اپل هنوز هم می تواند ساعت های اپل را بفروشد


اپل در مناقشه ای که ساعت های سری 9 و واچ اولترا 2 را در ایالات متحده ممنوع کرده بود، به طور موقت متوقف شد.

اپل شرکتی نیست که فروش دستگاهی را که به تازگی منتشر کرده است متوقف کند، اما یک نبرد حقوقی بر سر حق ثبت اختراع منجر به توقف فروش برخی از مدل های اپل واچ به جای رسیدگی در دادگاه شده است. این معیار شامل Apple Watch Series 9 و همچنین Apple Watch Ultra 2 ممتازتر می‌شود. اکنون، به لطف حکم دادگاه، اپل می‌تواند فروش خود را از سر بگیرد – اما فقط فعلا.



اپل با موفقیت به دنبال ممنوعیت هایی است که از یک دادگاه استیناف فدرال با آن روبرو بود و مهلت دریافت کرده است. اپل به طور موقت از فروش و واردات اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 که هر دو در اوایل سال جاری عرضه شده بودند، به دلیل اختلافات حل نشده درباره حق ثبت اختراع، مسدود شد. حکم دادگاه به این معنی است که شرکت می تواند به فروش ساعت های هوشمند فوق ادامه دهد تا زمانی که گمرک ایالات متحده رای خود را در مورد اینکه آیا تغییرات اخیر انجام شده در دستگاه ها می تواند اختلاف حق اختراع را حل کند یا خیر، ادامه دهد. حکم دادگاه تجدید نظر درست قبل از صدور حکم گمرکی که قرار است در 12 ژانویه صادر شود صادر شد.

این ممنوعیت در نتیجه اختلاف حق اختراع بین اپل و سازنده تجهیزات پزشکی Masimo بود، با کمیسیون تجارت بین‌المللی ایالات متحده که اپل را نقض حق اختراع Masimo تشخیص داد و دستور ممنوعیت فروش را صادر کرد. در نتیجه، اپل هر دو ساعت را از وب سایت و قفسه فروشگاه های خود حذف کرد. در حالی که این ممنوعیت در حال اجرا است، سایر خرده فروشان می توانند به فروش سهام موجود اپل واچ ادامه دهند، اما اپل از فروش ساعت های خود یا معرفی ساعت های جدید به کشور منع شده است.

در اینجا ذکر این نکته مهم است که راه حل فعلی فقط موقتی است، زیرا دادگاه تجدید نظر هنوز در حال بررسی یک وقفه طولانی تر برای ممنوعیت واردات و فروش است. اپل خواستار توقف این پرونده شده تا زمانی که دادگاه حکمی جامع در مورد پرونده نقض پتنت صادر کند، تصمیمی که ممکن است چند هفته بیشتر طول بکشد تا تحقق یابد. به همین ترتیب، این می تواند یک چرخش کاملاً متفاوت داشته باشد و منجر به ممنوعیت فروش قطعی شود. باید منتظر بمانیم و ببینیم. در همین حال، اکنون می‌توانید دوباره اپل واچ بخرید – و شاید هم اکنون این کار را انجام دهید، زیرا حکم دیگر چند هفته دیگر موعد آن است.

منبع: The Verge



منبع