، روحانی” را شنیدم – پشت کلاه خود نوشتم روحانی – یک آتش نشان از من پرسید: “هی، می توانی نماز بخوانی؟” و شروع کردیم به صحبت کردن و من گفتم: “کسی را از دست دادی؟” و او گفت نه. اما بعد اشاره کرد، او گفت من حدود 10 آتش نشان را می شناسم که در آنجا هستند، که بسیار بسیار قدرتمند بود. بازر گفت و کمی صحبت کردیم و در پایان با هم دعایی کردم و اشک از صورتم جاری شد.

سپس، 10 سال بعد، بازر به کابل، افغانستان اعزام شد، جایی که او در زمانی که در یک کشور خارجی در یک زمان عملیات سنگین نظامی بود، با مجموعه ای از شرایط منحصر به فرد روبرو شد.

بازر در حال کار بر روی هماهنگ کردن تجربه مذهبی برای 10000 سرباز آمریکایی در پایگاه بود، و اشاره کرد که آنها خدمات و برنامه های متعددی را گرد هم می آوردند، گاهی اوقات با همه افراد غیر از روحانیون مسلح به دلیل تهدید حمله.

او به اهمیت خاخام بودن برای سربازان یهودی اشاره ویژه ای کرد و اینکه آنها توانستند یک منورا دریافت کنند و از سرآشپزها بخواهند که برای یک خدمت که برای سربازان تکه ای از خانه را به ارمغان آورد، لاتک بپزند.

بازر گفت: «برای پرسنل یهودی، واقعاً برای آنها مهم بود که آنجا باشند و یک خاخام داشته باشند که بتواند خدمات را رهبری کند و فقط برای آن لحظات دور هم جمع شوند.
در چند سال گذشته، اوضاع برای بازر نسبت به یازده سپتامبر و استقرار در خارج از کشور کمتر شده است، و در حالی که بازنشستگی او از ارتش در بهار امسال است، او هنوز آماده نیست که این کار را انجام دهد که بر زندگی یهودیان تأثیر بگذارد.

بازر گفت که او نقش جدیدی را به عنوان مدیر شورای روحانیان یهودی هیئت های رفاه یهودی برعهده خواهد گرفت، جایی که او بر تمام کشیشان نظامی یهودی و کشیشان ویرجینیا نظارت خواهد کرد. او این حرکت را گام بزرگ بعدی در سفر خاخامی خود خواند.

من قرار نیست به دنیای منبر برگردم. وقتی کارم تمام شد، قرار است به این نقش جدید بروم. این یک سفر شگفت انگیز بود که در نهایت مرا به خدا و مردم ما نزدیکتر کرد. بازر گفت، نه مسیر سنتی که اکثر خاخام ها و یهودیان ممکن است طی کنند، بلکه مسیری است که واقعاً مقدس بوده است.

[email protected]



منبع