شام کوشر اکنون در منوی دانشگاه جورج میسون موجود است


دانشجویان دانشگاه جورج میسون و خاخام‌های چاباد و هیلل آغاز سرویس غذای کوشر را در 23 ژانویه جشن می‌گیرند. عکس از دانشگاه جورج میسون

دانشجویان یهودی در دانشگاه جورج میسون در فیرفکس به لطف همکاری کالج با مراکز دانشجویی هیلل و چاباد، کار راحت تری را برای نگهداری کوشر در محوطه دانشگاه خواهند داشت.

یک منوی کوشر و ایستگاه غذا در سالن غذاخوری ساوت ساید دانشگاه در 23 ژانویه، درست به موقع برای دانشجویانی که از تعطیلات زمستانی بازگشته بودند، آغاز به کار کرد.

این اولین باری است که دانشگاه جورج میسون غذای دارای تاییدیه کوشر ارائه می دهد. تا به حال، تنها وعده های غذایی کوشر توسط پردیس هیلل و چاباد، عمدتاً در تعطیلات شبات و یهودیان سرو می شد. ایستگاه جدید که توسط Char Bar در منطقه سرو می شود، شام را از ساعت 6 تا 8 بعد از ظهر یکشنبه تا پنجشنبه سرو می کند.

خاخام دانیل نوویک، مدیر اجرایی میسون هیلل، گفت که برای دانشگاه، گزینه کوشر بخشی از یک هدف بزرگتر است.

https://www.washingtonjewishweek.com/enewsletter/

نوویک گفت: «دانشگاه امسال بیشتر بر فراگیری و تنوع تمرکز کرده است. “با این تمرکز، آنها تصمیم گرفتند که این کار را انجام دهند و غذای کوشر را به محوطه دانشگاه بیاورند. آنها برای تحقق آن با ما همکاری کردند و ما مطمئن شدیم که دانش‌آموزان از آن مطلع هستند و می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.»

این پروژه چندین سال است که در حال انجام است و میسون هیلل و چاباد در GMU از نزدیک با Mason Dining، خدمات ناهار خوری دانشگاه همکاری می کنند.

مجله دیجیتال هفته یهودی واشنگتن را از طریق ایمیل دریافت کنید و هرگز داستان های برتر ما را از دست ندهید
ما داده ها را با فروشندگان شخص ثالث به اشتراک نمی گذاریم.

ثبت نام رایگان

غذای کوشر باید در یک آشپزخانه کاملاً کوشر تهیه شود، بنابراین دانشگاه قادر به استفاده از فضاهای آشپزخانه قبلی خود نبود. دانش‌آموزان مدافع کوشر ترتیبات و مصالحه‌های خود را انجام دادند.

ایلان نبات خوریان، جوان، گفت: «من رژیم غذایی بسیار سختگیرانه ای نداشتم، بنابراین در سالن غذاخوری از خوراکی های خوراکی استفاده کردم. من مجبور بودم در سالاد بار غذا بخورم، اما در بسیاری از مواقع یافتن پروتئین برای رژیمم برایم سخت بود. برای تهیه غذای کوشر باید به خانه نزد خانواده ام بروم یا از راه خود به خواربارفروشی بروم، بنابراین سالم ماندن سخت بود.»

نبات خوریان گفت که از انتخاب غذای کوشر در محوطه دانشگاه ناراضی است. بنابراین او شروع به شرکت در جلسات هفتگی کارکنان ناهار خوری کرد که در آن دانش آموزان می توانستند نگرانی های خود را در مورد منوی مدرسه بیان کنند. اکنون او یک منوی کوشر دارد که نیازهای او را بهتر برآورده می کند.

یکی از مواردی که ایستگاه کوشر را در دانشگاه متمایز می کند منوی چرخشی آن است. چار بار یک منوی ماهانه تنظیم کرده است، به طوری که هر روز غذاهای مختلفی مانند باربیکیو کوشر و ساندویچ های اغذیه فروشی در دسترس است. این برخلاف برخی از ایستگاه‌های سالن غذاخوری دیگر در GMU است که هر روز همان چند غذا را ارائه می‌دهند.

نبات خوریان گفت: «این غذای باکیفیت و تازه پخته شده است. آنها همچنین گزینه های گیاهی و همچنین دسر دارند. من می‌توانم بسیاری از گوشت‌های کوشر مختلف را امتحان کنم و واقعاً از آن لذت می‌برم. فکر می‌کنم سایر دانش‌آموزان نیز چنین هستند.»

Bracha Wiemer، یکی از مدیران GMU Chabad، گفت که مهم است که منو تنوع داشته باشد. کمک به ایجاد یک منوی کوشر اولویت اصلی برای او و همکار کارگردان و همسرش خاخام ازرا ویمر بود که سال گذشته وارد محوطه دانشگاه شدند.

او گفت: “این سرمایه گذاری برای هر دانش آموز یهودی جورج میسون است – برای دانش آموزانی که قبلاً به غذای کوشر اهمیت می دهند یا می خواهند برای اولین بار آن را امتحان کنند.” منو هر روز غذاهای متفاوتی دارد، با این هدف که دانش آموزان بتوانند هر شب در آنجا غذا بخورند.

ایستگاه غذاخوری کوشر در سالن غذاخوری Southside در روزهای جمعه یا شنبه کار نمی کند. اما ویمر گفت برای دانش‌آموزانی که هنوز در شبات وعده‌های غذایی کوشر می‌خواهند، می‌توانند به چاباد یا هیلل بیایند. او امیدوار است که این منجر به مشارکت بیشتر در فعالیت های شبات در محوطه دانشگاه شود.

«نه تنها هست [kosher dining] یک میتزوه، به گرد هم آوردن یهودیان به شیوه ای سالم و ارگانیک کمک می کند.»

نویک گفت که منوی کوشر تنها چند روزی است که فعال شده است، اما قبلاً در بین دانشجویان GMU محبوبیت پیدا کرده است.

نوویک گفت: «دانشجویان از این که دانشگاه به ارزش‌های شمولیت و تنوع خود عمل می‌کند و جامعه یهودی را در محوطه دانشگاه تأمین می‌کند، هیجان‌زده هستند. حتی دانشجویان غیر یهودی و دانشجویان یهودی که کوشر را حفظ نمی کنند از این گزینه استفاده می کنند زیرا می خواهند از آن حمایت کنند.

ویمر گفت که میسون داینینگ به همکاری با هیلل و چاباد ادامه خواهد داد تا غذای کوشر را به سالن های غذاخوری دیگر دانشگاه بیاورد.

نبات خوریان گفت: «این خیلی خوب است که دیگر مجبور نیستم بین ایمان و سلامتم یکی را انتخاب کنم. وقتی به سالن غذاخوری می روم مجبور نیستم از دوستان غیر یهودیم جدا باشم و این یک عامل استرس کمتر در زندگی من است. در حال حاضر، من مجبور نیستم بر روی یافتن غذای کوشر کافی تمرکز کنم و زمان بیشتری برای استراحت و تمرکز روی مطالعاتم داشته باشم.” ■

[email protected]