خط‌مشی‌های اپ استور اپل اکنون به توسعه‌دهندگان آمریکایی اجازه می‌دهد به پرداخت‌های خارجی پیوند برقرار کنند


همانطور که توسط گزارش شده است، اپل سیاست های فروشگاه App خود را به روز کرده است تا مشخص کند که توسعه دهندگان چگونه می توانند به پلتفرم های پرداخت خارجی پیوند برقرار کنند 9to5Mac. اگر توسعه دهندگان از یک پلتفرم پرداخت خارجی استفاده کنند، همچنان به اپل کاهش می دهند. طبق یک صفحه پشتیبانی درباره لینک‌های خرید خارجی، اپل 27 درصد کاهش (در مقابل 30 درصد در بسیاری از موارد) یا 12 درصد کاهش می‌یابد اگر توسعه‌دهنده بخشی از برنامه کسب و کار کوچک App Store باشد.

بخش 3.1.1 (الف) دستورالعمل‌های بازبینی فروشگاه App قوانین جدید بیشتری را برای توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند به روش‌های پرداخت جایگزین پیوند دهند، وضع می‌کند، مانند نحوه درخواست «حق» برای فعال کردن آنها. توسعه دهندگان همچنین نمی توانند به طور انحصاری از خارج از باغ دیواری اپل پرداخت دریافت کنند. آنها همچنین باید سیستم خرید درون برنامه ای اپل را در برنامه های خود ارائه دهند.

نمونه های قالب اپل برای پیوندهای درون برنامه ای به گزینه های پرداخت خارجی.
تصویر: اپل

تیم سوئینی، بنیانگذار و مدیرعامل اپیک، از به‌روزرسانی‌های اپل برای سیاست‌هایش راضی نیست. او هزینه 27 درصدی را «ضدرقابتی» می‌نامد، از قوانین اپل برای نحوه نمایش لینک‌ها و نحوه کار آنها انتقاد می‌کند و آنچه را که «صفحه ترسناک» می‌نامد را برجسته می‌کند که کاربران هنگام خروج از یک برنامه برای رفتن به یک سایت خارجی، آن را مشاهده خواهند کرد.

او می گوید که Epic “طرح انطباق بد ایمانی اپل را در دادگاه منطقه به چالش خواهد کشید.” اپل همچنین در یک پرونده جدید دادگاه نحوه تبعیت از این حکم را توضیح داد، و ناتالی مونوز، سخنگوی Epic، می‌گوید که “ما قصد داریم در دادگاه منطقه، اعلامیه انطباق اپل را به چالش بکشیم.”

به‌روزرسانی در 16 ژانویه، ساعت 8:33 عصر به وقت شرقی: بیانیه اضافه شده از Epic.



منبع