درصد بهره‌وری سیستم‌های اداری کشور کاهش یافته است


هشدار رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس؛

علیرضا منادی اعلام کرد که به گفته مسئولان، درصد بهره‌وری در سیستم‌های اداری روزانه به ۲۰ دقیقه کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در مراسم گشایش سومین همایش بین‌المللی حسابداری ایران در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز با اشاره به فرازی از وصیتنامه حضرت امیرالمومنین امام علی علیه‌السلام گفت: «اوصیکم بتقوی الله و نظم امرکم» مولا امیرالمومنین علی علیه‌السلام تقوای الهی و نظم در امور را سرلوحه کار‌ها دانسته و به فرزندانش دراین باره تأکید می‌‌کنند.

وی اضافه کرد: براساس تحقیقات صورت گرفته درصد بهره‌وری در سیستم‌های اداری مملکت به شدت کاهش یافته، این در حالی است که به گفته مسئولان سیستم‌های اداری این بهروری روزانه به ۲۰ دقیقه کاهش یافته است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه به حیف و میل‌های مالی و اقتصادی در کشور اشاره و تصریح کرد: بودجه‌هایی که به‌خاطر سوءمدیریت‌های مدیران و مسئولان در سال‌های اخیر حیف و میل شده، قابل تأمل بوده و این مهم نیاز به آسیب‌شناسی تخصصی در حوزه‌های مختلف مالی و اقتصادی دارد.

منادی با تشریح تدوین برنامه توسعه هفتم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس یکی از پشتوانه‌های مهم علمی این سند مهم است که در این سند توسعه هفتم به رشد ۸ درصدی اقتصاد اشاره و تأکید شده که از محل بهره‌وری تأمین خواهد شد.

وی متذکر شد: رشته حسابداری برای ما دانشگاهیان و مدیران اجرایی و مالی بسیار حائز اهمیت بوده، چراکه مهم‌ترین خصیصه حکومت‌های ممتاز، شفافیت‌سازی در فعالیت‌های مالی و اقتصادی است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تبیین کرد: ما در بحث بودجه و حسابداری قضیه مهمی را باید مدنظر قرار دهیم و در موضوع تاب‌آوری، اگر بهره‌وری زیاد باشد، جامعه تاب‌آورتر خواهد بود.