دارندگان آیفون 15 در خودروهای جنرال موتورز نیز با مشکل شارژ بی سیم مواجه هستند


شاید اپل مشکلات شارژ بی سیم آیفون 15 را در BMW ها حل کرده باشد، اما اکنون جنرال موتورز می گوید که در حال بررسی شکایات مربوط به مشکل دیگری است. بسیاری از دارندگان آیفون 15 در Reddit، وب‌سایت اپل و انجمن‌های Chevy می‌گویند که دیگر نمی‌توانند گوشی را در خودروهای شورولت، کادیلاک و بیوک به درستی شارژ کنند.

یکی از کاربران در انجمن کامیون GM می گوید که iPhone 15 Pro Max آنها در Chevy Silverado 2500 High Country 2022 “بی عیب و نقص” کار می کرد تا زمانی که دستگاه خود را به iOS 17.1 به روز کردند. پس از به‌روزرسانی، گوشی آن‌ها فقط «5 تا 10 ثانیه» قبل از توقف شارژ می‌شود.

سایر دارندگان آیفون 15 در مورد بسیاری از وسایل نقلیه ساخته شده توسط جنرال موتورز، از جمله Chevy Bolt EUV 2023، Chevy Traverse 2023، Buick Encore GX Avenir 2024 و Cadillac XT6، همین شکایت را دارند. اکثر کاربران پس از به‌روزرسانی آیفون 15 خود به iOS 17.1 متوجه مشکلات شارژ شدند. در همین حال، کاربران می گویند که دستگاه هایی مانند آیفون 14 پرو مکس و مدل های آیفون 15 بدون آپدیت iOS 17.1 همچنان در خودروهای خود به خوبی شارژ می شوند.

“در این مرحله چیزی نمی توانیم تایید کنیم”

یکی از کاربران در Reddit می گوید: «آیفون 12 پرو مکس من (هر بار) در Chevy Traverse 23 من کاملاً کار می کرد. حدود 6 هفته پیش به سراغ آیفون 15 پرو مکس رفتم و این ویژگی درست همانطور که در نظرات دیگر توضیح داده شد خراب شد: چند ثانیه شارژ کنید و سپس متوقف شود – روشن یا خاموش کردن کیس نتایج یکسانی را به همراه دارد.

در بیانیه ای به آستانهاستو فاول، سخنگوی جنرال موتورز می گوید: «ما از این نگرانی آگاه هستیم و در حال بررسی هستیم. در این مرحله چیزی نمی توانیم تایید کنیم.» آستانه همچنین در مورد این مشکل با اپل تماس گرفت اما بلافاصله پاسخی دریافت نکرد.

این موضوع کمی متفاوت از آن چیزی است که آیفون 15 را در BMW ها تحت تاثیر قرار داد. در این موارد، کاربران دریافتند که شارژ بی‌سیم آیفون 15 خود در BMW به طور موقت تراشه‌های NFC داخل تلفن‌هایشان را غیرفعال می‌کند و باعث می‌شود که آنها نتوانند از Apple Pay و ویژگی کلید دیجیتال BMW استفاده کنند. اپل این مشکل را با به‌روزرسانی در iOS 17.1.1 برطرف کرد، اما متأسفانه، به نظر می‌رسد اپل باگ شارژ دیگری دارد که ممکن است نیاز به رفع آن داشته باشد.