در صورت پرداخت بیشتر، AT&T به شما سرعت بیشتری می دهد



سرعت داده تلفن شما می تواند بسته به برنامه، موقعیت فیزیکی، دکل های تلفن محلی و بسیاری از عوامل دیگر متفاوت باشد. اگر در AT&T هستید، اکنون یک متغیر دیگر در ترکیب وجود خواهد داشت: یک افزونه جدید ‘Turbo’ که ادعا می کند سرعت را افزایش می دهد.



AT&T اخیراً Turbo را معرفی کرد، یک افزودنی اختیاری که هدف آن ارائه «اتصال داده‌های پیشرفته برای پاسخگویی در زمان واقعی و پایداری بهبودیافته» است. علاوه بر برنامه تلفن معمولی AT&T، ماهیانه 7 دلار اضافی هزینه دارد و از امروز در دسترس است.

AT&T در یک پست وبلاگی گفت که Turbo «برای پشتیبانی از برنامه‌های تلفن همراه با کارایی بالا، مانند بازی، پخش ویدیوی اجتماعی و کنفرانس ویدیویی زنده، با داده‌های بهینه‌سازی شده در زمانی که مشتریان در حال حرکت هستند، ساخته شده است. AT&T Turbo به کاربران این امکان را می دهد تا با افزودن منابع شبکه اضافی به اتصال داده تلفن همراه خود، شبکه خود را در صورت تمایل بهینه سازی کنند.


این شرکت به جزئیات خاصی در مورد نحوه عملکرد آن اشاره نکرد، از جمله اینکه آیا برنامه های تلفن همراه بدون Turbo اکنون به نفع برنامه های Turbo از اولویت برخوردار هستند. AT&T و سایر شرکت‌های مخابراتی در حال حاضر از سطوح اولویت متفاوتی بر اساس نوع مشتری و دستگاه استفاده می‌کنند که به آن شناسه‌های کیفیت خدمات (QCI) گفته می‌شود، زیرا ظرفیت شبکه سلولی در هر منطقه مشخص ثابت است. برای مثال، تلفن‌های دارای NVMO T-Mobile (مانند Mint Mobile) به همان سطح اولویت تلفن در یکی از برنامه‌های نامحدود T-Mobile نخواهند رسید.

گزارش موبایل این تئوری مطرح شد که توربو ممکن است برنامه ها را به سطح بعدی QCI برساند، به ویژه با توجه به اینکه برخی از مشتریان AT&T اخیراً در یک ردیف سقوط کرده اند. AT&T در بیانیه ای این موضوع را رد کرد آستانه، گفت: “اگرچه AT&T Turbo در حال حاضر به یک QCI اختصاص داده شده است که قبلاً بخشی از ترافیک مصرف کننده ما به آن اختصاص داده شده بود، ما به طور اساسی آن را اصلاح کرده ایم و منابع شبکه و وزن نسبی را برای ترافیک AT&T Turbo افزایش داده ایم و در نتیجه سطح عملکرد بالاتری را ایجاد می کنیم. ما قبلاً به مصرف کنندگان ارائه کرده ایم.»


متأسفانه، Turbo به شما اجازه نمی‌دهد در طرح‌های پیش‌پرداخت AT&T یا سایر برنامه‌های سطح پایین‌تر، سرعت‌های سریع‌تر و اتصال بهبودیافته‌تری به شما ارائه دهد. این فقط در طرح‌های Unlimited Premium PL، Unlimited Extra EL و Unlimited Elite در دسترس است—ارزان‌ترین مورد موجود Unlimited Extra است که در حال حاضر 50.99 دلار در ماه برای یک خط هزینه دارد.

منبع: AT&T، The Verge، The Mobile Report



منبع